Inlägg från: puhs kusin |Visa alla inlägg
  • puhs kusin

25/8 2007 deö 4

Våra egna barn, 2 och 4 år kommer att vara med på festen och åka hem med mina föräldrar på kvällen (tar dit en madrass ifall någon av dom somnar tidigt). Barnens kusiner (2 st, 7 resp 11 år) kommer oxå att vara med. Vi hade räknat med att det skull komma fler barn men alla andra gäster valde att lämna barnen hemma med barnvakt. Nästan alla gäster är småbarnsföräldrar och verkar tycka att det är skönt att få gå på fest utan barnen

• puhs kusin

Hej!
    Har precis kommit hem från kyrkan. Nu har vi träffat prästen och övat. Kändes lite pirrigt faktiskt. Kommer ni att pussas i kyrkan efter ringöverlämnandet eller väntar ni till utanför kyrkan? Läser er präst alla bibeltexterna eller kommer någon annan att läsa något av de?
    Mycket att fundera över

• puhs kusin

Vi ska nog ge varandra en liten puss i kyrkan men spara resten av pusskalaset till kyrktrappan

Angående bibeltextläsningen så ska vi fråga bestman om han kan tänka sig att läsa. Tärnan (min syster) kommer nog ha fullt upp med att hålla reda på näbbarna (våra egna barn)

• puhs kusin

Nu är vi äntligen klara med låtlistan så nu är musiken fixad. Så skönt!!! Det blev 100 låtar i vald ordning, efter det har vi bara lagt till en massa extra som ev inte kommer att spelas om ingen gärna önskar någon speciel låt
    Många timmars musik blev det.

• puhs kusin

Har inte hunnit läsa allt i tråden men jag hoppas att dina nya tårtor blir bra "Lotta49"

Annisen 25/8-07: vi är i valet och kvalet om vi ska ge varandra morgongåva. Ingen av oss har fixat något än och jag vet inte vad jag ska hitta på. Min m2b vill inte ha smycken eller prylar.Funderar faktiskt på att ge honom ett presentkort på Kurorten här i Varberg. Vet att dom har något som kallas "Tusenmilaservice" som han pratat om: Det innebär konditionstes, kroppsmätning och analys av livsstil och fysik samt goda råd om träning och annat. Måsta bara kolla upp att det är på rätt nivå, då min m2b:s stora intresse är just träning (ffa cykling). Någon som har något annat tips på vad man kan ge i prisklassen 1000 kr

• puhs kusin

Hej på er alla tjejer, en ny dag och ytterligare en dag närmare

Jag och min m2b övade brudvalsen igår för första gången. Tja, vad ska man säga. Jag blev positivt överraskad. Min m2b och jag har aldrig dansat annat än "tryckare" så det var helt nytt för oss båda. Det fick bli den enklaste valsen någonsin, likt den man fick lära sig i skolan. Ett tag blev jag osäker på om vi dansade vals eller foxtrot men eftersom jag är lika dålig på båda så hade det inte spelat någon roll Har kollat upp hur man dansar vals nu och vi gjorde någorlunda rätt. Idag ska vi öva med skorna på, undrar vems tår som ömmar mest i morgon
    ?

Ja, ja det kommer att märkas att vi inte är några dansstjärnor men vad gör det, vi har iallfall gjort ett försök

• puhs kusin

Jag skriver nog ut de sista på festprogrammen idag jag oxå
    Vigselprogrammen fixade jag igår.

Efter lunch ska jag till lokalen och kolla ordentligt på vad som finns i porslinsväg, skålar och annat. Ska oxå få lära mig att larma av, det hade varit snyggt om larmet går framåt natten Ska ju skriva under papper och sådant oxå så det kommer nog ta en liten stund. För en gång skull ska jag "muta" mina barn med en tablettask så dom håller sig i skinnet

• puhs kusin

Ja, nu känns det som att vi har koll på allt. Har precis skickat ut reviderad lista på "vem gör vad?" och schemat för lördagen till alla som ska hjälpa till.

• puhs kusin

Hej tjejer!
    Nu börjar jag nog bli nervös för usch så konstigt jag drömmer på nätterna. Var helt slut när jag vaknade idag. Dessutom är jag öm i en a tån efter dansens virvlar igår Vi övade på valsen igår igen och förutom missödet med tån så gick det riktigt bra. Min m2b fick kläm på hur han skulle föra och jag släppte och bara följde med, dä gick det mycket bättre.

