Dalabröllop 2008
Jag ska gifta mig i Dalarna! Så jag hakar på er här...
Skoj skoj, Dalarna är så vackert. Det blir kul att planera under hela året som väntar framför oss... Än så länge har jag inte mkt att dela med mig av men det kommer säkert.
Jag ska gifta mig i Dalarna! Så jag hakar på er här...
Skoj skoj, Dalarna är så vackert. Det blir kul att planera under hela året som väntar framför oss... Än så länge har jag inte mkt att dela med mig av men det kommer säkert.
HEJ DALABRUDAR!
Nu har jag äntligen hittat hit!!
Vi gifter oss 23 augusti 2008 och kommer ha festen på Furudals bruk. Jag är i kontakt med Ullis Hamlin, hon ska skicka broschyrer...
Vore kul att höra om nån har erfarenhet av henne? Jag vill så gärna att maten ska bli god på dagen D.
Ni som ska ha fest på bruket: hur löser ni stolarna? Det är väl klappstolar där som är riktigt trista? (har inte varit förbi bruket än men vi har bokat ändå, jag var på fest där för länge sen o kommer ihåg att det var superfint)
Hur går det för dalabrudarna?
Akvavit: får man se hemsidan? Jag måste också fixa en innan jul... Har lite tid på mig men jag har så många galna idéer... Det kommer ta TID!
Ah, annars sitter jag och är lite små-omotiverad inför alla inbjudningar som ska fixas. Det är ju kul men man måste orka. Så har jag mina svartjsuke-attacker också... Nån annan som får det? Man tror ju att folk som planerer bröllop är helt underbart lyckliga jämt och TRYGGA!! HA! Inte alls sant...
Vad mer kan jag gnälla över?
Det vore så skönt att skita i allt och dra till Dalarna på obestämd tid. Jag skulle lugnt kunna bosätta mig i mina föräldrars sommarhus och bara vara där. Ta några promenader och njuta av skogen. Strunta i jobb, plugg, lägenhet, kompisar, m2b... Shit vad lockande!!! Dalarna är bäst!!
Akvavit, ok vad spännande att se hemsidan. Jag tror inte heller jag lägger ut vår sida på BT. Kanske efter man gift sig. Eller så lägger man bara upp några bilder i bildgalleriet på BT.
Akvavit,
skicka gärna länken till er hemsida till mig på misstzazie2@hotmail.com
shit att ni klarade av att fixa en egen sida. jag gjorde ett försök och gav sen upp... det gick inte!
Akvavit, jättesöt brudkrona! den såg inte alls taflig ut... kommer vara kanonsnyggt!!
asaonthehill:
Vi gifter oss också på Bruket och har också fått offert från Ulla Hamlin. Det är samma för er va?
Jag tyckte också priset var ganska högt men eftersom servering, dekoration och allt ingår tyckte jag det var rätt bra ändå. Men när jag pratade med Ulla på telefon lät hon riktigt flexibel, hon skickade med en lapp där hon skrev "kom med andra förslag om ni vill". Jag tror säkert ni kan sätta ett pristak för henne att arbeta inom. Om ni tar billigare råvaror förlorar ju inte hon på det... Billigare för henne att köpa in.
Buffé-alternativet kostar 70 SEK mindre per person. Så det blir i så fall 380 (står längst ner i offerten att serveringsavgiften läggs på med 70 per person)
Ni kanske kan lösa problemet med att ta mat om ni har flera bord där folk kan ta ifrån samtidigt. Då kan behöver det inte bli så långa köer. Det kanske vore nåt?
Har ni ordnat nån snygg bil att transporteras i? Först tänkte jag skippa det men sen tänkte jag att det kunde vara kul.
Vi kommer åka från kyrkan i den, ut på en sväng med fotografen och sen till festen.
Var kan man hyra lyxiga bilar i Dalarna? Nån som vet? Helst Orsa, Mora?
den längst till vänster är finast. Alltså inte den som har helt vit bakgrund utan lite beigare.
jag tyckte inte så jättemkt om den med mörkast bakgrund. då är antingen vita eller beiga den bästa.
min favorit: beige!!
de är snygga!!
hej dalabrudar!
är det nån mer än jag som behöver ordna med busstransport till gästerna? många av våra gäster flyger in från olika länder och saknar bil, andra har inga körkort eller bilar och vi måste verkligen stå med transport....
några tips o idéer?
även för nåt roligare åk som mannen jag kan ta efter vigseln...?