• diorlover

Vad kostade ert bröllop ?

Undrar vad ert bröllops kostade och vad ni hade för mat, festlokal osv?

• Svar på tråden Vad kostade ert bröllop ?
  • diorlover

aim hur många gäster är ni då? hur finansierar alla sina bröllop lånar får eller har sparat?

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Vårt bröllop kostade drygt 150.000,
    med ring.men UTAN resa,för den önskade vi oss.
    Vi hade ca 45 gäster.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Oj,glömde ju ,jag hade köpt klänning,
    reklamfirma gjorde ALLA inbjudningar,vigselprogram,program,och tackkort,hade middag(2rätters)(sen tårta från chokladfabriken.) på Junibacken.
    Brudskål,med champagne utanför kyrkan,och på Junibacken.

• 26maj2007

vårt gick på 55000:- exkl ringar som gick på ca 20000:-

45 gäster

i de 55000:- ingår allt från kläder, mat, dryck, lokal, transprot för gäster, dj och mycket mycket mer.

• Anne69

Vi TROR att vårt bröllop kommer att gå på 100.000, exkl bröllopsresa som vi kommer att lägga ca 40.000 på ( 4 veckor i Malaysia)
    Då har vi 90.000 gäster
    Catering, 4 rätters och serveringspersonal
    Inhyrd DJ
    Vi bjuder alla på grillfest kvällen före, snabblunch innan bröllopet och på Brunch dagen efter. Frukosten betalar gästerna själv.
    Vi kommer att ha fri bar, med sprit från Tyskland.
    Vi kommer att samla alla våra gäster på ett och samma övernattningsställe, de betalar själva men vi har löst ett gruppboende medlemsskap så att det blir billigare för våra gäster.
    Alla gästerna får en liten välkomst present från oss som väntar på deras sängar när dom kommer för att fira med oss i dagarna tre.

Vi sparar och sparar.....

• Anne69

INte 90.000 gäster
    Asgarv!!!!
    jag menar 90!!!!!

• diorlover

haha tänkte väl annars va det JÄVLIGT billigt..

• Duchess

Vårt bröllop kostade 80.000 + ringarna (förlovnings- och vigsel, som kostade ca 25 000).

I den summan ingår ALLT. Catering, alla annonser före och efter i tidningarna, grillfest för 30 pers kvällen innan, hyra av ljudanläggning, hårklippning för maken, porto till tackkorten... ja, allt :)

Vi var 76 personer på bröllopet, som gick av stapeln i en gammal kvarn som numera är festlokal. Vi hade cateringfirma, maten var framdukad förrätt + buffé. Vi hyrde personal via dem, och fick ta med egen alkohol.

• åsita

Rix

Jag är mycket nyfiken hur i hela friden du har fått ner kostanden till 11 000 kronor för 70 personer. Vad är inkluderat då? Låter sanslöst billigt tycker jag.

• aim

diorlover: Vi är 90 gäster inkl oss själva. OSA har dock inte gått ut än så vi får se om alla kommer.

Svar på tråden Vad kostade ert bröllop ?