oj hjälp. då fick du mycket för det priset. då måste jag bara fråga hur gör du???
jag har räknat och räknat vi har 85 gäster, med klänning, ringar, catering, bröllopsresa så kommer jag ändå upp i mellan 70 och 90000.
jag tycker verkligen det är bra jobbat för er som lyckas hitta vägar som håller priserna nere.
Mummy skrev 2007-09-09 15:33:06 följande:
HEJ!Vi har många gäster och väldigt tajt budget men här kommer vår planering;Vigseln börjar kl 17 så middagen kommer inte igång förns 19Startar med välkomstdrink (billigt bubbelvin)sen smörgåstårta som görs själv för ca 350:-/20bitarsen efter det daimtårta som också görs själv ca 75:-/20 bitarsnacks och godis 150:-nattamat i form av korv med bröd ca 500:- för allaSen kommer vi dessutom bjuda på öl, vin, läsk, snaps, kaffe med avec, groggarbord hela kvällen. Räknar högt på 10000:- för allt drickaJag köpte min brudklänning billigt, 3900:-sambon kommer att använda sin egna kostym, bara kema den först 500:-Tärna + marskalk betalar sina kläder själva.Bukett till mig och tärna sammanlagt max 1000:-Har både frisör och make up artist i släkten så det blir för en chokladkartong var. ca 200:-Både jag och tärnan kommer att använda smycken som vi redan har.Min vigsel ring +upputsning av förlovningsringarna ca 2500:-Tänkte be en bekant fota oss 1000:-Blandat med skivor och liveband på feste, runt 1000:-trycksakerna gör jag självTyp nåt sånt... då är vi runt 130 personer och det komemr kosta runt 30000:-