Dagen blir lugn. Ska skriva ut det sista på festprogrammet och ikväll ska vi gå igenom allt vi köpt och kolla om vi behöver kompletteringsköpa något imorgon. Mina föräldrar kommer imorgon (bor 30 mil bort och ska bo hos oss resten av veckan) så då kan jag och m2b åka och fixa det sista utan att ha med barnen.

Egentligen är det rätt lugnt fram till fredag middag, då finns det en del att fixa med och efter 16 får vi tillgång till lokalen och då blir det att göra med dukning, dekorering och allt annat. Men ... då är vi 8-10 pers som hjälps åt så det borde gå snabbt att fixa.

Vi tänkte dekorera med vita rosor på borden, när kan det vara läge att köpa dom? Om jag köper dom idag, står dom sig till lördag (i rumstemperatur, har inte tillgång till något svalt ställe)?

• puhs kusin

Fröken pixie: nej ingen av kan egentligen dansa vals, mina knapphändiga valserfarenheter än urgamla. Men vi försöker ändå.

lotta49: lycka till i tårtbaket, hur går det?

Överraskningsbruden: såå spännande!!!

Jag åkte in till torget och handlade vita rosor och 2 buntar med fresia. Rosorna får stå i förrådet så jag hoppas att dom håller sig fina. Har insett att det inte är helt enkelt att få tag i just vita rosor och jag vill inte stå där samma dag utan. Ev köper vi lite vita rosor till för att ha i en vas på honnörsbordet, de vi köpt nu ska ligga som dekoration på borden.

• puhs kusin

fröken pixie: vi ska lägga dom på bordet ihop med murgröna. Hur mucket stjälk som ska vara kvar får vi se. De ska läggas ut på borden strax innan det är dags att sätta sig så att dom inte hinner att sloka.

Här på västkusten verkar det finnas risk för regn på lördag och så ska det blåsa 15 m/s! Får se hur det går med utomhusfotograferingen, får nog leta upp ett ställe med lite lä.

• puhs kusin

Godmorgon tjejer!
    Har nu på morgonen fixat lite, packat ner saker som ska till lokalen m m. Det är mycket småsaker som ska kommas ihåg. Satt närmare hela kvällen igår med min syster (tärnan), min mamma och toastmadamen. Nu är förhoppningsvis alla ? uträtade, har en toastmadame som tar hand om det mesta (ihop med toastmastern) från kyrkan och framåt. Det känns superbra, jag vet att dom kommer att göra ett jättebra jobb. Detta trots att toastmadame och tostmaster aldrig har träffats men jag vet att dom pratat ihop sig via telefon.

Min mamma "avslöjade" att mitt jobb försökt få tag i henne igår (och min syster oxå visade det sig senare). Ingen av dom hade dom kunnat ta telefonen just då. Undrar just vad dom vill Mamma undrade nämligen om jag kände till numret och då insåg jag direkt att det var någon kollega som ringt. Mina föräldrar bor ju 30 mil bort så numret måste dom hittat på eniro (jättelätt efter jag och min familj är ensamma om vårt efternamn)Jag blev ju givetvis jättenyfiken. Har haft semester i 4 veckor så det var ett tag sedan jag var på jobbet.

Övade vals igår igen och denna gång med skorna på. Inga ömma tår denna gången så nu känns det riktigt bra. Min m2b hade kommit på sig själva att ta valssteg på jobbet igår. Måste sett väldigt kul ut där i verkstan

• puhs kusin

Suck, upptäckte en rejäl miss i festhäftet. Har placerat damerna på fel sida om herrarna på bordsplaceringen. Och jag ville ha klart festhäftet idag! Nu måste jag inte till stan och få tag i mer papper (har valt ett lite finare papper med "linnekänsla". Håll tummarna för att dom ha kvar en bunt till mig. Festhäftet får vi fixa färdigt imorgon förmiddag.

Har inte heller fått tag i fotografen men har lämnat ett meddelande på telefonsvararen så jag hoppas hon ringer imorgon. Vi har nämligen inte bestämt var vi ska träffas.

Men ... saker som varit positivt idag är att dom som hyr upp lokalen åt oss har införskaffat fina glas som vi ska duka med samt att vi inte behöver ha städat klart förrän kl 13 på söndag.

Jag har dessutom varit iväg på ansiktsvård. Hade presentkort som jag utnyttjade. Det var säkert första och enda gången jag gör något liknade men skönt var det iallfall.

Nu har mina föräldrar kommit så nu har vi någon som tar hand om barnen medan vi fixar det sista innan lördag. Så härligt!!!

