080809
Hej!
Kul att hitta en tråd för vårt datum!
Fram till i fredags hade vi dock 080802 som datum, men efter mycket funderande valde vi att ändra med en vecka.
Varför? Jo främst jag, men även min sambo, kände att det är så mycket annat kring månadsskiftet juli/augusti. Hans syster fyller år dagen före, systerns bröllopsdag var ngr dagar före, hans släkt har alltid släktfest sista helgen i juli osv. Var det fånigt av mig att vilja byta dag? Kände att vi ville ha en egen helg? När jag skulle förklara för svärmor lät det lite fånigt :)
Nu har vi hur som helst bokat om både kyrka och herrgård! Vi håller tummarna för att vi får den präst vi vill ha, nämligen den präst som begravde min pappa för ett par år sedan. Vi har haft mycket kontakt med honom och det känns som om det blir personligare.
Är det någon här som har tänkt göra alla "trycksaker" själv? Inbjudningskort, vigselprogram etc. Om ja, när sätter ni igång med det?
Vi ska göra allt själv har vi tänkt, hösten och vintern är lång :) Ska köpa boken "Den stora festen - designa ditt bröllop", hoppas på mycket tips och inspiration från den. Har ni några andra tips på idékällor?
Ha en fin dag, nu ska jag iväg till biblan och leta allt jag kan hitta om bröllop :)