• Tilla80

Vår fantastiska bröllopsdag!

Nu har vi äntligen gift oss! Vilken underbar fantastisk dag! Det hela började med att vi vaknade vid 7 tiden och gick ner och försökte äta lite frukost. Sen åkte jag till frisören för att bli fin i håret. Tommy åkte till sina föräldrar och gjorde sig i ordning. Jag satt hos frisören i tre timmar men fint blev det! Sen tillbaka till mina föräldrar där det blev lunch med tärnan Jessica. Halv tre var det hög tid att klä på sig. Försökte komma i mina nya dyra strumpbyxor som kostat 285 kr som var inköpta speciellt för bröllopet. När jag kommit halvvägs i dem såg jag en lång maska som gick från foten till låret! Panik! Fick låna ett par av mamma, 5,90 kr från Netto, det gick hur bra som helst de höll hela kvällen. Sen bar det iväg i bilen med pappa. När vi kom fram till slottet och jag fick min brudbukett då kom nervositeten! Oj vad jag blev nervös. Vi gick upp för backen till skönsång av vår fantastiska trubadur och solist "Unchained melody". När jag kom fram till Tommy vågade jag inte titta på honom eller någon annan för jag kände att det var inte långt till tårarna. Vigseln genomfördes utan problem och när jag till slut vågade titta på Tommy så såg jag framför mig världens stiligaste karl! Tänk att han är min! Vi hade valt två stycken låtar som solisten sjöng, För alltid med Sara Lövgren och You raise me up med Josh Groban. Jättevackert sjunget av Karin. Sen gick vi ner för backen för att fotograferas. Fotograferingen var jättekul och bilderna blev superbra!

Sen var det dags för välkomsdrink, kramkalas och lyckoönskningar. Sen serverades det en perfekt supé bestående av hummersoppa, ankbröst med portvinssås och potatiskaka och vitchokladmousse. Mycket gott även om jag inte fick ner så mycket. Talen var vackra och rörande och vi fick båda torka ögonen fler än en gång. Martina överraskade med att sjunga "kycklingen Gullefjun" vilket var ett mycket uppskattat inslag. Efter maten blev det bröllopstårta flädermousse, smakade inte så mycket som vi skulle önskat men god ändå. Sen öppnade vi paketen och därefter var det tid för bröllopsdansen som dansades till "I finnally found someone" med Barbara Streisand och Bryan Adams. En mycket passande låt för oss tyckte vi Sen blev det dans och rätt så många dansade vilket var kul. Vid 12 snåret kom vår taxi och vi åkte lyckliga och upprymda till Mayfair hotel i Malmö för vår bröllopsnatt. Rummet var fantastiskt! Två våningar och två toaletter med stor dusch och jaccuzi. Det var strött med röda rosenblad från ytterdörren till sängen och även över sängen. Det var även strött över sängen och det fanns champang på kylning! Mycket romantiskt.

Helt enkelt en fantastisk dag och en upplevelse vi inte kommer att glömma!

Här är lite bilder ifrån vår dag!

matildatommy.weddingannouncer.com/

• Svar på tråden Vår fantastiska bröllopsdag!
  • bridesilly

GRATTIS Klänningen satt så perfekt på dig å du var kanonfin på din dag

• Nataluskan

Ni var jättefina båda två och det låter som ett underbart bröllop!
    Gratulerar!

• Tilla80

TACK så mycket, vi hade verkligen en underbar dag!

• Miss (snart mrs) A

Åh, alltid lika underbart med bilder från bröllop! Ni var verkligen superfina.

Får man fråga var ni köpt tårtan och vad den kostade? Är också från Malmö och har lite tårtbekymmer.

• Johanna08

Ni var jätte fina! Var hade ni festen någonstans?

• Tilla80

Vi hade festen på Svaneholmsslott i Skurups kommun. Det var även de som bakade tårtan!

• Johanna08

Ok, tack! Vi letar lokaler där vi kan ta med oss egen dricka, var det Ok att göra det på Svaneholmsslott?

• rosarosen1

Grattis! Va fina ni var! Jag vill oxå veta om Svaneholms slott. Egen dricka? Möjlighet att påverka typ tårta, dukning osv. Lycka till i framtiden!

• -susanna-

Då var man äntligen gift!

Denna dag har väl de flesta tjejer drömt om sedan barnsben, nu har denna dröm gått i uppfyllelse för mig och den var lika perfekt som jag hoppats på.

Vill bara säga att ni bör bereda er på ett låångt inlägg.. ;)

Min tärna kom dagen innan bröllopet så vi bodde tillsammans i mitt flickrum och pratade halva natten. Maken fick bo tillsammans med sina spanska kusiner i vår lägenhet.
    Klockan halv åtta skulle jag och min tärna o tillika kusin o bästa vän vara hos frisören. Tiden flög iväg och vår fotograf (min syssling) dök upp med kameran i högsta hugg, vackra blev vi för att inte tala om hur det började pirra i magen..
    Vid 12-tiden kom min blivande make och hans bestman med baguetter och blommorna; de var så vackra! Efter att jag hoppat i min klänning så bar det av mot fästningen och strandpromenaden i Varberg för fotografering. Det var så kul och man slappnade av. En halvtimme innan vigseln var det dags att åka ditåt. Väl i kyrkan kom nervositeten, min man proklamerade att det var det värsta han varit med om. Vigseln var underbar, mina vänner sjöng duett, "Som en vind i ditt hår" av S.Clamp och en annan vän spelade "You raise me up" på trumpet, så vackert. Men tårarna kom under vår prästs fina vigseltal som han höll väldigt vackert o personligt.. Efter detta var det dags för fotografering och lyckönskningar på kyrktrappen. Sedan var det dags för festen, så roligt har jag nog inte haft på länge :) Kan inte återge allt i ett inlägg, men maten var underbar, heder åt Hamnkocken och Tis tårteri. Gästerna hade superkul och vårt värdpar var underbara. Vi fick sjunga duett, jag fick snickar medan miguel fick göra kladdkaka.. Han vann.. Våra mammor höll jättefina tal och Miguels spanska mostrar dansade en spansk dans, manchegas. Våra gäster fick i uppgift att delta i en tippspromenad om oss samt komponera texter om mig o miguel till låten "love me tender". I slutet hade min fantastiska mor komponerat ett bildspel på mig och miguel till olika kärlekslåtar och då hade värdparet släkt ner och tänt levande ljus överallt, så mysigt o fin stämning.. Som ni kanske märker var bröllopsdagen perfekt och jag fick vara Miguels prinsessa för en dag.

En länk med bilder: picasaweb.google.se/SusannaMiguel

Hoppas ni får en lika underbar dag som vi.

Mvh Fru Peña!

• rosarosen1

susanna:

wow vad fina ni var på er dag!!! Vilka fantastiska bilder! Var det din syssling som var fotograf? Fantastiska bilder. Lycka till!!

• -susanna-

Tack så mycket JSO9! Tycker också att bilderna blev superbra (om man får säga det själv) brukar aldrig bli bra kort annars. Men vi hade kul och allt var väldigt avslappnat. Japp, det var min 18-årig kusin som tog bilderna. Hon går medialinjen på gymnasiet och vill bli fotograf efter skolan. Superduktig tjej!

• Tilla80

Man kan nog inte ta med sig eget dricka på Svaneholm för man köper ett paket där det ingår fördrink, förrätt, huvudrätt, desset och bröllopstårta. Tårtan är moussetårta och man kan välja vilken smak man vill! Vi valde fläder

• rosarosen1

susanna:
    hälsa henne att hon är superduktig!!

Svar på tråden Vår fantastiska bröllopsdag!