Inlägg från: Mickesbrud |Visa alla inlägg
  • Mickesbrud

Dalabröllop 2008

Jag gifter mig i Särna Gammelkyrka 28 juni nästa sommar. Min morfar är uppvuxen i Särna och jag har tillbringat många lov där. Jag är döpt i Gammelkyrkan och mina föräldrar gifta där.

Det är inte så sköna bänkar i kyrkan men vi ska ju inte vara där så länge. Nu letar vi bara festlokal.

• Mickesbrud

Cantaton - Vi har varit i kontakt med dem, Mon Gård och de caterar till bröllop. De skulle visst ha semester nu men skulle återkomma till oss om mer info. Vi hoppas på att de ska kunna hjälpa oss med maten.

• Mickesbrud

vi kommer nog skicka ut inbjudan i början av april. OSA senast ungefär 7 maj och så gifter vi oss 28 juni. Hoppas på att det är lagom.

• Mickesbrud

Vi har hittat vår lokal nu, under snön... Känns skönt att ha det avklarat. Det är inte den vackraste byggnaden men den är stor med ett bra kök. Och så var den billigt. Nu blir det en visit till IKEA för att köpa gardiner för de som fanns var inte riktigt i vår smak.

Nu letar vi efter ett liveband eller trubadur som kan spela. Är det någon som vet något bra? Och helst inte alltför dyrt.

• Mickesbrud

Det blir gammelkyrkan :) Jag är döpt där för 26 år sen och mina föräldrar är gifta där så det känns kul. Lokalen blir östomsjöns bystuga. Är inte från Särna men min morfar är det, så har du nåt annat förslag på lokal så får du gärna tipsa :)

Vad ska ni andra ha för musik till festen? Skulle hellst vilja ha livemusik men det kostar ju oftast en hel del. I kyrkan hoppas jag att min morbror och kusin vill spela fiol. Som ingångsmusik ska vi nog ha Särna gamla brudmarsch. Sen får vi se vad det blir resten.

Svar på tråden Dalabröllop 2008