Inlägg från: Hannafia |Visa alla inlägg
  • Hannafia

Dalabröllop 2008

Hänger väl på här då om det går bra. (Min tråd som jag startade för några månader sen blev inte så välbesökt)

Ska gifta mig 10/5 08 så det blir ett pingst bröllop.

• Hannafia

Akvavit: Ja, pingsten är tidig nästa år, tyvärr....
    Vi gifter oss i Stora Skedvi kyrka.

Mickesbrud: Det kanske blir lite långt, men Foskros har en bydgegård som ser jätte mysig ut.

• Hannafia

Hallå!
    Då jag själv haft problem att hitta denna tråden i nya BT så tänkte jag höra vilka som hittat hit?

• Hannafia

Akvavit: Finns det inga hotell i Borlänge för gästerna att sova på då?
    Det är en bit att åka, men inte jätte långt....
    Kan kanske vara något att tänka på om du inte vill byta helg.

Själv är jag oxå på jakt efter lokal.
    Vi har som några andra funderat på rankhyttan, men nu ser vi ut att bli fler än 70....
    Känns som jag vill ha festlokalen klar innan jag fortsätter planerandet.

Hur ska ni andra göra med inbjudningskort, ska ni köpa eller göra egna?

• Hannafia

Akvavit: Förstår dilemmat med avståndet.....
    Vart ska du handla papper och tillbehör??
    Är oxå inne på att göra själv,men vet inte om jag tar vatten över huvudet...

• Hannafia

Akvavit: Tusen tack, vi planerar en weekend i Stockholm framöver så åker vi en fredag kan vi ju passa på att besöka butikerna...

• Hannafia

Akvavit: tack för din uppdatering! Blir helt klart ett besök i Stockholm för oss oxå.

• Hannafia

Så är lokal äntligen bokad, blir precis som för Dalatös Nybo bygdegård. Var där och kollade nu ikväll. Känns riktigt skönt att det är klart! Så nus ka jag bara göra lite test på inbjudningskort.
    När vi var där så visade damen att det fanns gråa gardiner så nu ska vi nog lägga till grått som färgtema.

• Hannafia

Dalatös: Ja lokalen var finare än vad jag trott. Gubben sa ja direkt. Båda gardinerna var fina,men då vi har ljuslila redan så såg jag framför mig att grått skulle passa bra, men men vi får se.
    Solvarbo catering ska vara bra har jag hört. Har du kollat dem?

080802: Vi ska inte ha efterrätt utan tar tårtan och kaffe som efterrätt. Man blir så himla mätt annars tycker jag, men det är en smaksak. Vårat band tycker att det är ett störande moment omman ska avbryta spelningen för presentöppning, tårta och kaffe och vickning, vilket jag kan förstå. Så tar vi då tårta och kaffe innan de börjar spela så har vi tagit bort ett störningsmoment, och så har vi bestämt att presentöppningen inte kommer att ske på kvällen. Så då är det bara vickningen kvar och den anser jag att man kan ha trots att bandet spelar, är det dumt?

• Hannafia

Akvavit: tack för tipset om rean. Då blir det nog en sväng dit nästa vecka!

• Hannafia

Snart blir jag galen på detta med inbjudningskort.Har dock inte varit till stockholm än och besökt alla butiker,men just nu känns det bara drygt. Hade tänkt göra dem själv och fastnade för en sort som jag hittat i en bok, men nu har det helt plötsligt kommit upp en massa andra bra förslag oxå. Vart ska detta sluta???

• Hannafia

Akvavit: Har pysslat med kort sen i maj nu och inte kommit fram till nåt riktigt bra, men förhoppningsvis kommer vi iväg till stockholm och kan titta i alla affärerna som finns där. Jag har inget tålamod med pyssel, men det kanske kommer. Har en svägerska annars som tycker sånt är kul.

• Hannafia

Hallå brudar!
    Är det någon mer än jag som varit på Bröllopsmässa i Söderbärke idag?
    I så fall vad tyckte ni?

Här står det ganska still i planerandet, men borde kolla fotograf fick jag höra idag så det måste nog ske snart då. Ska till Stockholm i helgen så efter det hoppas jag kunna få lite inspiration till inbjudningskorten.
    Maten har vi kommit en bit på väg med, blir helstektgris. Sambon åt det på jobbet i veckan och är helt såld på det så han får som han vill.

Ha en trevlig helg allihopa!

• Hannafia

Jag tycker nog som ni var inte riktigt värt pengarna, men som du säger bra att träffa de lokala företagen. Fick lite ideér och inspiration.
    Vi tittade dock inte i kapellet.Hade barnen med oss och de tröttande snabbt trots mutor med godis från alla...
    Sambon köpte choklad i alla fall. De har sin butik nästan bredvid lokalen vi ska ha festen så dem kan vi nog anlita...

• Hannafia

Hallå brudar!
    Jag behöver lite hjälp, i mitt galleri ligger det tre bilder på inbjudningskort, det som skiljer dem åt är färgen på bakgrunden. Kan ni hjälpa mig och säga vilken ni tycker är finast?
    Det enda vi bestämt i färgtema väg är lila sen lutar det åt grått/silver eller beiget.....

• Hannafia

cesse: Vi har sån tur att min svärmor äger ett café här i Säter så de kommer att göra tårtan åt oss. Jag tror att det blir den som heter Jordgubbsdröm, den innehåller jordgubbsmousse och så är den täckt med vit marsipan. Kanongod om jag får säga det själv . Inte så söt vilket passar oss.

Svar på tråden Dalabröllop 2008