• Blivande Frugan

Hippad, bakis och ångest!!

Fick en underbart lyckad och kul möhippa i lördags...men blev i slutet av kvällen alldeles för full, fick drinkar och öl och vin och bubbel under hela dagen från kl 12. Vid tolv ett på natten är man ganska slirig då..gjorde inget dumt eller pinsamt så var bara riktigt dragen och min blivande fick hjälpa mi gi säng när jag kome hem... Vill verkligen i nte vara så full...har haft problem med spriten förr, vilka nog alla på hippan visste!! Är så arg och besviken på mig själv och ville verkligen inte att min blivande skulle se mig i det tillståndet . Mår skit just nu!!

• Svar på tråden Hippad, bakis och ångest!!
  • Blivande Frugan

Någon som vill dela sina tankar? Försöker ladda om nu och se fram emot bröllopet på lördag som för min del ska bli helt alkoholfritt!!

• Karis Annelie

Du gumman, det är ingen fara. Är det ngn gång som det är förlåtet att bli för full så är det på sin egen hippa!
    Det är absolut ingen som dömer dig så hårt som du själv gör just nu. Ge dig själv lite andrum, det är OKEJ!
    Du gjorde ju inget tokigt, det var ju inte som att du hånglade med blivande bestman eller spydde på din m2b när du kom hem...
    Att han tog hand om dig, det är klart! Han älskar ju dig!

• Blivande Frugan

Karis Annelie:

Tack för dina välgörande ord...ska försöka ta dom till mig, hoppas jag kan se på det hela med lite humor när det värsta har lagt sig...kram

• sharya

Jösses, jösses, försök lägga ner ångesten. Möhippa är väl det mest legala tillfället att bli full på om något. Sen är det väl inte precis nödvändigt, men knappast någon man reagerar över. Andas ut och sov på saken.

• lilltass

Alla gör ju bort sig ibland. Förresten tycker inte jag att bli för full är att göra bort sig. Det är väl mänskligt att ryckas med ibland.

• Blivande Frugan

Nej visst har ni så rätt, men det är fortfarande i färskt minne..har pratat med de flesta som var med och alla säger typ samma sak, och att jag absolut inte gjorde något som jag behöver skämmas för..tror ångesten har lagt sig lite tills i morgon...blivande maken åkte precis till jobbet så nu känns det lite tungt ett slag, nojjar en massa och tänker att han nu inte vill gifta sig (fånigt jag vet)

• lilltass

Det är nog vanlig bakfylleångest som man brukar få när man känner att man inte har haft nån koll. Kommer kännas mycket bättre imorgon, jag kan nästan lova det!

• Blivande Frugan

jo jag brukar känna så här när jag har druckit, det lägger ju sig efter tiden. Tror också allt känns mkt lättare i morgon...

• Miss (snart mrs) A

Usch, bakisångest är inget roligt. Men som alla andra skrivit, en möhippa är ju precis det tillfället det är helt ok att bli onykter på. Man har ju inte själv så bra koll på vad man dricker direkt och alla andra ser till att glaset är fullt. Jag hoppas i alla fall att det blev en lyckad dag för då kommer det vara det du kommer ihåg om några veckor när ångesten lagt sig.

Själv la jag in en ordentlig fylla på förra firmafesten, trots alla pinsamheter så har faktiskt ångesten börjat avta, det lovar jag att din också kommer göra, bara du intalar dig själv att det faktiskt är ok så kommer du snart må toppen och se fram emot bröllopet igen!

• Blivande Frugan

jo sant, hade verkligen en underbar dag, fram tills fyllan där på kvällen...vill ju att dagen ska bli ett roligt minne att tänka på och inte ågestfyllt...

• Älskling

Här har du en till som blev hippad i lördags...!

Håller helt med de andra, du har nog inget alls att ha ångest över men jag känner igen känslan... Tänk bara på det här: Att få ångest efter man har druckit alkohol är en kemisk reaktion! Det har alltså inte att göra med vad du gjort eller sagt utan en av alkoholens baksidor när ruset går ur kroppen.. JAg vet precis hur den där krypande känslan känns och visst är den hemsk, men det känns ju iallafall lite bättre att veta att det är kemiskt framkallat... Tror att somliga av oss är värre drabbade än andra...
    Du ska se att du snart mår bättre!

• La Paloma

Du skriver att du haft problem med spriten förr....då undrar jag varför det överhuvudtaget kunde bli så här? Dina kompisar visste ju tydligen om det oxå. Jag säger inte att det var fel av dig att festa till, men jag undrar lite över dina kamrater. Om en vän till mig hade haft spritproblem så skulle jag hitta på nåt utefter det på hennes möhippa. Nu har du ju mest ångest och mår skit..... va är det för möhippa? Hoppas du förstår vad jag menar och inte tar detta inlägg fel.

Svar på tråden Hippad, bakis och ångest!!