• Nya Zeeland-dyrkaren

Någon som är bra på italienska?

Jag fick ett meddelande som kanske inte var menat till mig, men jag blev så nyfiken! Finns det någon som är bra på italienska som har lust att översätta detta:

E' con grande piacere che ricevo tue notizie!
    Mi sono appena registrato al forum e ho scoperto che il 10° continua a correre e a cantare...
    Sono in servizio a Verona dopo una lunghissima parentesi all' estero e mi capita di tanto in tanto di essere in contatto con il Col. Cittadella.
    Purtroppo ho poche tracce degli altri...spero di recuperare adesso, visto che tanti nomi fondamentali delle nostra esperienza al 10 ° btg. Bezzecca sono presenti in questo forum.
    Ti auguro ogni bene e spero di ricevere tue notizie presto,

TIGRI!

Tack från den nyfikna!

• Svar på tråden Någon som är bra på italienska?
  • Krusidull

Hej,
    Det verkar som om du fått ett meddelande från en italiensk soldat som skriver till sina soldatkompisar från 10:e bataljonen, de kallar sig för Tigrarna, på ett chattforum. Har översatt meddelandet nedan:

Det är med stort nöje som jag mottagit dina meddelanden!
    Jag har precis registrerat mig på forumet och jag har upptäckt att 10:an (förmodligen namnet på en bataljonsgrupp)fortsätter att löpa och sjunga....

Jag är stationerad i Verona efter en lång utlandsvistelse och försöker att hålla kontakten med kollegorna från Cittadella. Dessvärre har jag inga spår (ingen kontakt med) de andra... Hoppas på att detta kommer att åtgärdas nu, har (här) sett många namn som var med och delade 10:e bataljonens upplevelser. Förhoppningsvis finns de på detta forum. Jag önskar dig allt gott och hoppas på att snart "höra" från dig igen,

TIGRARNA!

• Nya Zeeland-dyrkaren

Hej!

Jättetack för översättningen. Jag förstår sammanhanget - och varför jag fick det - nu.

/Maria

• inan

Hej, Jag behöver hjälp med att översätta en text ca 150ord, ev lite mindre från svenska till Italienska. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? ps..jag har testat google translate o babelfish. Blir inte proffsigt. Detta skall vara med i en artikel så viktigt det blir rätt.

tack på förhand! 

Svar på tråden Någon som är bra på italienska?