Inlägg från: Tessan K |Visa alla inlägg
  • Tessan K

080809

Virvel skrev 2007-08-28 13:31:21 följande:
    Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans Välkommna!
    Hej!
    Idag har vi bestämt datum för bröllop, 2008-08-09. Vi ska gifta oss utomhus på en brygga vid havet, så vi måste bara kolla upp så festlokalen är ledig men det ska nog inte vara några problem.
    Ska bli jättekul att äntligen börja planera för den stora dagen!
  • Tessan K
    Virvel skrev 2007-09-16 21:46:09 följande:
    Tessan KVälkommen till tråden. Vad kul med ett par till som ska vigas utomhus. Vi är några stycken i tråden som kommer vara beroende av det fina vädret.Precis när vi startade tråden så önskade vi fint väder så då blir det nog så om vi är tillräckligt många
    Tack! Va kul att fler ska gifta sig utomhus - det allra flesta verkar annars gifta sig i kyrkan... Har ni någon plan b ifall det skulle regna? Jag vill så jättegärna gifta mig på bryggan som vi tänkt oss, har inte riktigt bestämt hur plan b ska se ut.Antingen blir det väl att boka en kyrka för säkerhets skull eller så kan man väl kanske ordna med partytält
  • Tessan K

Hej alla 080809 brudar!

Hur långt i förväg ska man boka prästen?? Det känns som det är långt kvar tills vi gifter oss men det kanske är ok att boka nu?
    Festlokal tänkte jag boka i morgon och vi ska även börja kolla upp med catering. Frisör och smink - hur långt i förväg tänker ni boka det?

• Tessan K

bridesilly o virvel

Tack för era svar. Känns bra att kunna rådfråga om vissa saker.
    I dag ska jag som sagt ringa o boka festlokal - känns kul att äntligen börja planeringen på allvar

• Tessan K
    AoM skrev 2007-09-25 17:34:37 följande:
    Hej på er alla! Måste dela med mig av min glädje, jag fick just veta att den fotograf vi vill ha är ledig på vårt datum! Men inte längre, för nu är han bokad av oss!!! :) Kan nu bocka av en del på listan, dock verkar alla här ha kommit såååå mycketlääääängre! Detta är fixat:Datum :)KyrkaHerrgård (middag/fest/övernattning)FloristFotografToastmaster (sambons svåger)Marskalkarna tillfrågas om några veckor.Tärna - här är kruxet. Vi bestämde redan i februari att vi skulle gifta oss och att det skulle bli augusti 2008. Spontan som jag är så frågade jag direkt en vän och min blivande svägerska. Båda kändes så självklara!! Men under dessa månader som har gått sedan jag frågade har det börjat kännas allt mer fel... Ialla fall med den ena tillfrågade tärnan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det är något, det känns bara inte bra och rätt. Så häromdagen tog jag mig i kragen, efter att ha varit så nervös och orolig i flera veckor. Jag mailade min kompis, detta för att vi inte har möjlighet att träffas utan våra respektive under närmaste tiden. Hur som helst, jag skrev ett mail där jag förklarade hur det kändes. Men lite, eller mycket, feg var jag för jag skrev även att jag inte var säker på om jag ens ville ha tärnor (vilker jag vill). Sedan följde ett dygn då jag nervöst kollade min mail alldeles för ofta :) Till slut kom svaret och det var såå skönt att läsa det! Hon skrev att det var vårt bröllop och att vi skulle lyssna till våra egna känslor och göra därefter. Bättre reaktion hade jag inte kunnat drömma om! Oj, det blir nog långt det här.... :)Till helgen ska vi träffa min sambos syster och hennes man (tärnan och toastmastern), ska då passa på att fråga dem om de även kan tänka sig vara värdar också. Det enda, idag iaf, stora molnet i allt detta kring bröllopet är att min pappa inte längre finns i livet. Han gick bort för precis tre år sedan och jag har jättesvårt att föreställa mig mitt bröllop utan honom närvarande. Blir tårögd bara jag tänker på det. Och praktiskt, vem ska sitta på hans plats vid honnörsbordet? Nej nu ska jag ta mig i kragen, dags att laga middag! Tack för en härlig tråd förresten!
    Hej!
    Va kul att ni har kommit så långt i er planering! Vi ska också gifta oss 9/8 men har inte kommit så långt ännu i planeringen.Känner igen mig i det du skriver om din pappa. Min mamma är också borta och även min blivande mans pappa - det är det enda som känns jobbigt med bröllopet, det blir tufft att inte ha dem där. Vi funderar också på hur man ska göra vid honnörsbordet..
    Lycka till med fortsatt planering!
  • Tessan K
    AoM skrev 2007-09-28 15:43:27 följande:
    Tessan KJag har tittat runt i släkten efter någon som jag tänka mig ha vid honnörsbordet istället för min pappa, men utan resultat. Vi vill ha präst från en annan församling och är det så att han har möjlighet så kanske han kan sitta vid honnörsbordet. Om inte så vet jag inte hur vi ska göra. Ser ju lite konstigt ut om jag har svärmor direkt bredvid mig. Nu under veckoslutet hälsar jag på min mamma som bor ca 27 mil från oss. Idag passade vi på att åka till närmaste stad för lite shopping. Hittade en underbar pappersaffär!! Fick suverän service, så nu har jag en full kasse med papper och annat så att jag kan sätta igång med att göra inbjudningskort. Fick så många idéer när jag var där! Blir resultatet bra lägger jag ut bilder här på BT.
    AoM

