Svartsjuka = hjärnspöken?
Jag lider också av svartsjuka... Det är jobbigt. Men jag bearbetar det mentalt väldigt mkt! Har fått MASSOR av hjälp från kloka tjejer på BT, det är ett trick som du redan hittat Ventilera här!
Galet nog har jag märkt att min svartsjuka följer min menscykel!! Runt PMS är jag dödligt svartsjuk och efter mensen och även om vi inte haft sex ett tag... Jag försöker dokumentera de här sakerna...
M2b har lärt sig min cykel nu och om vi befinner oss nära PMS nämner han inte namnet på nån tjej och är JÄTTEFÖRSIKIG med att svara på mina dumma frågor (som provocerar fram svartsjuka)
Annars: känn efter och fråga dig själv: vad är egentligen ok??? Det borde ni två komma överens om.
Ni måste prata ut och bestämma var gränsen för otrohet går. Är det ok att snacka med "gamla strul" eller ex på krogen? Det måste vara glasklart vad som gäller. Sen får man lita på sin partner helt enkelt.
En annan viktig aspekt: svartsjuka (i mitt fall) hänger ihop med dålig självkänsla jag får ibland. När jag känner mig snygg och har gott om självförtroende är jag mindre svartsjuk! Så ibland klämmer skon på ett annat ställe än man tror! Fråga dig själv om det inte är dig själv du tvekar på när du känner så där.
Lycka till och fortsätt ventilera! Man kan nästan alltid prata sig igenom svartsjuka tankar...