Vad kostade ert bröllop ?
Undrar vad ert bröllops kostade och vad ni hade för mat, festlokal osv?
Undrar vad ert bröllops kostade och vad ni hade för mat, festlokal osv?
Vårt kostade ca 40000kr. Vi gifte oss i kyrkan och hade sedan trädgårdsfest med stora tält att vara i. Totalt var vi 65 personer på festen.
Vi valde att ha buffé (både till maten och till desserten), senare på kvällen hade vi tårta.
vi måste hyra lokal då vi bor i lägenhet.eller så ska vi hyra herrgård el likannde där vi ska ha ceremonin och där gäster kan övernatta. vet ej om det finns något sånt ställe för överkomligt pris. vi har väl räknat runt 100.000 tusen för vår bröllop kanske lite mer. Tänkte ha 3 rätters meny, "fri" bar, åker ner till tysklan då handlar allt.det är ju maten som är dyrast i vårt fall. antingen catering men då får ma fixa det mesta sj kök stolar bord osv. eller ha det på ett ställe där dom har allt. porslin,bord,storlar,serverings personal osv.
Vårt kommer kosta ca 65 000 kr.
Vi blir 59 pers.
Vi kommer vara på restaurang och där äter vi först calvadosgravad laxfilé med enbärsäpplen och äppelreduktion. Sedan blir det chili- och vitlöksstekt lammfilé med svampquiche och kraftig madeirareduktion. Till efterrätt blir det en liten skål med ett lager av vaniljpannacotta i botten, sedan rårörda jordgubbar, mjölkchokladmousse och överst en glaserad jordgubbe och en chokladbit.
Till allt detta dricker vi först ett glas mousserande till brudskålen, sedan ett glas vitt vin till förrätten, två glas rödvin till varmrätten och kaffe med avec till efterrätten. Vi har betalbar efter middagen, så eventuella extra drycker betalar gästerna själva för.
Vi betalar inget extra för lokalen eller så, utan bara för mat och dryck. Då ingår alltså även restaurangen, som bara vi har tillgång till. Där finns projektor, dator kopplad till musikanläggning m.m. De dukar fint.
Sedan betalar vi även för en hyrd veteranbil som kör oss från kyrkan till festlokalen. En florist som fixar min brudbukett, tärnbuketten och som ställer ut blommor på borden i restaurangen.
I budgeten ingår även våra kläder, vigselringen, trycksaker, betalning till prästen (vi hyr in honom från en annan församling), frisör till mig och en del andra småsaker.
Lilla Li; WOW vilket bra pris. Får man fråga var ni kommer hålla till.
plåster: Det blir på Ester Kök & Bar i Jönköping.
Kan tillägga att vi prutade ner priset ca 10-15 000 eftersom vi känner restaurangägaren. Han gav oss dessutom förmånliga priser på hotellrummen (det är en fristående hotellrestaurang egentligen) så att våra gäster bor lite billigare. Helschysst.
Vårt kommer kosta 11 000kr, ca 70 gäster.
Diorlover
Tänk bara på att om ni håller till på en herrgård med serverings tillstånd (och det har de ju alla) kan ni inte servera alkohol som ni har köpt själva där....
okej förstår.hur kan man göra med maten för barnen får väl parat emd dom ome tt annata lternativ alla småbarn tycker inte om "tjusig" mat och min sambo är kock såp ahn vill satsa stort på maten. sen ska vi ha en barnhörna med barnpassare så föräldrarna slipper tänka på det.ska få mitt hår fixat,sminket och naglarna,klänningen hyr ja. inte behöver jag behålla den. ska bara gifta mig en gång i livet.. killarnas kläder blir oxå hyrda.Någon bröllopsresa tänker vi nog itne åka på eller spara det, sambon ahr aldrig semester å ta ut..hahamen blir väl några dagar på spa eller på lyxhotell i bröllops sviten. vill itne va ifrån vår son jätte länge. fast han e väl runt 3-5 år när vi gifter oss..vi ahde tänkt ha liveband dom två,tre första timmarna sen är det dags för dans å festa rejält då är det dj som gäller..
vårt går på grygt 100 000 kr exkl bröllopsresan. Den går på kanske 20 000 kr
Vårt bröllop går på 160.000 då har vi räknat in precis allt. Även bröllopsresan.
Vi har hyrt en lokal med tre-rätters middag och sen ett band som spelar. Vi kommer att bo på hotell två nätter och åker sen på bröllopsresan.