• Lelle84

billigt

ett billigt bröllop hur ska det gåtill eller hur mycket kostade erat bröllop?tex

• Svar på tråden billigt
  • Karis Annelie

ja men om du vill prova bara för o veta ungefär stil, så är det ju ba att ränna runt i alla brudbutiker i närheten och prova allt Sen när du vet vilken stil du vill ha, så beställer du en. Du får den sydd efter dina mått så det ska inte vara några problem.
    Jag ska också prova lite innan så jag vet hurdan stil jag ska sy... även om jag redan funderat ut ungefär hur den ska va... så är det alltid bra att få lite mer inspiration.

• Lelle84

jag menade vikken storlek man ska ha

• SlottsBrud2008

Det beror ju på vad man räknar som billigt.
    Vi har dragit ner massor på våran budget och nu liggen den på ca 38 000:-
    Men då gifter vi oss på ett slott, har festen där, all personal ingår, vi kommer ha ca 80-90 gäster, klänning, ringar...
    Och allt som man brukar ha :) Så även om man har ett "stort och fint"-bröllop så behöver det inte kosta flera hundra tusen :)

(nej, jag menar inte att en viss sorts bröllop är finare än andra.. därav ""-tecknen... :p)

• Lelle84

jag tycker inget bröllop är finnare änn de andra bara man får som ma vill

• Brud080705

apropå klänning, min klänning, en nixa 401, kostade mig xa tusenlappen på tradera, det tycker jag var ett bra pris, vi ska också ha ett billigare bröllop, men min far hjälper till att betala lokal, mat, hår, musik, blommor och sprit.

Buketten sätter jag ihop själv, har en vän som är fotograf och gör det billigt för oss, ringen min kostar 1500:- (!) med stenar, och jag älskar den!
    Kompis som är make up artist, gör det billigare.

Så visst går det att komma undan billigt. Lokalen kostar min far 300:- maten ca 3000:- och musiken ngt liknande, spriten vet jag inte vad den kommer gå på, men totalsumman, om vi skulle betalat den själv är inte särskilt hög.

• Karis Annelie

lelle84 storlek? men man måttbeställer ju?

• Lelle84

oki mått bästeler låter bra det jag är inte precis smal och såharjag väldigt stora bröst sådert är svårt om man skulle ha 40 42 44 46 å så vidare för då kan de bli väldigt konstigt på mig så det låter bra med mått min karl är lite sådär med planerig han säger typatt börja planera nu är förtidigt men om pengarna ska räka måsste man väll gödet på en gång

• Karis Annelie

Ja gud ja, om ni ska gifta er 8/8 dessutom som du skrev, så är det dags att boka allt. mycket är redan uppbokat för den dagen så det är bara att sätta fart!

• Lelle84

jo jag har markt attdet är många den dagen

• Lelle84

nån mer som kan komma med billiga förslag

• koreanskan

här kommer några tips:

* gör maten själv.. själv så blir det smörgåstårta (svenskt) och koreansk buffé.

* gör inbjudningskort, vigselprogramm & festprogramm själv.
    Jag räknade ut att mina inbjudningskort kostar ca 3,50:-/st när jag gör dem själv.

Jag skickade in mallen till några företag, o den billigaste skulle ha ca.20kr/st..

*Make-up får jag hjälp med av en utbildad vän.

*brudbuketten kan man alltid binda själv om man vill.. det drar ner priset rejält

*Försök att låna så mycket som möjligt.

• Lelle84

tack såmycket tänkt gör buffe hemma å tårta blir nog åxå hemma gjort och buketten med hitta lätt gjorda

• Jeane

räkna med minst 10 tusen kronor, MINST. Fast man gör allt själv, för det kostar att hyra lokal, ringarna kostar också, de e två ringar ju, många glömer det så bara dom är minst 5 tusen sen plus fem tusen för små saker som kläder till barnen, blommor och du inte planerar egna i trädgården för då blir det billigt, sen hår uppsättning, de kostar att gifta sig. klänningen är dyrast om det inte finns att låna eller hyra billigt.

• Lelle84

finns massa fina pånätet för mindre änn 5000 kläningar menar jag då. men det är ju det med storlek jag bekymrar mig mest över.
    ska inte hyra nån lokal pm vi inte har flyttat tillbax tllbb där kostar det bara 50 kr att hyra ju.
    blommor köpper jag å fixar buket själv mat fixar vi själv göster är a 30 st tillmaten då

• Lelle84

gör åxå alla korten självå alla smykenå håret görs åxå hemma själv

Svar på tråden billigt