• Puman-prinsen

Nygift! behöver er hjälp!

Hej!
    Jag och min prins gifte oss den 1 augusti och nu är jag äntligen fru Johnsson
    leticiamartin.weddingannouncer.com/

Nu till det jag behöver hjälp med...

Fick ett sms från min MAN nu och jag hade fått brev från skatteverket med mitt nya namn!
    I brevet fanns det ett bevis på mitt namn, ett för att göra nytt legitimation och ett för att göra nytt pass.

Vad gör jag nu??!! Blir helt snurrig och glad

Ska jag börja att ringa runt till alla mina banker och annat??

heheh.. blev lite mer verkligt det här med att vara gift helt plötsligt!

Kram kram

• Svar på tråden Nygift! behöver er hjälp!
  • Puman-prinsen

Lena+Mattias=sant - Tack så jätte mycket!

mrztigger - Jag ringde faktiskt till skatteverket i tisdajs och pratade med en jätte snäll tant som skulle snabba på det åt. Vilket hon gjorde med
    Så mitt tips är att ringa!

• Puman-prinsen

Id kort då? hur gör man där?...

Förlåt för dom dumma frågorna men det var 9 - 10 år sen jag gjorde mitt.

• Fru Henax

Verkar vara väldigt olika det här?!
    Det ENDA kort jag fått hemskickat automatiskt är mitt IKEA-kort! Gick på nån vecka bara.
    Papper ang nytt körkort kom inom 1-2 veckor och det nya körkortet kom sen på bara några dagar efter det att jag skickat in papprena!

Kom just på... IKEA-kortet är hittills faktiskt det enda kortet som är ändrat! Eftersom jag behöll mitt gamla namn som mellannamn så... Jag vet att jag måste ta tag i det här nu (har ju bara haft 8 månader på mig!)... men! Ähh, jag är slö! Så är det bara!

• Puman-prinsen

Har ring och ändrar namn på några av mina klubbkort

• Kat74

Observera dock att alla banker inte byter namn på er automatiskt - jag bytte namn år 2000 och fick det ändrat först i år efter att ha påpekat det i samband med ett banklån. Men vem vet, det kanske är olika beroende på vad det är för slags konto.

• Puman-prinsen

Kat74 - Tack för tipset! tänker dubbelkolla.

• Puman-prinsen

Håller forfarande på och ringer runt.. till alla möljiga ställen som jag kommer på

• Puman-prinsen

Fick igår veta att ett Id-kort håller i 10år!!
    Så det jag har är rätt gammal
    Ska tull passkontoret idag och fika med nytt pass och Id ... sÅÅÅ ROLIGT!

• Puman-prinsen

fixa ska det stå... inte fika... hahah

• tulpanflickan

jag fick själv ringa till banken och beställa nytt kort

Svar på tråden Nygift! behöver er hjälp!