Inlägg från: Mummy |Visa alla inlägg
  • Mummy

080809

Hej! 9 augusti smäller det för oss me! E det okej om jag hänger här inne med er då?

• Mummy
    bridesilly skrev 2007-09-12 09:36:38 följande:
    mummysjälvklart är det det alla som gifter sig detta datum är välkommna i tråden
    Var gifter du dig? och hur har ni lagt upp det med tider, brudfölje, fest/middag och sånt?
  • Mummy

Ska era tärnor ha samma klänningar? Hur ska de gå i följet? Sitter själv med lite förvirring på hur vi ska göra..

• Mummy

Virvel, tack! Hur ska ni ha det då?

• Mummy

Vi ska ha vigslen kl 17. och sen fest där vi bara bjuder på tilltugg, satsar mer på livemusik, fest och dans. Känns bara som att jag och sambon är mer åt det hållet än lång middag till bords. :)

Fotograferingen kör vi mellan smink/hår och vigsel.

Har ett litet problem tjejer.
    Vi hade bara tänkt oss min närmsta vän som tärna och hans närmsta som bestman + vårt barn som brudnäbb.
    Men jag är rädd för att mina 2 systrar kommer bli jätte besvikna om inte dom också får vara tärnor.
    Grejen är den att vi har rätt många syskon ihop (7 killar och då två tjejer). Killarna tror jag egentligen inte bryr sig så mycket men det känns ändå fel att bara ha med min systrar, då känns det som om att alla syskon ska få vara med i tåget... Vad tycker ni?

Ska vi köra på bara våra närmsta två vänner eller
    två närmsta vänner + mina systrar eller
    två närmsta vänner + alla syskon... (detta är knappt ett alternativ för oss)

• Mummy

ja det kan skilja otroligt i pris. när jag kollade runt hittade jag allt från 1300 inkl smink) till 3000:- (utan smink). och då gjorde salongerna precis samma saker för så skilda summor pengar!

ang tärnorna så tror jag nog det blir så som vi tänkt oss. tycker synd om mina systrar för vi står rätt nära varandra men samtidigt så känns det fel att ransaka bland syskon skaran!

cindell: jag har också en del, (redan ett färdigt festprogram) så skriv din mejl så skickar jag över vårt.

• Mummy

cindell och virvel, grejerna är skickade!
    hoppas ni hittar nåt av användning!!

• Mummy

insåg precis att grejerna inte kom med mailet så nu e det skickat igen!

• Mummy

Fröken Plommon skrev 2007-09-14 14:14:09 följande:

Hallå brudar nya och gamla!Här i götet öser regnet ner, verkar som om hösten kommit nu!Sitter och pillar med vårt monogram, det tar ju hur lång tid som helst, hoppas inte alla delar i planeringen tar så lång tid då kommer inte de resterande 11 månaderna räcka långt :)Kan inte riktigt bestämma mig för typsnitt, får bege mig ut på dafont igen och leta vidare. Imorgon är det äntligen dags för stämpel och scrapbookingmässan. Hoppas jag får massor med inspiration till inbjudningskorten och de övriga trycksakerna. Sen hoppas jag att de säljer pysselprylar till mässpriser så att man får ner priset lite i alla fall.Är det någon som skall på bröllopsmässan på Tjolöholms slott den 13-14 okt??? Verkar vara en bra mässa. Annars tycker jag att det är lite tunnsått med bröllopsmässor på västkusten, hur har ni det i övriga delar av landet?Ha en skön helgKramar
    [/citat]

Det är en mässa nu den 6 oktober(lite osäker på datumet) på Wapnöslott utanför halmstad.
    Virvel skrev 2007-09-15 20:01:48 följande:
    [citat]
    Dom här skulle vara lite kul att ha som bordsplaceringskort.www.abracadabra.se/Knappgok.htm
    [/citat]

Ja det måste ju liva upp festen om nåt!!
    Virvel skrev 2007-09-16 18:26:59 följande:
    [citat]
    Fröken Plommon Tyvärr så blev det ingen tik utan två pigga och gulliga små hanar. (och den som var död) Jag har bara haft två kullar tidigare 2003,2004 så jag har aldrig varit med om att få fram en död valp innan. Lite läskigt och sorgligt. Vikten på en Japansk spetsvalp brukar ligga på ca 150 gram och den som dog för att tiken inte fick ut den i tid vägde 270 gram. Inte konstigt om det var problem. Dom andra två väger 206 och 228 gram så det var stora killar det också. Vill ni se hur dom ser ut när dom är så här små kan ni gå in på www.lillsidans-kennel.se och klicka på nyheter.
    Gud vad skojigt med valpar! Funderar själv på att ta med min lilla vovve. Har en bebis på 6 mån nu bara så får kanske vänta lite. Är ju en del jobb med valpar!
  • Mummy

hoppsan.. ni har vart pratglada!

här har det hänt grejer kan jag säg, e i upplösningstillstånd nu. ska dra en snabb version, från första början var planeringen ett överraskningsbröllop för de absolut närmsta den 1 mars-08. så vi frågade tärna och bestman, provade ut och köpte klänningar, bokade kyrka och allt.
    Efter nån månad kom vi bägge fram till att det hade vatt roligare om vi hade ett öppet bröllop för alla våra vänner och släkten så vi sköt fram det till nu då 080809. Allt kändes jätte bra. Tärnan och bestmanen blev informerade och tyckte det var trist att vänta så länge med det men det fick ju gå.
    Vi vet om att vi kommer att få vända 5 öringarna för att få det till att gå ihop men det e det värt! Ända tills idag då viupptäckte att vår kyl/frys har gått sönder... Detta kommer kosta oss i runda slängar 10000 kr. Pengar vi absolut inte har om vi ska kunna gifta oss 080809. Detta innebär att om vi ska köpa kyl/frysen (vilket vi antagligen måste så kan vi inte genomföra det 080809...

Oj det blev långt men var bara tvungen och skriva av mig lite...

• Mummy

jätte fin klänning virvel!! min klänning är också min dröm och gav bara precis som dig 3900:- (helt perfekt lagom med pengar!)

ja jag hoppas verkligen också att det löser sig, ser lite mörkt ut just nu men men....

Svar på tråden 080809