Min möhippa
Den 4 juli: Min blivande ringer hem och säger åt mig att hoppa in i duschen (vilket han gjort förr), så jag tror att vi kanske ska gå ut och äta. Min mamma är nämligen hemma hos oss, vilket hon är lite titt som tätt. Efter duschen kommer några av mina systrar förbi och undrar om jag vill följa med in till sthlm, får låna mammas kort och så går vi mot stationen. Väl där står vi och väntar på tåget kommer två av mina kompisar förbi, de ska in till sthlm och titta på nåt på grönan. Kul tycker jag får vi sällskap. kliver på tåget, och när det börjat rulla säger de: Nu är det dags och tar fram ett stort lakan som jag får byta om under till ett par rosa boxerkalsonger och en alldeles för stor t-shirt. Får en mugg med malibu och apelsinjuice (en favvo) ett barn diadem och en silvertrollstav. Får sen veta att jag ska samla ihop pengar genom att göra ett antal olika uppdrag, bl.a. sälja kramar, sälja pennor, försöka måla läppstift på killar (svårt att få nån att ställa upp, så den gjordes om till att gälla tjejer oxå, då gick det bättre), få en av vakterna på slottet att skratta utan att säga nåt (jag behövde bara visa mig så började vakten skratta), mitt aista uppdrag var att köpa saker som förgyller den äktenskapliga sängen med dem 5 sinnena, och det var inte det lättaste!! Men jag lyckades. Kvällen avslutades (nästan ) på en resturang i sthlm som hette phi phi island! Jättegod mat och en perfekt avslutning! När vi kom hem till märsta så fick jag stå framför kameran och tala om för min make (blivande) vad grejerna skulle användas till och sen tala in ett personligt "tal".
Hade så himla kul under hela min möhippa, och blev så glad att jag fick en, trodde inte det, gifta mig 3 dagar senare, och bröllopet blev över mina förväntningar, men det är en annan historia..