080809
Här passar ju jag in :) 9 augusti 2008 händer det!!
Här passar ju jag in :) 9 augusti 2008 händer det!!
Jag hade behövt en liten stödgrupp här hemma nu. Slottet vi ska gifta oss på har öppet idag, och m2b har aldrig varit inne i det och tittat.
Så självklart tycker jag att vi ska åka dit.. men nehe då, han "orkar inte..."
SUCK!
cindell
Ja, det är ju lite sådär..
Han har överlåtit nästan allt till mig, han vill vara med när det väl ska bestämmas nått - som vilka inbjudningar det blir till slut tex - men inte mer intresserad än så är han inte ännu.
Men jag kom iväg till slottet iaf!! Såå fint är det.
Och det finns så himla många fina ställen att fota på där oxå!!Längtar tokmycket!!
Virvel
På teleborgs slott i Växjö, och det roliga är att han som byggde det faktiskt byggde det som en morgongåva till sin fru!! Romantiskt värre =)
www.teleborgsslott.se
Virvel
Alltid så typsikt... man kan bli galen för mindre ^^
Vi har bestämt oss för att köpa inbjudningarna, ingen av oss har ork eller tålamod att sitta och klippa och klistra - tyvärr!!! För dom kan ju verkligen bli så fina när man gör dom själv, personliga!
Åh, superbra länkar!
Speciellt den me inbjudningarna, hur billigt som helst ju!!
Jag var oxå provade klänningar på Singoalla i Växjö igår, hon hade verkligen sjuukt mycket klänningar hemma.
Lyckades välja ut 7 st att prova.. tror ni jag ville ta med allihopa hem??
Hittade faktiskt en A-linje skuren med bling bling som glittrade som stjärnor med riktigt låååångt släp, verkligen maffig!! Skulle passa superbra på ett slottsbröllop!!!
Jag som hela tiden sagt att jag kan tänka mig allt utom A-linje Men ju mer jag tänker på den desto mer kär blir jag!!! Tänkte ta med mig nån som smakråd och åka dit nu i helgen igen, annars kanske den försvinner!!!
Iiiih... tänk så är det den som är DEN!!
Pratade med Slottet igår oxå, tårtan får man fixa själv (YES, min brors tjej och hennes pappa har ett konditori ), menyprövning är 2 datum i februari, musik får man fixa själv - men om man inte kan så hjälper dom gärna till (hur bra som helst, Jon har ju massa musikpolare
).
Och rummen är inte så farligt dyra heller, 700 för enkel och 1000:- för dubbel. Har ganska många gäster långväga ifrån.
Det går framåt nu!!!
Förresten!!
Hittade en helt underbar sida med klänningar designade för Disney - efter Disney prinsessor!!
Underbart för mig som är helt Disney-tokig!!
licensing.disney.com/Home/display.jsp&forPrint=false&language=en&preview=false®ion=0
Men.. dumma länk..
Provar igen...
licensing.disney.com/Home/display.jsp&forPrint=false&language=en&preview=false®ion=0
Då gör vi såhär...
Jag lägger in ordet STOPP med mellanslag före och efter på en del ställen i länken. Kopiera den, klistra in och ta bort STOPP!
licensing.disney.com/Home/display. STOPP jsp?contentId STOPP =dcp_home_pressroom_presskits_disney_weddings_ STOPP kirstie_kelly_041507&forPrint=false&language=en&preview= STOPP false®ion=0
Hoppas det funkar nu då
Hittade mina skor till bröllopet idag - ynka 100(!!!) kronor Sånt tycker vi om!!
Har varit i en liten "bröllopssvacka" sista tiden. Det är mycket nu.. sjukskrivning, terapi, blev av med jobbet, en vovve som är sjuk..
Men nu är jag back on track igen
Ska oväg och prova klänningar (IGEN!!) på fredag... har helt plötsligt, från att ha sagt "det enda jag inte kan tänka mig är a-linje" gått till att det nästan är det enda jag kan tänka mig :-P Så nu ska det provas för fullt...
Funderar även på hur jag ska göra med min nya förlovningsring, om jag ska vänta med den tills vi gifter oss eller köpa den redan nu... Vill ju hinna "känna in" den. Är sugen på att skaffa den redan.. Men vi får se...
Min klänning är beställd!!!!
Det blev "Heather" från Romanticas nya kolletion, i light gold.
Jag blev kär med en gång!!!
Har ju sagt att jag inte ska ha synligt tyll, inga blommor på..
Men det är det på denna Den var helt perfekt helt enkelt.
Hittade även smyckena till den i samma butik.
Klänningen kommer i början av nästa år och smyckena ligger kvar i butiken så att inte slarviga jag ska lyckas förlägga dom någonstans.
Skorna är ju redan fixade..
Så nu ska det bokas frisör snart är tanken, nån som har nått tips på nån bra i växjö?
Och vi får även en bissmarklänk på 38g av min mamma så vi ska istället för att köpa färdiga ringar designa dom själva Ska ha i vitt guld så vi byter in... ganska mycket billigare med 40:-/g än 300-320:- ... Är SÅÅÅ GLAD!!
Och mannen min har äntligen börjat engagera sig lite mer, han börjar väl känna att det närmar sig antar jag.
Dock så börjar det bli lite liv i luckan inom hans släkt om att vi inte ska ha några barn på bröllopet. Troligen så kommer hans ena syster och hennes man inte komma alls pga det. Det handlar ju faktiskt bara om EN dag/kväll.. i mina ögon är det otroligt egoistiskt av dom, men.. det är deras val. Synd om min m2b bara...
Lista då ^^
*klänning fixad
*smycken likaså
*skorna inköpta
*slottet bokat
*fotograf fixad
*naglar fixade (eller bokade kanske man ska säga ^^)
*gästlistan börjar ta sin slutgiltiga form.
*inbjudningarna kommer köpas - 95% på att vi bestämt vilka
*jobbar för fullt på ringdesignen.
Det går framåt
Nu hoppar jag ur tråden.
Tyvärr så ställer vi in bröllopet - eller skjuter fram till obestämt datum.
För lite pengar och en sambo som inte vill prioritera ett bröllop kom emellan. Lite synd att han inte kunde kläcka ur sig det tidigare bara.. jaja.
Men lycka till allihopa och ha det så bra...