Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

080809

Här är en till som gifter sig 080809!
    Vi har inte kommit så långt i planeringen...enligt oss iaf..haha

Klart:
    -kyrka + lokal
    - klänningen har påbörjats lite smått (mamma syr)
    - alla grejer som behövs för trycksakerna är inhandlade och en mall är gjord för inbjudningskorten
    - Vi har bestämt vad m2b ska ha på sig och vart vi ska hyra
    - har köpt skor
    - har pratat med dom ska fotografera (kompisar)
    - tärna + bestman utsedd
    - frisör + sminkös utsedd (tärnan som är frissa)

Ja det var väl det! Just nu ligger vi lite på "is", kommer väl igång på riktigt igen efter jul!

• 2008-08-09

Nu har vi införskaffat ALLT som behövs för att tillverka min klänning! *glad*
    Jag får också höra kommentarer om att vi är tidigt ute, hela tiden...dock inte från min närmsta familj vilket är skönt.

• 2008-08-09

Vi har också funderat över när man ska skicka inbjudningarna. Men finns det ingen "risk" att skicka dom för tidigt? Jag menar...folk får kortet och tänker att det där hinner vi svara på om någon månad och så glöms det bort? Nu får man ju verkligen hoppas att man inte känner någon som är så disträ men man vet ju aldrig..
    När har ni isf o.s.a?

• 2008-08-09

Vi ska nog beställa graverade glas från ett lokalt företag här i Jämtland till brudskålen, kan vara lite roligt att ha kvar en sådan grej!

• 2008-08-09

Oj, man får ju panik när man ser hur långt en del av er har kommit i planeringen!
    Nä, ärligt talat så "skyndar" vi inte så värst mycket..kommer att lägga i en högre växel efter nyår är det tänkt.
    Det som är klart för oss är iaf:

Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Allt som behövs till klänningen (mamma syr)
    Vart vi ska hyra m2b:s kläder (frockcoat + väst)
    M2b:s skor + resten av kläder
    Mina skor
    Frisör (+ att hon sminkar)
    Solister i kyrkan
    Färgtema
    In- och utgångsmarsch
    Alla grejer som behövs till trycksakerna är inhandlade
    Vet vilken vigselring jag ska ha, inhandlas till våren
    Fotograf klar
    Gästantal klart

Hmm...det som det velas lite kring nu är toastmaster, trodde vi hade bestämt men vi velar om de är "rätta" för uppgiften..
    Vet ej heller om vi ska ta in på hotell på bröllopsnatten, men vi tror det iaf, isf vet vi vilket hotell.
    Bröllopsresan blir till vintern -09.

haha, har säkert glömt en massa!

Dock så är prio 1 efter nyår att börja tillverka inbjudningarna! + att nå målvikten så klänningen kan börja tillverkas!

Svar på tråden 080809