• puhs kusin

Hej tjejer!
    Kun att höra hur ni ligger till inför morgondagen. Håller nu att skriva ut det sista på festprogrammet och ska sen fästa ihop dem.

Har varit iväg och handlat det allra sista nu bl a blommor till lokalen. Mina föräldrar sköter barnen och markservicen (helt plötsligt var fönstrena putsade )
    Pappa har lovat att fixa bilen, städa och snabbvaxa den så den blänker

Vid 16 kommer va att åka till lokalen och då följer datorn med så efter det så försvinner jag tills på söndag kväll. Ska bli så kul att höra hur det gick för er.

Pratade med fotografen nyss så nu har vi full koll på allt.

Nu ska jag fortsätta plocka ihop saker som ska med till lokalen. Ha det gott så hörs vi nog nån gång till innan jag "försvinner"

• puhs kusin

Lycka till tjejer!!!
    Vi hörs på söndag

• puhs kusin

Hej tjejer!

Nu är man då äntligen fru
    Dagen igår var helt fantastisk. LIte blåsigt vid fotograferingen men fotografen tog massa kort så några blir säkert jättebra. Lite stressigt blev det vid omklädningen, vi hade ca 20 min på oss och då skulle både grudgum och bestman duscha på den tiden!!! Men det gick bra. Vigseln var jättevacker. Barnen skötte sig bra men vågade integå framför oss. Lillkillen på 3 år sprang ut ur kyrkan för han blev rädd för orgeln så toastmadame fick hämta in honom. Han kände inte igen henne så hon fick först förklara att "jag är ju din kompis Davids mamma" och då gick han med på att gå in i kyrkan

Festen var duperlyckad, maten god och alla verkade ha urkul. Vackra tal, roliga lekar och överlag en otroligt bra stämning. Både det ena och det andra avslöjades Sista gästerna gick vid 04 (själva hade vi så kul att vi blev kvar till 2:45!!!

Liten miss var att vi inte var tydliga med när lokalen skulle vara färdigstädad. När vi kom till lokalen vid 11;30 sp hade ingen kommit dit av dom som skullehjälpa oss. Vi hann inte riktigt vara klara till 13 men inte långt ifrån.

Lovar att skriva mer imorgon men nu ska jag nog gå och lägga mig, har intesovitmånga timmar de senaste nätterna

• puhs kusin

Kul att se allas bilder. Tyvärr vet jag själv inte hur jag skulle kunna visa mina.

Vi åker till Bulgarien på solsemester med barnen på fredag. Det blir vår bröllopsresa.

Fick nyss reda på en liten miss vi gjort med festprogrammet. Vi hade missat få med en av gästpresentationerna. Känns lite pinsamt faktiskt. Nu hoppas jag att personen ifråga inte tog illa upp.

• puhs kusin

Annisen: Det var en av min makes kompisars sambo (sedan många år tillbaka) som jag aldrig träffat innan som vi glömde. Dom bor en bit ifrån oss vilket gör att jag inte hunnit träffa varken kompisen eller hans sambo förrän på bröllopet. Retfullt är det ju ändå.

Vi kommer att skriva en personlig hälsning på alla tackkort, tror jag iallfall. Har inte valt hur tackkorten ska se ut än men det löser sig nog. Får ta tag i sådana saker efter resan.

• puhs kusin

Jag är fortfarande väldigt trött trots att jag har semester denna veckan och "bara" är hemma med barnen, fixar med allt som ska lämnas tillbaka, betalar räkningar och packar inför resan.

Trodde att det skulle vara nätterna före bröllopet som skulle vara svårast att sova men jag har sovit uselt sen bröllopet oxå. Måste vara alla spänningar som släpper och alla intryck som stör sömnen. Visst är jag lycklig men ibland kan jag nästan bli gråtfärdig över att det är "över", tomt liksom och nu återgår vardagen till det vanliga. Lite samma känsla som efter jag fött barnen. Visst då handlar det mycket om hormoner att man blir extremt gråtmild den 3:e dagen efter förlossningen men även då så har man längtat och väntat på något stort.

Jag brukar aldrig bry migså mycket om min egen födelsedag men i år blev det inget av den. Jag fyller år idag och visst har min familj kommit ihåg att ringa men min käre make är iväg och röjer inför en tävling och kommer hem någon gång ikväll. Orkade inte laga någon extra god middag till bara mig och barnen och någon present har min man inte hunnit med att köpa. Så något firande blir det inte ikväll och eftersom vi åker iväg blir det ingen släktmiddag heller senare i veckan.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4