• Kärlek79

    Roliga äktenskapråd

    Hej! Ska på bröllop och vill gärna göra något för brudparet. Är ingen talare men har tänkt att ge dem lite roliga äktenskapliga råd. Finns det någon här ute som har något sådant så får Ni VÄLDIGT gärna hjälpa mig!!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Roliga äktenskapråd
  • meb

    Kör på båda varianterna. Det KAN bli kul!

    Jag har varit på flera bröllop där endast de från 50-talet är med. Det slår aldrig fel. Männe på festen sitter och skrockar och skrattar och säger ha ha det är rätt. Det var bättre förr osv.

    Jag hade aldrig tagit med dem dock. Jag vet att tiderna inte har förändrats så mycket som vi ibland vill tro.

  • mooogn

    meb: Men just därför är det kul att ha med båda! Då får ju kvinnorna också sitta och skrocka

  • MiW

    Jag har BÄSTA tipset på kul tal.
    Jag sa att jag gääääärna skulle vilja ge några goda råd men eftersom jag inte är någon talare ville jag ge brudparet en pampig ljudeffek istället. Jag delade ut ballonger och tandpetare till alla gästerna. När alla hade blåst upp sin ballong smällde vi dem allihopa sammtidigt på given signal. Smällen förstärktes av ekot i lokalen.
    Väldig effetfullt och roligt!!

  • misstrixie

    meb,

    Vet hur du menar, av just den anledningen kommer vi inte ha med några könsrelaterade skämt eller liknande överhuvudtaget.

  • Stefans fästmö numera fru!

    Hmm, jag läste en tråd en gång om typ "husmoderns tips förr o nu" - det var gamla tips som tex "Om soppan blir för salt, lägg i en okokt potatis så suger den upp saltet" och sen "Om soppan är för salt, så synd då! Du äter det jag har lagat och därmed basta!" :D Och flera andra, alltså riktiga tips o sen en modern variant med en rolig touch. Väldigt kul! Tyvärr har jag ju inte hela listan, nån som orkar kan säkert hitta den på nätet... :)

  • MSW

    Jag hade INTE klarat av att ta "Gretas" idé som skoj utan hade blivit sur (vilket jag förmodligen skulle tagit ut över m2b sen, och skulle därför inte ge någon bra start på vårt äktenskap)...

    Till TS: Har du kollat på skrattnet.se??

  • Sister of the Night

    Jag är personligen inget fan av "lustigheter" där man stuvas in i en särskild roll beroende på kön.

    Misstrixies variant var trots detta rätt skojig, mest beroende på att den så uppenbart är menad att serveras med en rejäl glimt i ögat.

    Varianten från 50-talet gjorde mig mest illa berörd, däremot.
    Sannolikt är den helt seriöst menad, och förtjänar inte att lyftas fram under ett bröllop - även om den vid en sådan festlighet är menad som ett skämt.
    Faktiskt; det enda som är känns "skämt" med den är i såna fall oset kring den :D

  • kentfantast

    Den ÄR seriöst menad. Min kollegas föräldrar har den i en BOK som de fick när de gifte sig (typ på 50/60-talet)

  • Sister of the Night

    kentfantast

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! :o

  • lillamillan

    Lady o Lufsen

    hahahahaha

    det är kul att få ge igen!!

  • lillamillan

    Stefans fästmö numera fru!

    Det var faktiskt jordnära o kul...synd att du inte hade alla

  • MrsMe

    Här kommer ett annat förslag på äktenskapsråd.

    Jag skrev ut detta plus en bild av ett tvättråd fast i stället för gradantal hade jag ett rött hjärta i baljan, på "strykpå-papper" (glöm inte att spegelvända) och strök på en bebiströja.
    Denna tröja stod jag och läste ifrån och gav sedan brudparet som minne.

    Tvättråd för äktenskapet och kärleken:

    När äktenskapet och kärleken är nytt, så är det alltid rent och fint och utan fläckar.
    Men även kärleken kan behövas tvättas ibland och följ då denna anvisning.

    Välj ett skonsamt tvättmedel

    Försök inte att färga om din kärlek

    Nyansen som den hade från början kanske förändras med tiden, men formen är alltid den samma.

    Kärleken i äktenskapet är gjord av ett slitstarkt material,
    men bör inte tvättas för varmt då den kan krympa.

    Kärleken färgar lätt av sig och kan skapa trender och influenser!

    Handtvätta gärna i ljummet vatten.

    Om kärleken är ömtålig, tvätta den skonsamt separat.

    Centrifugering undanbedes ? för äktenskapet blir lätt yr i bollen och blanka detaljer kan repas.

    Efter tvätt, stryk med varsam hand eller
    plantorkning i utsträckt läge, gärna i solen

    OM kärleken efter en tid skulle känns gammal, ful och noppig, minns då
    hur kärleken såg ut som ny och varför det var din favoritkärlek

    Om ni följer dessa råd kommer ni kunna boka tvätt-tid tillsammans livet ut

  • Sister of the Night

    MrsMe

    DE DÄR äktenskpsråden gillade jag verkligen! :)

  • Kärlek79

    MrsMe

    De där äktenskaps råden var ju helt perfekta!! Precis något sådant jag letat efter. Men kundet du alltså även få fast utskrivet material från datorn på tröjan?

  • MrsMe

    Kärlek79
    - Eh.. förlåt glömde ju skriva
    Det där speciella pappret (som jag köpte i en vanlig bokhandel) är alltså ett stryka-på-papper. Därför är det VIKTIGT att du spegelvänder allt innan du skriver ut (jag hade den effekten under egenskaper vid skriv-ut)

    Sen lägger man "rätt" sida ned på tröjan och stryker med strykjärn på baksidan (det finns bra bruksanvisning till pappret) och drar bort skyddspappret. Visp så är trycket på tröjan och tål tvätt och allt!!

Svar på tråden Roliga äktenskapråd