18 augusti nr3!
jag hoppas att alla hitta vägen hit!... vår gamel tråd stängde bara 9 dager innan dagen D!
här finns länken till vår tidigare tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2273670.html
jag hoppas att alla hitta vägen hit!... vår gamel tråd stängde bara 9 dager innan dagen D!
här finns länken till vår tidigare tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2273670.html
här finns en lista av de som hade lagt up deras vigsel tider och platser!
Sahlena:14.00 Tegelsmora kyrka, norduppland
Lokatten:15.00 Skytteholms herrgård, Ekerö
Sommarbröllop 07: 15.00 Bromma kyrka, Bromma
majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris
Majsan_älskar_Martin: 15.00 Svedala kyrka, Svedala
Ida80: 15.00 i Jäder kyrka, Eskilstuna tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
PennyJenny: 16.00 Träkumla kyrka, Gotland
Millanese: 16.00 St Råby kyrka Lund
Zandra: 16.30 Wickrathberg Church, Tyskland
Bakelse: 17.00 i Skåne
Cheysa: 18.00 Gunnebo slott, Mölndal
jag skrev igår en lista för alla viktiga männisor inblandad... oi det var jobbigt... men m2b tyckte att det var verkligen bra... nu vet alla vilka tider är viktiga, när de skulle var, saker vi vill att de ta hand om osv... mycket jobb var det... men forhhopningsvis ska vi slippa stress och frågor på 18:en!
det blir nästan en 4 dagers bröllop... på torsdagen har vi en middag med alla familj, toastmasters och betsman (våra bror) och tärnor... på fredagen har vi ett oppet hus oss hos för alla engelska gäster ... då lördagen ...och sen grill lunch på stranden på sondagen. det är mycket att har koll på!
tänkte just nu att jag måste hämta min m2bs morgon gåva snart!... det är så spännande! jag har bestämt mig att ge den på bröllopsdagen vid frukost...så det blir en absolut överaskning!
hej alla!
jag är inte nervos för sig... men tycker det är väldit spännande! jag nästan gråtar ibland när jag tänke på den dagen... jag blir så glad!!...
igår hade vi (forhoppningsvis) den siste möten med coordinator på slottet... det gick väldigt bra och vi känner att vi kan lita på dem att fixa allt... känns rätt bra...
vi också hade vår först dance lektion för vår första dans!... vad kul det var! nu kan vi dansa rumba tillsmans.. nästa vecka har vi en annan lektion när vi ska lära oss ett par snurar och en 'sway'... oooh.... kul... jag har övnat hemma imorsa... så kul... jag är lädigt idag och det känns underbart!
måste sprida min gladhet bara!!!
har inte drömt om bröllopet hellre.. men är glad för det!
idag ska jag fixa en plansch (?) till bordsplaceringen och m2b ska skicka festprogram till tryckeriet... sista stora ärender nu! yahoo...
och min föräldrar som har inte varit i sverige förut ankommer imorgon bitti (jag har varit här lite mer än 2 år redan)! så kul... kan vissa de stan, skärgården, vårt nytt hus... oi det är så röligt!!!
måste fixa listan...
Sahlena:14.00 Tegelsmora kyrka, norduppland
Lokatten:15.00 Skytteholms herrgård, Ekerö
Sommarbröllop 07: 15.00 Bromma kyrka, Bromma
majasmarie: 15.00 Simris kyrka, Simris
Majsan_älskar_Martin: 15.00 Svedala kyrka, Svedala
Ida80: 15.00 i Jäder kyrka, Eskilstuna
tree: 15.30 Ulfsunda Slott, Bromma
miss Lilly: 16.00 Uppsala
PennyJenny: 16.00 Träkumla kyrka, Gotland
Millanese: 16.00 St Råby kyrka Lund
Zandra: 16.30 Wickrathberg Church, Tyskland
Bakelse: 17.00 i Skåne
Cheysa: 18.00 Gunnebo slott, Mölndal
vet någon?... bröllopsdans (typ vals)... är det brukar den absolut första dans av kvällen.. eller är det efter ett par andra låter?
hej alla!! det är så spännande!... i canät contain it!... var på spaet imorse med maid of honour som var perfekt... ahr kommit hem nu till alla vår familj i trädgården...de spelar kubb... and ett par tjejer i köket som fixa alla mat för oppet huset i efermiddagen... det är så kul.... den enda sak vi har kvar att göra är att övna dansa och packa en overnight bag... jag måste fixa mina någlar också... men inte alls mycket! så kul...
lycka till imorgon tjejer! vädret ser ut bra i stockholm, hoppas det är bra för ni alla över landet...
nästa gången jag skriver ska jag vara Fru Lindholm... och inte miss watson längre!!! :)
sahlena
hittade denna som är för dig!!
