Inlägg från: MrsMoreira |Visa alla inlägg
  • MrsMoreira

25/8 2007 deö 4

Hej tjejer! Nu hade jag faktiskt tänkt ge mig in i denna tråd på riktigt :) Ikväll ska jag till sömmerskan och fixa lite med klänningen.
    Annat som ska göras:
    Boka musikanläggning
    Boka tallrikar, bestick, glas
    Bestämma menyn exakt
    Prata med en musiker ang låtar han ska spela
    Gå in skorna :)
    Köpa ballonger
    Göra provuppsättning av håret
    FÅ EN MÖHIPPA!

• MrsMoreira

kanske skulle lägga till samma info som ni andra gjort: Varit ihop i 5 år på bröllopsdagen, förlovade i 3,5 år. Han är snart 26, jag 21.

• MrsMoreira

Vi ska inte vara ute, men festlokalen ligger ganska fint med gräsmatta och så utanför, så man vill ju kunna gå ut och ta luft.. Hoppas också på medelbra väder, lite kyligare än idag och lite moln.

Har ni köpt några presenter/morgongåvor till era grabbar? Min får en flaska Cristal av mig som vi ska öppna på hotellet helgen efter, ett armband från Guldfynd i silver och läder, samt manschettknappar i silver (som han ska ha på bröllopet)

• MrsMoreira

Malin JOhansson

Å herregud va mysigt! Vilken underbar gåva! Hoppas det går bra och att den är rumsren och allt :P

• MrsMoreira

Hur ska ni göra med musiken? Vi har bokat en kille (typ trubadur) som ska spela en eller två timmar mellan middag och "fest", typ börja vid desserten eller så. Han ska spela lite olika låtar från olika årtal och få igång partystämningen. Sedan kör vi med färdiggjorda musiklistor från en iPod som vi ska koppla till en ljudanläggning.

• MrsMoreira

Elle83
    Ja, det börjar sannerligen pirra i magen! Jag är riktigt nervis angående möhippan. Svensexan är redan avklarad, men jag väntar mig att de ska hoppa på mig runt varje hörn jag rundar nu :)

• MrsMoreira

Noomi
    Godisbuffé? Berätta berätta?! Jag är en riktig godisgris, det skulle vara kul att göra nånting av det :)

Nattson
    Ska du gifta dig i Skokloster? Jag gifter mig ju i Bålsta! Va kul! Var ska festen vara? Vi är i Kalmar ka och sen Knarrbacken.

• MrsMoreira

Noomi

Åh herreguuud, jag svimmar nästan av sockerförgiftning bara av att titta på det där!! Jag m å s t e göra nånting liknande!!

• MrsMoreira

.... får jag komma?....

:)

Låter som en jättekul idé! Jag ska nog ta och fylla en ordentlig chips-skål med lösviktsgodis i alla olika former. Det blir nog också en höjdare :)

• MrsMoreira

Annisen

Jag har inte en dag semester ens.. hade bokat in det men fick ett jobberbjudande jag inte kunde motstå, så nu får min m2b som är ledig from i morgon sköta markservicen när jag jobbat. Dvs, laga all mat, fixa tårta tillsammans med min svärmor osv. De kommer förmodligen även klara av det mesta av pyntningen i lokalen dagen innan.

Hur har ni tänkt angående tårta? Ni som ska ha tårta, köper ni eller gör ni själva? Vi vill ju ha en portugisisk touch på tårtan eftersom min m2b är det, så det blir svårt att köpa.

• MrsMoreira

Här har vi gjort en tvärvändning: Egenlagad buffe blev på en kväll istället en catering-buffe, även tårtan är nu beställd istället för hemlagad som det var tänkt. KÄnns superskönt att slippa tänka på att laga mat och greja, istället kan vi umgås med m2bs familj som faktiskt inte är här länge alls.

• MrsMoreira

Det bästa är att det är mamma och pappa som betalar! Deras idé också, men det är väl värt mycket för dem att slippa laga en massa mat, för de skulle ju hjälpt till annars. Så nu blir det en underbar italiensk buffe från www.martina.se (Uppsala), och tårta från ICA Maxi Stormarknad i Enköping. 18kr/bit, mycket bra pris tycker jag! Och vi har köpt samma slags tårta där förut, så vi vet att det smakar bra. Nu kommer den bara att se annorlunda ut (prinsesstårta med vit marsipan)

• MrsMoreira

Jag har lejt över så mycket på mina föräldrar så nu sitter jag och skriver och viker festprogrammen, imorgon ska vi duka och fixa i lokalen och jag ska få manikyr på kvällen samt prata med våra bartenders/serveringspersonal. På lördag ska jag få håret fixat och sminkas och slappa (så gott det går) med min tärna, och min m2b umgås med sin familj som är här på besök. Resten fixar världens bästa mamma och pappa!

• MrsMoreira

Lycka till idag tjejer! Oavsett väder kommer vi få en alldeles underbar dag!

Kramar

• MrsMoreira

Nu är vi gifta!
    Känns underbart, jag kan inte sova mer (kom i säng kl 3)

Dagen har varit alldeles underbar, nu vill jag att familjen här ska vakna nså vi kan äta frukost och öppna presenter. Jag är jättenyfiken!

• MrsMoreira

Vi slapp faktiskt städa, jätteskönt! Öppnade alla paketen i morse, har så omtänksamma vänner. Gästboken som vi hade glömt bort att köpa och fick rusa ut efter i går morse visade sig vara en fantastisk sak, för våra vänner skrev så otroligt fina saker om oss. Tänk att samtidigt som så många blir lite knasiga av bröllop, så kan andra verkligen visa hur mycket de bryr sig om en. Jag är överlycklig över att äntligen ha en man och nytt efternamn. Kan inte beskriva orden.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4