Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
jag har varit på kryssning över helgen och ätit massor av onyttigt och druckit alkohol... så vi får se vad måtten och vågen säger imorgon, desto bättre så dansade jag en hel del också... så förhoppningsvis så har jag bränt endel också. ska ut och lasta av en hövagn nu också så jag kanske kompenserar endel då.
har bakat 4 plåtar med lussekatter i fredags. Det är såååå gott!
Ojoj brudar
Nu kör jag igång... Det är måndag och jag har loggat in på Gi-viktkoll och skrivit in alla mina uppgifter och mått osv.
har gjort en preliminär matlista för veckan med hjälp utav sidan och har gjort en ganska massiv shoppinglista.
de första två veckorna utesluter jag ju alla kolhydrater, alltså inget bröd, ingen potatis, ris eller pasta, inga frukter eller rotfrukter...
Det blir mycket fisk, kött, avocado, ost, räkor, svamp, blomkål, broccoli och annat...
Och allt ska ju vara i en viss sammansättning oxå. Imorgon ska jag äta (enligt mina mått och önskan om viktnedgång) äta 1577 kcal fördelat på 118,3 g proteiner och 99,9 g fett. Sedan har jag inte helt fattat hur man räknar ut nettokolhydrater som man kallar det men man drar väl bort fibrerna från något och bla bla bla... haha. ialalfall ska jag äta sammanlagt 31 nettokolhydrater imorgon
Om jag har fattat rätt. Nu ska jag bara följa recepten som finns färdiga åt mig, fylla i hur mkt jag ätit och låta sidan räkna ut åt mig, hur mkt av varje jag lyckats få i mig!
Sen får vi se hur det går. Om två veckor börjar jag trappa upp med kolhydrater, lite i taget och då LÅNGA kolhydrater såklart!
Jag ska gå ner min övervikt! ÄNTLIGEN och jag känner mig så jä..la motiverad. Det känns t.om roligt och spännande!
Håll tummarna för mig tjejer!!!
Nej jag fattade fel, haha... Ska inte äta 31 nettokolhydrater (GB), fniss... tyckte ju det lät skitmycket för jag har för mig man ska ligga runt 10. jag ska äta 12 GB och 19 g fibrer... (De var hoplagda i samma stapel )
Nuuu klarnade allt eller hur
haha och GB är inte alls nettokolhydrater. Nu är jag så trött att ögonen går i kors... Antar att jag borde sova om jag alls ska orka med morgondagen
nattinatti alla duktiga blivande brudar (och fruar)
Hallå tjejer!
Har hållt mig borta ett tag nu....
Vi har haft väldiga problem innom familjen med häla och så vidare så jag har mått ganska dåligt, vilket har resulterat i massa onyttigheter, pizza, snabbmat, glass och godis!
Dvs massa deppar mat.....
Igår morse visade vågen över 69 strecket så jag hade ingen lust att mäta å väga mig idag. Har gått upp över två kg på två veckor så bara det känns ju deppigt...
Därimot tog jag tag i problemet och skaffade mig ett kombi kort på F&S och ikväll börjar jag med först passet.
Har tillochmed köpt nya gympakläder och ett par ordentliga skor så nästa vecka är jag säkert med på noterna igen....
Lycka till för er andra som har vägning idag!!!!
Hej på er alla kämpar!
Känns inte som att jag har så himla mycket att rapportera idag. Efter magsjukan gick jag ju ner 2,6 kg men idag visade det sig att jag hade gått upp 0,8 kg, vilket gör att jag hamnar på 69,8. Men jag ligger ju fortfarande under 70 iaf . Men nu borde man väl passa sig så att jag inte går upp dit igen. Det känns verkligen betydligt bättre om man vet att man ligger under den gränsen, dock får ju gappet gärna öka ännu mer.
Mina mått händer det inte ett jota med. Kanske stuss måttet i så fall som visade 93, vilket innebär -2. Men det kanske var en felmätning?
Hallå, mina mått idag, första GI-dagen.
Vikten: 85,6 kg
Midja: 94 cm
rumpa: 114 cm
byst: 106 cm
Ska bli intressant att se de kommande två veckorna när jag kör rivstarten, ifall det händer nåt
Åhhh vad duktiga ni alla är!1För mig går det inge bra Körde mitt första träningspass på 6 mån, hårt ryggpass. Nu är jag invalid och kan knappt röra mig... Typiskt mig!Allt kändes toppen efteråt och jag hade fått en massa inspiration av min träningspartner..Suck!Nu får jag ta det lugnt i minst 3 dagar, tror det är någon nerv som har kommit i kläm för på höger sida gör det jätteont och smärtan går ändå ut till handen..ARGHHH!Men jaja är väl bara att kämpa på med maten.
Hallåj!
Min morgonvikt låg idag på 64,7kg=-1kg
Jag antar att det kilot åkte i går då jag jobbade. Serverade mat till hungriga kuskar mfl på travet och de va så mycket göra att det knappt fanns någon tid att äta själv.
Måtten tror jag va nästan samma som förra v, det var 1cm skillnad i midjan(77cm)
Ha en bra dag allihopa:)