Inlägg från: 080802 |Visa alla inlägg
  • 080802

Dalabröllop 2008

Hej allihop! Nu har jag suttit och läst era inlägg och äntligen fått lite tid att börja skriva själv
    Jag har inte lyckats med få till någon bättre signatur då jag glömde ändra då BT2 kom.
    Jag och min m2b gifter oss i Stor Tuna kyrka och kommer att ha festen i Torsångs församlingshem (misstänker att knipit det framför någon annan här ).
    Visserligen är jag en planeringsmänniska, men jag tror att många av er redan kommit längre än jag .Det ska dock bli kul att följa tråden under året!

• 080802

Tja, när jag tänker efter verkar det vara en hel del ändå Vi har fixat ring. (Om någon är nyfiken finns ringarna brevid min signatur och vigselringen blir likadan som förlovningsringen.) Har också pratat med några vänner och bett dem vara toastmaster + toastmadame. Vi har också fixat organist och präst (=vänner och bekanta) samt band till festen. Fotografen är också bokad . Dessutom har jag preliminärbokat cateringfirma + bageri. Vi håller som bäst på att bestämma papper till inbjudan, vigselprogram, festprogram etc. Himmel vad svårt det är, det finns så många fina, eller hur?!

• 080802

Det finne en jätteduktig tjej som heter Petra Kvännå och hon lovade också att sätta ihop lämpligt band till festen.
    Jag hoppas att min kör (Falu Kammarkör) ska kunna sjunga i kyrkan. Datumet ligger ju lite illa till vad gäller semestertider...

• 080802

Kul att du hittade Petra. Hoppas det blir bra!

När det gäller papper är det min m2b som är lite kräsen eftersom han själv är "i tryckeribranschen." Fast jag kanske inte ska skylla på honom, är minst lite kräsen själv
    Hur kommer era program mm. se ut?
    Själv har jag tänkt mig något i silver/guld och kvadratiskt...

• 080802

Patrik Lindstöm i Borlänge ska fotografera oss. Det är ännu en gammal bekant. Titta på hans hemsida: www.patriklindstrom.com
    Ang: tårta blir det nog Romme Bageri. Vi har inte provsmakat ännu, men fått goda rekommendationer. (Har förresten ätit tårta från dem då vi var på ett bröllop i somras, gott!) Bageriet samarbetar med den cateringfirma vi ska anlita (de som har Vägverkets restaurang i Borlänge).

Trycksakerna kan vi tyvärr inte fixa via min m2b´s jobb då de enbart trycker på plast, men han har många bra kontakter
    Idag satt jag faktiskt och "pillade" med inbjudan och vigselprogramet. Planeringsfreak, jag?!

• 080802

Dalatös, vad roligt! Vi kommer förmodligen till Torsång ca 18-1830... Var ligger Nybo bygdegård?

När det gäller catering har vi inte fått något pris ännu, men det ligger runt ca 300:-/kuvert. Vi köper dock tårtan genom dem också så jag vet inte vad det slutar på...
    Jag tänkte förrätt, huvudrätt (någon kötträtt) och efterrätt. Är dock lite osäker på efterrätten, kanske blir det för mycket. Vi kommer ju igång lite "sent" med middagen. Ev. räcker tårta. Vad tycker ni här på BT?

Dalatös, buffé: jag och en kompis hade nyårsfest på Gammelgården,då var det i alla fall en trevlig italiensk buffé. Kanske värt att kolla?

• 080802

Asch, förlåt. Jag menar Gammelgården i Borlänge. De har en servering där som även fixar catering (gjorde de då i alla fall 2005..).

Lustigt jag tänkte också ha små bakelser som tårta. Eller om det kallas "småtårtor". Har du någon kul idé på på smak? Själv gillar jag choklad, men det kan bli "kladdigt" har jag hört. Fast kanske kommer man ifrån det om man har små bakelser.

• 080802

Hej igen, nu var det ett tag sedan för mig... Jag har funderat lite på det här med OSA. När tycker ni att man kan ha sista datum för gästerna att svara på inbjudan?

• 080802

Ja, det här är jättesvårt! Jag tror att ju tidigare man sätter OSA, desto färre svarar (?!). I alla fall var det vad min blivande svägerska sa. Själv tror jag att det får bli OSA en månad innan bröllopet...

Akvavit: kanske ska OSA vara efter jul- och nyårshelgerna. Då har väl folk "landat" lite efter all stress (som många ju har).

• 080802

Jag och min sambo var också i Söderbärke. Visserligen var det väl relativt kul att träffa företagen på "mässan" men sedan gick vi till "Capellet". Det var det sämsta jag någonsin sett!!! Modellerna såg uttråkade ut och klänningarna kan inte med bästa vilja presenteras som "brudklänningar". Dessutom gick de utan skor (!) och vad tror ni händer med hållningen då??? Självklart kan man inte begära att modellerna ska vara proffessionella, men ett leende osv kan man väl kosta på sig? (M2b sa efteråt att Torsångs visning av bröllopskläder var mycket bättre och jag håller med, även om den mässan i övrigt var ett skämt.) Det hela var ganska pinsamt igår och jag tycker synd om dem som eventuellt kom resande långt bortifrån för att gå på en mässa som varit så mycket "på tapeten" i reklamen.

• 080802

Cesse: vad spännande med Venedig! Vore roligt att höra lite mer sen...

Akvavit: Carianna har jättefin mat, men det har Rådhuskällaren också! Då det gäller blommor har jag tittat en del hos Idéfloran i Borlänge (den ligger på samma gata som systembolaget). Även blomsteraffären i Tunabro är bra (Gustafssons blommor). Åk och titta lite. Själv kommer jag nog att ta Idéfloran, men man vet aldrig, det är rätt långt till augusti, inbillar jag mig

• 080802

Hej allihop. Nu var det ett tag sedan sist.
    Akvavit: sa hon på Idéfloran några priser?

Vi har börjat titta på bröllopsresa, vilket gjorde allt lite mer "verkligt". Nästa vecka ska vi prata mat med Jocke på Vägverkets restaurang. Någon som har några tips på för- och huvudrätt som vi kan diskutera med kocken?

Svar på tråden Dalabröllop 2008