• -susanna-

Vår fantastiska bröllopsdag!

Då var man äntligen gift!

Denna dag har väl de flesta tjejer drömt om sedan barnsben, nu har denna dröm gått i uppfyllelse för mig och den var lika perfekt som jag hoppats på.

Vill bara säga att ni bör bereda er på ett låångt inlägg.. ;)

Min tärna kom dagen innan bröllopet så vi bodde tillsammans i mitt flickrum och pratade halva natten. Maken fick bo tillsammans med sina spanska kusiner i vår lägenhet.
    Klockan halv åtta skulle jag och min tärna o tillika kusin o bästa vän vara hos frisören. Tiden flög iväg och vår fotograf (min syssling) dök upp med kameran i högsta hugg, vackra blev vi för att inte tala om hur det började pirra i magen..
    Vid 12-tiden kom min blivande make och hans bestman med baguetter och blommorna; de var så vackra! Efter att jag hoppat i min klänning så bar det av mot fästningen och strandpromenaden i Varberg för fotografering. Det var så kul och man slappnade av. En halvtimme innan vigseln var det dags att åka ditåt. Väl i kyrkan kom nervositeten, min man proklamerade att det var det värsta han varit med om. Vigseln var underbar, mina vänner sjöng duett, "Som en vind i ditt hår" av S.Clamp och en annan vän spelade "You raise me up" på trumpet, så vackert. Men tårarna kom under vår prästs fina vigseltal som han höll väldigt vackert o personligt.. Efter detta var det dags för fotografering och lyckönskningar på kyrktrappen. Sedan var det dags för festen, så roligt har jag nog inte haft på länge :) Kan inte återge allt i ett inlägg, men maten var underbar, heder åt Hamnkocken och Tis tårteri. Gästerna hade superkul och vårt värdpar var underbara. Vi fick sjunga duett, jag fick snickar medan miguel fick göra kladdkaka.. Han vann.. Våra mammor höll jättefina tal och Miguels spanska mostrar dansade en spansk dans, manchegas. Våra gäster fick i uppgift att delta i en tippspromenad om oss samt komponera texter om mig o miguel till låten "love me tender". I slutet hade min fantastiska mor komponerat ett bildspel på mig och miguel till olika kärlekslåtar och då hade värdparet släkt ner och tänt levande ljus överallt, så mysigt o fin stämning.. Som ni kanske märker var bröllopsdagen perfekt och jag fick vara Miguels prinsessa för en dag.

En länk med bilder: picasaweb.google.se/SusannaMiguel

Hoppas ni får en lika underbar dag som vi.

Mvh Fru Peña!

• -susanna-

Tack så mycket JSO9! Tycker också att bilderna blev superbra (om man får säga det själv) brukar aldrig bli bra kort annars. Men vi hade kul och allt var väldigt avslappnat. Japp, det var min 18-årig kusin som tog bilderna. Hon går medialinjen på gymnasiet och vill bli fotograf efter skolan. Superduktig tjej!

Svar på tråden Vår fantastiska bröllopsdag!