Inlägg från: Dalatös |Visa alla inlägg
  • Dalatös

Dalabröllop 2008

Akvavit: helt otroligt vilken otur du har! Jag tycker ni ska hålla fast vid "ert" datum om det känns viktigt. Ni kommer få det att fungera!

mijja: Rankhytans pris lät bra tycker jag, det är ju ett jättefint ställe för en bröllopsfest. För mig blir det lite mera av ett budget-alternativ men nog skulle det vara skönt att leja bort allt till en restaurang!

Förresten så är jag "Iamia" men var tvungen att byta namn vid övergången till BT2. Vart nå fel...

• Dalatös

Jag var till Torsång och tittade. Får man kalla vad som hellst för bröllopsmässa?! Var ju ingenting!
    Hoppas på att ta mig till Söderbärke den 29 september.

• Dalatös

080802
    Vi ska gifta oss 080802 kl 17 i Torsångs kyrka men sen blir det fest i Nybo byggdegård. Vilken tid planerar ni att komma till församlingshemmet? Vi kanske möts där utanför... =)

Låter som om ni hunnit fixa massor! Vad ska ni cateringa och vad får ni betala? Vi ska ha buffé och är på jakt efter nåt prisvärt.

Akvavit, dina inbjudningar låter riktigt fina! Bild?

• Dalatös

Visst var det en fin lokal! Vi var där i söndags och trodde innan att det skulle vara mer träpaneler på väggarna osv som det brukar vara i bygdegårdar. Blev mycket positivt överaskade!
    Tycker att porslinet var finare än väntat också.

Tror vi väljer de vita gardinerna men de gråa var också fina.

• Dalatös

Hi hi då kanske vi får vinka till varandra =)

Nybo ligger mot Stora Skedvi (där jag bor). Ca 6 km från kyrkan.

Vi kommer nog ha en förrätt och sen buffe till varmrätt. Tror inte att det blir någon efterrätt, blir nog bara tårta (fast funderar på bakelser/muffins istället). Som du skred 080802 så bli ju middagen rätt sent man kommer till festen vid 18-18:30.

Gammelgården, något ställe jag missat eller bara en gammelgård?

Tar gärna emot tips på en bra catering (buffé) i Falu/Borlänge/Säter /Hedemora =)

Svar på tråden Dalabröllop 2008