Vad kostade ert bröllop ?
Undrar vad ert bröllops kostade och vad ni hade för mat, festlokal osv?
Undrar vad ert bröllops kostade och vad ni hade för mat, festlokal osv?
vi måste hyra lokal då vi bor i lägenhet.eller så ska vi hyra herrgård el likannde där vi ska ha ceremonin och där gäster kan övernatta. vet ej om det finns något sånt ställe för överkomligt pris. vi har väl räknat runt 100.000 tusen för vår bröllop kanske lite mer. Tänkte ha 3 rätters meny, "fri" bar, åker ner till tysklan då handlar allt.det är ju maten som är dyrast i vårt fall. antingen catering men då får ma fixa det mesta sj kök stolar bord osv. eller ha det på ett ställe där dom har allt. porslin,bord,storlar,serverings personal osv.
okej förstår.hur kan man göra med maten för barnen får väl parat emd dom ome tt annata lternativ alla småbarn tycker inte om "tjusig" mat och min sambo är kock såp ahn vill satsa stort på maten. sen ska vi ha en barnhörna med barnpassare så föräldrarna slipper tänka på det.ska få mitt hår fixat,sminket och naglarna,klänningen hyr ja. inte behöver jag behålla den. ska bara gifta mig en gång i livet.. killarnas kläder blir oxå hyrda.Någon bröllopsresa tänker vi nog itne åka på eller spara det, sambon ahr aldrig semester å ta ut..hahamen blir väl några dagar på spa eller på lyxhotell i bröllops sviten. vill itne va ifrån vår son jätte länge. fast han e väl runt 3-5 år när vi gifter oss..vi ahde tänkt ha liveband dom två,tre första timmarna sen är det dags för dans å festa rejält då är det dj som gäller..
aim hur många gäster är ni då? hur finansierar alla sina bröllop lånar får eller har sparat?
haha tänkte väl annars va det JÄVLIGT billigt..