Inlägg från: HannaMagnus |Visa alla inlägg
  • HannaMagnus

080809

Hallå!

Hoppar in här då även vi planerar bröllop 080809!
    Håller mig lite anonym än så länge, då vi inte invigt våra nära och kära i vad som är på gång...

Vi har inte kommit så långt i vår planering men var och tittade på ett ställe igår, väljer vi att ha vår vigsel där så kommer ganska mycket att falla på plats i ett svep... Kommer i så fall att ha festen på samma ställe. Det kändes verkligen som att det var helt rätt ställe för oss, ska bara räkna lite på kostnader. Hade tidigare tänkt att fixa ganska mycket till festen själva med hjälp av familj och vänner, men här fixar de det mesta, vilket kan vara ganska skönt... Hur har ni andra tänkt att göra?

• HannaMagnus

Cindell: Så tänker vi också, vill kunna släppa allt under dagen och bara...ja...bara gifta oss...=) Kommer säkerligen att ha nog att vara nervös över ändå...=)

Virvel: Vi funderade också på att hyra en lokal och fixa maten själva, alt anlita catering, men...jag undrar hur mycket billigare det skulle bli egentligen...

Här betalar vi kuvertpris för gästerna, har tänkt oss 2-rätters + kaffe och tårta. Då landar kuvertpriset på 250-300kr/pers. Då ingår förutom mat, kaffe, Loka/lättöl, bartender (vi tar med dricka till baren och middagen själva), dukning, dekorering av borden, (kostnaden för blommor till borden tillkommer) iordningställande av vigselplats, tält vid ev dåligt väder, båttur med fiolmusik för brudparet till vigselplatsen. Det som tillkommer är kostnad för ev serveringspersonal. Städning och disk ingår... har jag glömt nåt?

Snurrar för fullt i huvudet...redan... Hur ska det bli när det börjar närma sig...?=)

• HannaMagnus

Musik... har inte riktigt bestämt oss... En av gästerna är superduktig på piano så...kanske ska höra om han vill spela ett par låtar vid själva vigseln. Ska ev höra med min kusin om hon kan sjunga nåt. Annars har jag ingen aning!

På festen blir det CD...

• HannaMagnus

Vi kommer att bjuda hela familjer, ca 11 barn, inklusive våra egna tre... Dels för att det kan vara svårt att lösa barnvaktsfrågan för en del, vi vill ju att alla ska kunna komma, sen så vill vi att våra egna barn ska vara med. Vi har ett gemensamt och hon kommer att få vara med hela kvällen, de andra två kommer att få vara med så länge de orkar, sen tänkte vi kolla om deras mamma kan komma och hämta dem. Så löste vi det när hon gifte sig och det funkade bra.

barnen som är bjudna är mellan 1-5, så visst kan det bli lite livat, men det är inget som stör mig, och eftersom vi ska vara ute så tror jag inte att det gör så mycket om de stojar runt lite...

Tänkte överlåta huvudansvaret för våra egna barn på deras mor- och farföräldrar under dagen, så att vi själva kan släppa den biten...

I festlokalen finns ett litet rum där man kan ha tv, lite leksaker och sängar och kuddar till de små om det skulle behövas...

• HannaMagnus

Hallå Alla!

Jag känner mig lite efter i planeringen, har inte kommit långt alls!

Vad gäller klänning så...har jag en bild i huvudet på hur jag vill att den ska se ut, det är allt, än så länge... Funderar på om jag ska hyra eller köpa, just nu lutar det mest åt att hyra, men då vill det ju till att "min" klänning finns... Måste nog åka och kolla snart. Blir lite stressad när jag ser hur långt andra har kommit...

Vi var och kollade festlokal och vigselplats i söndags. Vigsel och fest på samma ställe, de ordnar då all mat, ställer iordning vigselplats och festlokal, dukar och dekorerar borden.

Vi har tillfrågat toastmadamen, som tackade ja, i helgen ska vi prata med vår tilltänkta vigselförrättare, hoppas att hon kan ställa upp då. Det är min ingifta faster, så det ska nog inte vara några problem där, bara hon inte är bokad på nåt annat...

Tårtan har min kompis lovat att fixa, så det är klart.

I övrigt så...har vi inte ordnat med nåt...=)

• HannaMagnus

Halloj!

Här var det ingen vidare fart idag...

Sambon ringde nyss och sa att han bokat vigsel- och festplats! Plötsligt fick jag fjärilar i magen... Börjar kännas som att det är "på riktigt" nu...

I morgon ska vi prata med vår tilltänkta vigselförrättare, håll tummarna för att hon kan ställa upp! Blir intressant att se hur vi ska lyckas tala med henne i enrum, vi ska på kräftskiva med släkten, och vill inte att nyheten ska läcka ut riktigt än...

Har funderingar runt "tärn-biten..." Har alltid tänkt mig mina tre bästa vänner, att välja en av dem känns inte som nåt vidare även om ingen av dem skulle misstycka... Nu funderar jag på att inte ha nån tärna alls... Tre känns för mycket, platsen där vi kommer att stå under vigseln är inte så stor, vi kommer att komma dit med båt och bara gå en liten bit upp från stranden... samtidigt vore det kanske bra med nån som tar hand om buketten och har koll på klänningen och sånt... Snacka om I-landsproblem, jag vet...=)

Nån som har lust att dela med sig av sina funderingar...?

Ha det så gott alla!

Hanna

• HannaMagnus

Virvel: Vi gifter oss också borgerligt och utomhus... Toastmadamen var en bra idé men jag tror att hon kommer att ha fullt upp under dagen och vara lite smått nervös... Hon ska dessutom visa gästerna tillrätta vid själva vigseln... Kan ju alltid höra med nån av vännerna om hon kan ställa upp med lite extra stöd under dagen...

• HannaMagnus

Virvel; Jättefin klänning!

I morgon ska jag och sambon åka och spana lite bröllopsbutiker, hoppas att vi hittar nåt intressant...=)

Svar på tråden 080809