25/8 2007 deö 4
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)
ÅÅÅÅ igår fick vi vår möhippa o svensexa. En kanon dag som började vid halv 10 på fm o slutade halv 3 på natten. Jag visste ju att P skulle få sin svensexa o tvärtom. Så vi blev måttligt förvånade när bådas kompisar dyker upp hemma.Jag skulle egnetligen iväg o jobba på em, o min syster skulle vara barnvakt. Nu blev det grannarna istället. Jag blev "vackert" utklädd o fick en ögonbindel, p klarade sig undan utklädningen men fick också ögonbindel. När vi åkte så kände jag ju igen vägen (till mitt jobb) Jag jobbar på en ok/q8 mack o fick stå där och tvätta bilrutor för 5 kr st. De flesta tyckte att det var en kul grej men vissa var så sura. 145 kr fick jag ihop innan det var dags med ögonbindeln. In i bilen o vidare, när de tar av ögonbindeln är vi på en mindre bondgård och en STOR traktor som man travade pall med. Det var min första utmaning, att trava pall på varandra, de fick inte rasa. Den gick på tid, men hade jag vetat att P skulle få göra samma o att vi tävlade mot varandra så hade jag lagt i en högre växel;)
Det gick iaf kanon bra och jag var riktigt stolt över mig själv. Vidare åkte vi till ett äventyrs ställe. Vi började med o äta lunch, sallad o baguetter i gröngräset. Vi hade ju så otroligt fint väder! Efter lunchen delade vi in oss i två lag, först åkte vi fyrhjuling, sen pilbåge och sist vattenscoter. Var så himla skoj, fastän inte mitt lag vann.
Vidare hem till en av kompisarna, duschade o festen började, vi åkte o käkade god mat o sen vidare till krogen.
Där träffade vi P, de hade åkit folkrace o grillat, samt kört med lastaren. En kanon dag o ett minne för livet...oj va långt det blev;)
ÅÅÅ jag tror jag går under, känner mig hur stressad som hellst. jobbar as mycket nu tom samma vecka som bröllopet är, då är vi lediga den veckan o veckan efter. O fjärilarna börjar bosätta sig i magen:)
Vi har varit tillsammans i 10 år o förlovade i 4.
Usch jag tycker att min göra lista är mycket längre än eran :/
Imorgon (förhoppningsvis)ska jag lämna in klänningen o göra de sista sjusteringarna + köpa torsoletten på brudbutiken. Måste leta reda på trosor som passar till. Vi ska beställa mousserande vin på systemet, på onsdag ska vi göra det sista på festprogrammen, köpa kaffe, snacks till kvällen, kolla allt med kantorn...ååå nu gråter jag snart...vill inte skriva mer. är så rädd o stressa ihjäl mig så man är hel slut på bröllopet. Ska på konferens till finland tors-måm...hoppas man kan koppla av iaf. O så är jag en sådan kontroll människa att jag inte kan lämna över vissa saker utan vill göra dem själv. Ja o så är vi inte helt klara med snittarna, måste provsmaka, finns mycket måsten hos oss. nej ska försöka sova nu...kram på er
Jag o min blivande ska köpa en morgongåva till oss båda...en hundvalp som vi får hämta dagarna efter bröllopet:)
Det är en golden retriver:)Vi har pratat om hund i många år, jag har haft sedan jag var liten. Men vi har varit oense om rasen men starkast vinner ju;) (jag) Så nu är vi oense om namnet istället;) haha
ÅÅ va nu skriver medans jag jobbar;) ÅÅÅ det har inte blivit mycket gjort på de här dagarna, får ta tag i allt när jag kommer hem på måndag...tack föt att ni finns!
Hallo tjejer! Nu är jag hemma igen, direkt när jag kommit hem slog jag på datorn o såg att jag fått mail...från trubaduren. Han kan inte spela på bröllopet. Hur glad blir man?? Han hade en kille som kunde hoppa in (som är kanon dultig han med) men jag blev sååå besviken, vi ville ju så gärna att han skulle spela. (vår gamla musik lärare) men men, få väl vara glad att någon spelar. Hur går det för er andra?? I veckan ska vi hämta vigselringen, o putsa upp de andra, så då får vi vara utan förlovningsringarna nästan en vecka...
Usch nu börjar jag känna riktig panik med allt, fast egentligen är det väl inte så mycket kvar. Min mamma kom med slipsarna till vår son o syrrans son, sååå fina, ser ut som köpta:) Vi ska baka bröd o smaka snittar i veckan, jag ska lämna in klänningen. Hur lång tid tar det föresten o få hem mousserande vin från systemet??
Vi ska ha 2 psalmer o 2 solosånger. Äntligen känns det som vi ligger bra till med planeringen, är dock första gången på hela tiden. Klänningen lämnade jag in igår för de sista justeringarna. I förrgår hämtade vi ringen + putsade upp förlovningsringarna....alltså jag höll på o börja tjura, ringen blev så otroligt vacker, precis som jag hade tänkt det!! Vi har hämtat mousserande vinet o det alkoholfria. Igår sov jag o barnen hos min mamma medans sambon jobbade. Vi hade provsmakning på "snittarna" till brudskålen. Så nu är det bestämt också. Känns så otroligt skönt. Har solat idag, imorgon ska jag köpa trosor. Köpte korsett o stay ups när jag lämnade in klänningen igår. På onsdag ska jag hämta klänningen + underkjolen. på torsdag hämtar vi sambons kläder, + att jag ska o plocka ögonbrynen + vaxa mustachen;)Eller hur det stavas. Nu är dte inte långt kvar tjejer!!
Vad är ni inne på för sida o kollar vädret?? *nyfiken*
Oj oj tjejer nu är det så nära så nära...Hur går det för alla? hur ser era sista dagar ut? I dag ska vi träffa toastmastern o prata igenom det sista. Det verkar rulla på bra o hoppas att det sista frågetecknen löser sig. kram till er
Lycka till i morgon tjejer!! Här är vi klara med allt, förutom några vigselprogram som ska klistas på lite klistermärken...sen är allt klart!!
Känns så otroligt skönt! Serveringspersonalen skulle fixa snittarna, sååå skönt!
Hoppas ni får sova gott i natt!! kraaam på er
Va härligt att alla har haft en bra dag! Vår dag var också kanon!! Allt flöt på så himla bra, är så stolt över min man som klarade löftena i kyrkan såå bra:) Den enda lilla miss, om man nu kan kalla det miss är att fotograferingen tog lite väl lång tid än planerat. Mend det är det enda jag kan "klaga" på, kram på er