• Duchess

Även jag blev gift!

Förra helgen, den 21 juli, var det dax för mig och (numera) maken att knyta ihop oss på allvar. Bröllopet gick av stapeln i Linköpingstrakten, och regnet höll sig borta hela dagen :)

Vi hade en helt underbar dag, och de små missöden som inträffade var rena bagateller i sammanhanget. Vi är glada och tacksamma för att vi har så härliga vänner och så bra familjer!

Fotografens bilder har inte kommit än, men ett urval av gästernas bilder har ramlat ner hos oss.

En mindre serie av bra bilder: www.flickr.com/photos/wolving/sets/72157601044144227/
    Kolorerade bilder: www.flickr.com/photos/wolving/sets/72157601043073293/

• Svar på tråden Även jag blev gift!
  • Linum

Vilka vackra bilder! Buketten är helt i min smak!!!

Lycka till nu med ert nya liv.

• sommarflickan

snygga ni vaaar! måste fråga vart ni fått tag påden underbart roliga legocaketoppern?! söt som få!

• Linum

Caketoppern såg jag inte ens! *asgarvar*

• Duchess

Tack!

Brudbuketten är jag också jättenöjd med. Jag skickade några inspirationsbilder till floristen, och sedan gav jag henne fria händer. Den blev toppenbra! Jag ska skicka ett personligt tackkort till henne.

Caketoppern har jag byggt själv :) Jag har samlat Lego i många år, och har snett under 100 000 bitar/600 legoset hemma. Jag modererar också ett stort USA-baserat legoforum på nätet. Klart att mitt legointresse måste få komma med på nåt vis ;)

• Lilla Li

Duchess: Vad vackra ni var!

Är det ni själva eller någon annan (fotografen?) som har kolorerat bilderna?

• sommarflickan

haha! fasen vad häftig du ääär som bygger en egen i lego! så himla kul med människor som gör på sitt eget sätt!

• Lilla Li

Roligt med caketoppern förresten. Min sambos största intresse just nu är att bygga modellflygplan, han snidar bitar själv utan att ha en skiss att gå efter. Så ett tag var han inne på att snida en caketopper till oss, så att de kan likna oss då dessutom. Ett tag var vi också inne på att använda ett smurfpar vi hittade som är klädda i bröllopskläder. Men vi ska inte ha någon tårta, så det blir ingen caketopper för oss. :)

• Duchess

Jodå, det är vi som kolorerat själva. Svarade nyss i en separat tråd på hur vi gjort.

Jag gillar också människor som gör saker på sitt eget vis. Det tråkigaste som finns är faktiskt bröllop där brudparet är utbytbara. Allt behöver inte vara i min egen smak för att jag som gäst ska tycka att bröllopet är fint :)

• Karis Annelie

Jättesmaskig såg tårtan ut! skönt med en som inte är marsipanöverdragen o sånt....

• Karis Annelie

håller f.ö med om legot. underbart skojigt!

• Karis Annelie

Lilla li - (sorry duschess om jag snor tråden lite) om du har det där smurfparet kvar så är jag jätteintresserad.jag har letat smurfcaketoppers

• Cream

Grattis!

Jättehärliga bilder. Mycket värme.

Vi funderar också på att ha eldshow. Vill du skriva hur mycket ni fick betala för det?

• Lilla Li

Duchess: Tänkte mest påpeka (lite fint då eftersom ni gjort det själva ) att ni kolorerat även delar av händer och annat som är i närheten av blommorna ni kolorerat. På vissa bilder var det så i alla fall.

Karis Annelie: Jag har kvar det ja. Fast det är ingen riktig caketopper. Det är vanliga samlarfigurer. En vit smurftjej som är klädd i vitt med rosa blomkrans och rosa blombukett. Och en smurfkille med vit finhatt, vit klädsel och röd blomma i kragen. Hittade dem i en helt vanlig leksaksaffär, så det kan ju vara värt att kolla? Hittar du ingen så kanske du kan beställa från affären där jag köpte mina? www.playplanet.se De har tyvärr ingen webshop, men ringer du och pratar med dem så kanske ni kan komma överens om något? De kostade ca 50 kr styck och är ursöta - men jag vill gärna behålla dem själv.

• Duchess

Cream:
    Jag vet faktiskt inte hur mycket eldshowen kostade. Det var våra värdar som fixat och betalat det, som en present till oss.

Det var verkligen häftigt att titta på. Det jag dock kan rekommendera är att anlita två personer som jobbar ihop. Det blev onödigt långa pauser när eldkillen bytte redskap, vilket störde lite av flytet i showen. Hade de kunnat turas om så hade det blivit ännu mäktigare.

Lilla Li:
    Jo, jag vet att det är t ex händer som blivit kolorerade. Kruxet är att fokuspunkten är rund, vilket gör att det blir svårt med föremål som inte är helt runda. Dessutom avtar färgen mot kanten, så om jag t ex vill ha brudbuketten helt i färg så är det svårt att få händerna helt svartvita. Men jag jobbar på att försöka lära mig - jag blir bättre och bättre :)

• Duchess

Karis Annelie:
    Det är en god vän till oss som gjort tårtan. Hon är utbildad konditor, men kan tyvärr inte jobba som konditor pga reumatisk värk. Vi ville ha en tårta som var god att äta, och en klassisk gräddtårta passade perfekt.

Förutom blåbär och hallon på tårtan så var det fyllning med jordgubbar och citron/vaniljmousse. Ljuvligt!

• Lilla Li

Duchess: På www.photoshopskolan.com/ finns massor av bra tips om du klickar under Photoshop. Lättast är att frilägga blomman och göra resten grått.

• Duchess

Tack för tipset! :)
    Men vet du om det går att använda de photoshoptipsen i Picasa?

• Lilla Li

Duchess: Aha. Dumt av mig att anta att alla använder PS. Jag har ingen aning faktiskt. Men det borde finnas liknande tutorials för det programmet.

• Karis Annelie

Tack så mycket för tipset Lilla Li!

Svar på tråden Även jag blev gift!