Inlägg från: Fröken Plommon |Visa alla inlägg
  • Fröken Plommon

080809

Vi har också tillfrågat toastmasters, tärna och bestman. Det var så längesen vi gjorde det så man har nästan glömt att det var en del i planeringen. Nu känns det bättre, fler bockar i checklistan.

Var och tittade runt i alla pappersbutiker, blir helt förvirrad av alla alternativ till inbjudningskort, trodde jag visste hur jag ville ha det men nu vacklar jag igen. Jag tror jag får göra tre -fyra varianter sen får ni hjälpa mig att välja.

Virvel
    Vilken bra ide att skicka ut dem till alla hjärtans dag, vi ska också skicka dem i feb, semesterplaneringen börjar ju tidigt för vissa.

• Fröken Plommon

Cindell
    Gå in på DaFont.com där finns tusentals typsnitt, tar ett tag att gå igenom dem för att hitta det man vill ha, många timmar kan gå förlorade!

Hoppas ni haft en bra helg allihopa, själv är jag sååå trött!
    Jobbat alldeles för mycket de sista två veckorna är helt omsnurrad till nattjobb. Vaknade kl 04 imorse pigg som en lärka, kommer somna gott i kväll ialla fall!

Kram på er allihopa

• Fröken Plommon

Hej allihopa!

Sitter och försöker bestämma om vi ska ha ett monogram på framsidan av våra inbjudningskort,våra namn eller hemliga alternativet nr 3 en stämpel av ännu okänd sort.

Är sugen på att embossa framsidan för det ser så snyggt ut men detta funkar ju bara om man har en stämpel (känner inte att jag vill lägga en massa pengar på att tillverka en monogramstämpel).

Vilka lyxproblem man har, mannen kan inte riktigt förstå hur jag kan tycka att framsidan är sååå viktig, det är ju det som står innuti som folk kommer bry sig om. Det har han ju rätt i, men man är ju som man är det ska ju vara fint rakt igenom...

Får bege mig ut i stan för att kolla alternativen, ha en skön dag allihopa!

Kram

• Fröken Plommon

Skönt att man inte är ensam om det! Tycker som du Bridesilly att framsidan sätter tonen för resten. Kommer nog att ha vänt och vridit på det så många gånger innan man är klar att man tar den första man gjorde!

• Fröken Plommon

Vi gifter oss kl 16, vi har valt att fotas innan bröllopet, känns som att det blir lagom med tid till allt innan vigseln om man har den kl 16.

Jag har valt min älsta och bästa vän som brudtärna och min m2b har valt sin bror (tror inte att min bror hade varit så snygg som tärna, han passar inte så bra i högklackat och klänning...).

Cindell

Har du kollat in www.brollopsplaner.blogspot.com där finns hur mycket inspiration som helst om du kollar in hennes bröllopsbank. Är en superkul blogg att läsa också!

Vi fick inte huset förresten :( Helknäpp mäklare, vi fick inte något förtroende för honom. Han drog ut på budgivningen och krävde att få se vårt lånelöfte bara för att veta hur högt vi kunde gå. Ska väl han skita i bara vi kan betala tänkte jag! Så vi vägrade skicka in det, pratde med vår bank som sa att mäklaren kunde ringa till banken om det var något problem. Nu sitter jag och tycker lite synd om huset som inte fick oss till nya ägare. Men men det finns fler hus på marknaden, det är väl bara att bryta ihop och komma igen!

Har kollat priser hos frisörer idag, herregud vad det kan skilja i pris, här krävs en omfattande undersökning. Vet ni andra hur mycket ni får betala, känns som man kan bli lurad på tusenlappar! Vissa tog 2000 andra uppåt 5000!!!!

Oj så långt det blev idag! Ha det så bra och välkomna till tråden alla nya!

Kramar

• Fröken Plommon

Hallå brudar nya och gamla!

Här i götet öser regnet ner, verkar som om hösten kommit nu!

Sitter och pillar med vårt monogram, det tar ju hur lång tid som helst, hoppas inte alla delar i planeringen tar så lång tid då kommer inte de resterande 11 månaderna räcka långt :)

Kan inte riktigt bestämma mig för typsnitt, får bege mig ut på dafont igen och leta vidare. Imorgon är det äntligen dags för stämpel och scrapbookingmässan. Hoppas jag får massor med inspiration till inbjudningskorten och de övriga trycksakerna. Sen hoppas jag att de säljer pysselprylar till mässpriser så att man får ner priset lite i alla fall.

Är det någon som skall på bröllopsmässan på Tjolöholms slott den 13-14 okt??? Verkar vara en bra mässa. Annars tycker jag att det är lite tunnsått med bröllopsmässor på västkusten, hur har ni det i övriga delar av landet?

Ha en skön helg

Kramar

• Fröken Plommon

Virvel
    Valpar så underbart! Hoppas det gick bra för den nyblivna mamman! Fick ni någon tik?

• Fröken Plommon

Kollade precis på Millybridal.com och hittade en klänning som jag verkligen föll för, men kan det verkligen vara så bra att de syr en klänning efter mina mått och skickar den halvägs över jorden för bara 2000kr?????

Är det några stackars barn som sitter och syr eller är det bara så att de är så billiga? Vore ju toppen i såfall! någon som har koll på eller har hört något om dem?

• Fröken Plommon

Det funkade ju!

Man lär sig nåt nytt varje dag!

Vad tycker ni????

• Fröken Plommon

Virvel

Hann tyvärr inte se din klänning när den var ute :(

Har kollat på flera som är draperade i midjan, men så köpte en av mina bästa vänner precis en sådan, man vill ju inte ha en liknande.

Ska absolut prova runt i affärerna innan jag beställer om jag nu gör det. Vill inte gå miste om klänningsprovningen med mamma och tärnan, längtar dit, har bestämt att jag ska kolla i vinter då har jag förhoppningsvis gått ner de där kilona som ska bort.

• Fröken Plommon

Fröken Fiffi

Fyy vad tråkigt, man skulle kunna tro att folk i denna branchen borde hålla koll på sina bokningar. Hoppas det löser sig ialla fall

kram och lycka till

Svar på tråden 080809