25/8 2007 deö 4
Hej
Jag gifte mig också igår, helt underbart. Jag och mina tärnor sov över på hotell natten till lördag och vi hade jättekul. Det blev lite stressigt på morgonen vi började kl 6.30 och taxin kom 11. Vi gifte oss i en kyrkoruin i vallentuna och det var så fridfullt (trots nästan orkan).
Sen åkte vi limo ner till Nyköping och Blommenhof hotell där vi skulle ha vår bröllopsfest. Underbar mat, underbar service och en underbar bröllopssvit med med två sovrum, vardagsrum och badrum med bubbelbad och bastu. Idag vid frukost öppnade vi presenterna, sen sa vi hej då till gästerna och nu har jag haft ett avslappnat bad medans min man har tittat på formel 1.
Endast några små (stora) missöden var:
1. Min brudbukket och tärnornas handledsbuketter började ramla sönder innan vigseln, inte så roligt men det gick ju som tur var att sticka in dem igen.
2. Jag hade beställt små tårtbakelser som bröllopstårta, och de var totalt gräsliga. Jag måste säga att jag tyvärr inte kunde hålla tårarna borta.
3. Varför måste vissa dricka så mycket på ett bröllop, jag tycker inte det hör till.
Men sammantaget blev det en underbar fest, mitt livs fest.
Kramizar till alla.