• Pomodoro

Nytt namn och pass- hur lang tid

Vi gifte oss den 21a juli och jag postade namnandringen i borjan av veckan (var det for sent? jag kunde ju inte gjort det innan vi akte pa brollopsresa eftersom jag flog med gamla passet). Vi bor i England och jag hade tankt vanta pa att namnandringen gar igenom och sedan aka till svenska ambassaden i London och fixa nytt pass. Nan som vet hur lang tid detta tar? Jag hade tankt boka en resa i slutet pa september och ville veta jag skall anvanda for namn.

• Svar på tråden Nytt namn och pass- hur lang tid
  • Pomodoro

Har precis varit inne pa svenska ambassadens hemsida och kollat. Det verkar jattekrangligt och later dyrt. Sjalvklart har de inte oppet pa lordagar (dumma jag tankte inte pa det) sa jag maste ta ledigt en dag for att aka dit. Men man far val gora det basta av det.

• Pomodoro

Mrs Cykel
    Nej, vi hade inte fyllt i den innan vigseln, sa jag skickade in den nar vi kom tillbaka fran brollopsresan.

Jag fattar faktiskt att en ambassad inte ar oppen pa lordagar, lite dumt av mig att tanka att de skulle ha samma oppettider som H&M...

• Pomodoro

Tack for svaren!
    Bokade resan i det gamla namnet sa lange, sa kan vi aka till London nan dag i oktober och fixa nytt pass. Maste man ha vigselbevis med sig? Det som vi fick fran kyrkan ser inte sa officiellt ut...

Svar på tråden Nytt namn och pass- hur lang tid