Det är svårt hur man ska lösa placeringen,funderar på att ha min faster i min mammas ställe.... Hoppas du kommer på en placering som känns bra för dig.

Va kul att du hittade en bra affär-verkar så kul att göra inbjudningskort Nu har jag iallafall bokat festlokalen så det känns kul !
  • Tessan K
    AoM skrev 2007-09-28 20:33:43 följande:
    Tessan KRoligt att lokalen är bokad! Vi bokade lokal redan i april (min sambo tyckte att det var vansinnigt tidigt), minns att jag var jätteglad över att ta ett steg på vägen mot bröllopet. Ikväll har jag testat två lika typer av inbjudningskort. Det ena blev jag riktigt nöjd med, faktiskt lite imponerad över vad man kan lyckas åstadkomma på egen hand (när man inte är särskilt pysslig av sig).
    AoM

Här sitter jag och skriver, klarvaken en lördagmorgon kvart i åtta-har nog aldrig hänt förrut(är ganska morgontrött .

Det var tidigt ni bokade, men vet man vilken lokal man vill ha och vilket datum man gifter sig så är det väl jättebra att vara ute i god tid! Vissa festlokaler är ju väldigt populära....

Va roligt att du blev nöjd med inbjudningskorten!! Var fick du ideérna ifrån? Själv är jag inte hellre särskilt pysslig av mig men jag vill göra dem själv ändå -tänkte ta hjälp av lite kompisar....
  • Tessan K
    AoM skrev 2007-09-29 08:41:39 följande:
    Tessan KHär är en till som är uppe tidigt en lördagsmorgon! Tog dock ngn timme innan jag letade mig till datorn :) Inspiration till korten - jag bor i Sthlm men är just nu uppe i norrland och hälsar på hos min mamma. Hon bor utanför en pytteptteliten stad. Igår åkte vi in till denna lilla stad och där har de öppnat en butik som rör papper och pennor och allt liknande. Ägarna var helt otroliga! De bjöd in oss på kaffe och sedan fick jag använda deras skärmaskiner och de formligen sprutade idéer!! Jag fick så många uppslag, jag har ännu inte hunnit sortera alla mina tankar :)Jag var nog där i tre timmar, helt suverän service! Jag har varit in i några affärer hemma i Sthlm men där blir det så opersonligt, man är bara en i mängden. Nej jag ska absolut gynna denna lilla butik och köpa allt mitt material där! De erbjöd sig att beställa hem allt jag ville ha! Igår gjorde jag som sagt var två st kort. En som går i brunt och lite rosa/grått och det andra går i olivgrönt och cremevitt. Kan skicka bilder till dig senare om du är intresserad?! Ha en trevlig lördag!
    AoM

Hej,

Kul med fler morgonpigga idag! härligt med sådan service! Det är en nackdel med att bo i en storstad ( bor i Göteborg) att man inte får några extra service.... Du får jättegärna skicka bilder senare -behöver verkligen inspiration Mail: theresekarlsson19@hotmail.com

Ha en trevlig lördag du också!
  • Tessan K

Hej alla!

Nu har jag köpt min brudklänning Jag ville ju en en med lång ärm,men det blev en axelbandslös Lilly 8-3004 med släp.
    Helt underbar !! Men släpet funderar jag på att ta bort - det kunde de ordna om jag ville. Känns jättekul! Lite roligt att det blev en modell som jag först inte hade tänkt men jag kände mig som en prinsessa i den o kände direkt att den var rätt

• Tessan K
    Virvel skrev 2007-10-04 21:20:22 följande:
    Tessan K Det var en av mina favoriter. Jättefin klänning.AoM Har du fått till några bilder på korten än? Jag är jättenyfiken.
    AoM och Virvel

Va kul att ni tycker den är fin Den är mycket finare i verkligheten än på bild - den har så fina detaljer... Men så är det nog med de flesta klänningar
    Nu är i allafall klänning köpt, festlokal bokad och i morgon ska jag boka catering - känns roligt att komma igång på allvar med planeringen!
Svar på tråden 080809