Inlägg från: fru madlin |Visa alla inlägg
  • fru madlin

25/8 2007 deö 4

Nattson - välkommen hem!

Jag försvann helt o hållet härifrån i deras byte så jag är med nytt nick, fru madlin istället för bara madlin.

Alltså, jag måste vara helt blåst. Men hur lång tid tar det att få hem namnändringspapper osv? Vill ju fixa nya passet så snart som möjligt, och bankkort etc!

• fru madlin

Kan bara hålla med angående forumsaktiviteten, man har noll lust o sitta här. Det känns som man gjort allt och inte behöver detta forum mer, för egen del.

Nu har äntligen papper från vägverket, skatteverket landat här hemma. Så jag ska också knalla iväg o fota mig för körkortet. Passkortet ska man tydligen knäppa hos Polisen när man ska fixa det här, så det är också på G.

Bröllopsresan bokad (reser i Nov) och vi hämtar andan lite innan vi skickar ut tackkort. Beslutsångest vilken bild vi ska välja till dom korten. Ska framkalla lite fler bilder till de närmaste familjen och göra minialbum och ge ut i samband med tackkorten också.

På Fredag ska jag till Ullared, så kanske hittar man några små album o köpa där om inte annat - har inte hittat mindre album för ca 5-10 bilder häromkring. Eller så är de jag som är blind!

• fru madlin

Annisen - Ja papper kommer automatiskt för körkortet, det står så på mina papper jag fick hem iallafall. Körkortspapprena kom kanske 4 dagar efter skattepappret - de skickar ut efter skatteverket gått igenom ändringarna.

• fru madlin

Ja det är märkligt med nytt efternamn! Har flera gånger presenterat mig med mitt gamla på jobbet, men låter då bli och ursäkta mig - många vet ju iallafall inte mitt namnbyte så de förstår inte att jag sagt fel om jag inte säger något. Man får nöta lite helt enkelt, men ja - har man inte huvudet med helt o hållet går det av ren vana o säga sitt gamla efternamn!

När vi skulle fixa passet åt mig så skrev jag först mitt gamla efternamn i namnteckningen! HAHA! Så vi fick göra om det.

ÅÅÅh, nu längtar jag massor till November. Har köpt en massa nya bikinisar, maken protesterade att buda hem "just married" bikinin när jag såg den på ebay ;) Förstår inte varför? :p Han vill inte heller ha shortsen i samma "kollektion". Hahaha!

• fru madlin

Nattson: Jaa.. tur man kan roa andra med sin virrighet om inte annat! ;)

Shortsen är som vanliga shorts, vita med rosa brodyrtext på rumpan där det står "just married" - fanns även i svarta med vit brodyr. Men icke! ha ha! Jaja, det är väl inte hela världen. Men lite roligt iallafall!

Vart ska ni resa nästa år då? London är ju inte helt fel det heller, blir ni borta länge? Shopping står på listan skulle jag tro? ;)

• fru madlin

Nattson: Låter väldigt kul iallafall! Och sköna resmål nästa år, om ni tar er dit :D

• fru madlin

Nu har iaf jag fått hem både körkort o pass, det enda som är kvar är att fixa nytt bankkort men har inte hunnit med det. Känner mig anti allt som har med bröllop o göra, orkar inte ens bemöda mig att kolla igenom bilderna eller fråga efter bilder vi inte fått ännu. De enda bilder jag kollat igenom ordentligt är bilderna från fotografen som vi fick redan 6 dagar efter bröllopet - otroligt snabbt!

Idag är det en månad sen vi allihopa sa JA till våra män :) Känns som det var minst 3-4 månader sen jag gifte mig!

38 dagar kvar till bröllopsresan, vill bara trolla iväg mig nu för jag är så less på vardagen.

• fru madlin

Annisen: Va bra att ni blev så nöjda med korten!! Jag är fortfarande så anti, får se när de släpper. Känns inte så roligt att pyssla med tackkort när man känner som man gör. Ja nu är det bara några veckor tills man far iväg, ser fram emot det så :D Har inte så höga förväntningar, bar jag får komma iväg nån gång - så det blir nog underbart ändå hursom. Ha ha!

Bankkort... har jag fortfarande inte fixat... ehm... kanske börjar bli dags när man kommer behöva visakortet utomlands ;)

• fru madlin

Ja man trodde man skulle reagera annorlundare, men det är en TOM känsla om inte annat. Får snart beställa efter tackkort iallafall, så får man väl se när man orkar "signera" dom och pynta iväg alltihopa.

Skönt att det inte verkar ta så lång tid, ska ju specialbeställa från Swedbank för att få en egen bild på visakortet tänkte jag ;) Skulle ta en vecka drygt läste jag mig till. Jaja, huvudsak man hinner få det innan man reser. Vågar ju inte ha allt i kontanter nej!

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4