Skottdagen 2008:
Återigen verkar det som att vi "går om varandra"
I ditt svar till mig, trodde jag att du var sarkastisk. Vilket jag givetvis svarade lite barnsligt ironiskt tillbaka.
Det lät verkligen på dig som att du förkastade alla som önskade ett bidrag...om nu fallet inte alls är så. Så ber jag om ursäkt för min ironi.
Du ska inte vara ett dugg imponerad av mig, för jag anser i själva verket att du bör vara mest stolt över dig själv. Att ni lyckats spara allt.
Vi har lång väg kvar, än är inte alls mycket sparat. Vem vet, vad som helst kan ske och vår buffert går i stöpet.
Jag tror vi helt enkelt ser på saken med olika ögon. Du som har långväga gäster, kan jag förstå att du inte vill be dom betala mer än resa och uppehälle. Medans jag som har alla nära oss, anser att det enklaste för alla parter vore ett "bidrag-avgift"-kalla det vad du vill, är ett bättre allternativ för oss. (iom att vi Inte vill ha mer saker)
Jag kanske är en "drake" men jag är inte en omänsklig sådan.
Kan mycket väl erkänna när jag har fel.
Helt klart är vi här för att både ge och ta del av olika tips och råd. Annars har vi inget här att göra.
Debattera för det man anser vara rätt är en självklarhet, vilket vi oxå gör här.
Märkt att det verkligen är Katt å Råtta lek...med massor av klösmärken. Sånt måste man nog kunna ta för att vara kvar här.
Du skrev: "Vad du gör, vet jag ej..."
Jag läser och tolkar utefter det som skrivs....och ibland kan det bli fel helt enkelt.