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2472092.html
hej alla! vad kul det var! helt underbar! har itne tid att skriva så mycket just nu, men jag har lagt upp några bilder på vår hemsida!... inte så många ännu men mne...
terriandolof.weddingannouncer.com/
Hej tjejer!
vi kom hem igår natt bara från bröllopsresan... jag ville inte komma hem... det var paradis där på mauritius! har 400 bilder att titta på nu... vi kom hem till en dvd från proffs forograf också som var helt underbar!... det finns några av hans bilder här från vigseln och mingle... www.kameran.se/terriolof
och bilder från olof's bror som tog portrait bilderna av oss innan vigseln... han har bearbetet flera och de finns här... linux.lpro.se/wedding/
vi vänter för bildarna från min vännina som också tog bilderna med en system camera (inte digital)... hon arangera bilderna i en album och ska skicker det till oss inom kort...
vi tog också video av ceremonin med 3 olika kamera på tripod i olika vinklar... väldigt kul att titta på de! ska var mycket jobb nu att edit de...
hela bröllop var underbar!
på torsdagen innan hade vi en middag med båda familj (som hade inte träffats förut) och tärnor... vi gav lite present till alla och drack mycket vin... en kul kväll..
på fredagen hade vi ett oppet hus för alla gäster som kom från utomlands. våra mammor hade lagat en lite buffet och vi drack öl och spelade crokett och kubb i trädgårgen.. kul var det!
lördagen... samma som ni alla!... helt underbar!... jag kommer att skriva mer detäljerna om detta på engelska på en annna tråd och ska koperia det här då...
på sondagen opnnade vi alla presenter efter frukost framför gästerna som bodde på slottet... då gick 22 av oss till en sandstrand på ingarö för en bbq och mer kubb...
allt känns som att det var en dröm... kan man verkligen har en sån fest, vara så lyklig?... känner ni samma?
vad gav/fick ni alla för morgongåva? min man (hehe) fick en omega klocka från mig på bröllopsdag... men frukost i sängen... och dagen efter bröllopet fick jag en jätte kul digital systemkamera som jag har längtat att köpa på flera år!
vi också fick en jättestor sum av pengar från våra gäster för bröllopsresa... vi kunde inte har drömt att få så mycket... plus många klappor av skål, matta etc...
kul att se allas bilderna ... ska titta en lite mer nu!
grattis alla!
jag hade precis märkde att du var online i en annan tråd och tittade på bilderna... var fint ni var! dine bukett var spektacular! så vackert! stort grattis... hur var brollopsresan?
we only hard 1 other couple speaking swedish there in 1 night... we were sat next to them in the main bar after dinner one evening, btu they didnät stay long so we never said hello... could have bene u guys!... can't really tell from your wedding pictures though! very funny if it was!
we were in suite 621...just the next building! i guess u were opposite the spa...we were opposite the mini golf...
we've been dreaming about the honeymoon today and wishing we were still there!... the prices without the honeymoon special though make that idea impossible...at least for a while
förlåt... insett nu att jag skrev på engelska!... jag ska organisera bröllopsresar bilder nu och gör en lite bearbetning ... min mans bror (som var bestman) kommer ikväll för middag och kolla bildarna!
wow! vi har bestämt oss för foto nu... men har inte beställt dem ännu... och då måste vi skriver alla kort... måste göra det nu i veckan!
vi beställde tackkorts photo igår... nu är det 'bara' at skriver alla kort... hmm...
vi ville också det det mer personligt och skriver all kort själv... ska sätta igång med det nu i helgen... förmödligen!
jag var itne alls så nervos... jag kan absolut tänke mig att göra hela dagen igen!... hehe
finally... bilder från vigseln, fest och även smekmånaden!
kolla under photoalbum var finns där länker...
terriandolof.weddingannouncer.com/welcome.html
jag precis, samma plats, liknande minnen!