Dalabröllop 2008
Akvavit,
verkligen superhärliga! Du kommer bli jättesnygg med de där! Kommer du ha dem till och från kyrkan och så byter du sedan till middagen?
Kul att man kan beställa över nätet och fynda!
Akvavit,
verkligen superhärliga! Du kommer bli jättesnygg med de där! Kommer du ha dem till och från kyrkan och så byter du sedan till middagen?
Kul att man kan beställa över nätet och fynda!
Akvavit,
Du kommer bli supersnygg också efter bröllopet alltså!
Vet att jag tjatar, men har ni fått någon mer klarhet över Bergalid med priser och menyer, jag är såå nyfiken!
Visst valde ni bort Geswornergården, har du sagt varför?
Alla ni som ska ha fest i Falun/Borlänge!
VAr har ni era fester eller var har ni haft era fester, vi är fortfarande intresserade av RAnkhyttan, men frågan är om det är ett alternativ, i som varit där, hur är det, hur är maten?
Funderar också på det här med musik, hur gör ni med det? Band, DJ och i så fall vem/vilka?
Jag vill gärna ha namn och telefonnr till honom.Ungefär mellan vilka priser kan man tänka sig är skäligt för band/dj att betala? Nån som har koll...
Ni som ska ha solister i kyrkan, vad tar dessa betalt? Är det olika om man vill att de ska göra flera sånger?
Mijja,
när ni åt lunch på Rankhyttan, var det då ngn av de rätter man kan välja på till bröllopet? Har du hört av ngn som varit/haft bröllopsfest där?
Har Rankhyttan nya ägare igen elller är det de som tog över 2004/05?
Jag gifter mig någon helg i juli i Falun också!
Vad tycker ni, är en elvaåring (snart 12 då bröllopet äger rum) för gammal för att vara brudnäbb?
Bomsan,
vi har funderat på officersmässen, men inte fått tag i dem. Hur många får plats? Vad får ni betala? Hur är det med alkohol? JAg är nyfiken på allt som rör stället. Maila mig gärna om du inte vill lägga ut här!! Tack snälla!!
Var ligger idéfloran?
080216, frussan, Gagnef
080223, akvavit, Falun
080503, foffia, Falun
080510, Hannafia, Stora Skedvi
080607, SanSa, Dalarna
080628, Mickesbrud, Särna
080705, Brud080705, Svärdsjö
080705 el. 080712, Cesse, Falun
080726, SusanneLee, Leksand
080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
08-sommar, Melvira, Ore
08-sommar, mijja, Dalarna
080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
080802, 080802, Stora Tuna
080802, moonstruck, Borlänge
080830, Asaonthehill, Furudal
080915, mimmisen, Rättvik
08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
08xxxx, Fröken Figo
Nu har jag fått tag i honom på officersmässen. De tar visst också maten ifrån Rådhuskällaren, precis som Bergalid.
Men ingen vill ju lämna ut menyer och priser, utan vill att man ska komma och titta. GRRR!!! Vad ska man få all tid ifrån? Ni som har att dela med er av priser på lokal, mat och alkohol, samt menyer, jag blir överlycklig av hjälp!!
Hej tjejer!
Hur gör ni med tårta? Vilka är bäst och vilka priser gäller?
Har ni ätit någon riktigt smarrig så ni har ideér på fyllning?
Jag tror tårta har diskuterats tidigare, men jag hittar det inte...
Det lät ju smarrigt! Antar att ni då också får ett bra pris på tårtan!
Börjar inse att jag känner mig som en snåljåp, jag som alltid är så generös. Men allt drar ju iväg... Många bäckar små.
JAg hittade superfina caketoppers på www.festingen.se , kolla där vilka vackra skapelser, helvita och stiliga!!
Hej igen!
Någon som känner till denna kvinna?
sing.zoomin.se/index.html
Hon har bra priser och en bred repertoar. Vore ju kul att höra någons tankar som har hört henne spela!
Åh vad härligt Akvavit!!
Vi fick veta idag att vårt alternativ med kapellet vid Gruvan inte fungerar. Det är mitt i högsäsong och då kan de inte stänga för vår skull. :( Känner mig besviken, men jag antar att det inte är meningen då.
Funderar på utomhusvigsel istället och köra borgerligt. Vet du eller någon annan något om typ fiolspelare eller vad man kan tänkas ha som inte kräver högtalare utomhus?
Vet någon ngt om en borgerlig vigselförrättare eller en präst med låg profil i Faluområdet?
JA, det känns tråkigt med vår idé med kapellet, att det inte funkade.
Vi funderar på lösningar, men fråga gärna dina fiolspelare, akvavit! Har ni andra ideér så skriv gärna.