080809
TyresöBrud
Välkommen till tråden.
TyresöBrud
Välkommen till tråden.
Jag har tack och lov förskonats från sådana kommentarer. Det är väl mest sambon som är orolig för att jag ska hinna ändra mig.
Vi bokade vår fotograf i juni och då fick vi heldagsfotografering och massor av bilder för 6000 kr. Nu har hon höjt priset till 11500 kr. Det lönar sig att vara ute i god tid.
Nu har vi fått beslutsångest över vårt färgtema. Vi trodde att vi hade bestämt oss för hur inbjudningskorten skulle se ut men nu börjar vi tycka att det skulle vara snyggt med svart, vitt och silver. Tänk att det ska vara så svårt.
Nu har jag beställt nya designark ifrån Panduro. Det blev i svart, silver och vitt. Beställde också svarta A5 kort och svart papperssnöre. Hade tänkt testa att göra inbjudningskort med det svarta pappret, klistra designarket så att det svarta syns ca en cm runt om i kanterna och sedan skriva själva inbjudan på vitt papper som jag sätter över designarket som då också kommer att synas ca en cm. Snöret vet jag inte riktigt vad jag ska göra med.
Tror att våra kort har kostat närmare 1500 kr snart och då har vi fortfarande inte bestämt oss för hur dom ska se ut.
Är det någon som har mall på A5 att skicka till mig så skulle jag bli jätteglad. (Alltså vikt A4 på bredden, inte långa höga som festhäftet.)
lindagothberg77@hotmail.com
Ja, det har blivit alldeles för dyra inbjudningskort. Fast jag tycker det är så himla kul att pyssla har jag upptäckt. Har tom beställt material och ska göra egna julkort. Snacka om seriöst.
SlottsBrud2008
Vad kul att du har hittat din klänning. Skulle vara kul att se modellen på bild. Finns det någon hemsida där jag kan se deras modeller?
Jag har ju också synlig tyll och tygblommor på min. Tyckte inte heller om tyllen innan jag provade min men nu är jag såld.
Tråkigt med din sambos släktingar. Jag kan inte förstå att man vill ha med sig sina barn på ett bröllop. Hur kul är det att behöva passa dom under en ca fem timmar lång middag? Våra kommer såklart att vara med men dom kommer att överlåtas till farmor/farfar och mormor/morfar.
Idag har jag gjort provkort med nya designarken och vi har bestämt oss för att våra inbjudningskort ska gå i silver, svart och vitt.
Har lagt in bilder i gallerit. Det är dom i svart, vitt och silver.
JosieAdde
Välkommen till tråden.
cindell
Tack så mycket. Har du bestämt dig för vilken klänningen det blir som får äran att bäras av dig? Alla som svarade tyckte väl samma om jag inte minns fel. Sen ska det ju såklart kännas bra också.
Jag har ju som sagt varit lite orolig att jag skulle ångra mitt klänningsval när jag fick se NIXA´s nya modeller. Har varit in på hemsidan där alla 08:orna nu finns med och jag tycker inte det var en enda klänning som jag ville ha av dom. Vilken tur.
Hade igår möte med prästen och vi har nu bokat kyrkan. Prästen var jättetrevlig och inte alls sådär stel som en del andra vi har träffat på. Känns bra. Så nu kan jag sätta igång med vigselhäftena. Tjohoo!!!
TyresöBrud
Vilken fin ring!!!! Snygg design med "pusselvarianten".