• AoM

080809

Tessan K

Här är en till som är uppe tidigt en lördagsmorgon! Tog dock ngn timme innan jag letade mig till datorn :)

Inspiration till korten - jag bor i Sthlm men är just nu uppe i norrland och hälsar på hos min mamma. Hon bor utanför en pytteptteliten stad. Igår åkte vi in till denna lilla stad och där har de öppnat en butik som rör papper och pennor och allt liknande. Ägarna var helt otroliga! De bjöd in oss på kaffe och sedan fick jag använda deras skärmaskiner och de formligen sprutade idéer!! Jag fick så många uppslag, jag har ännu inte hunnit sortera alla mina tankar :)

Jag var nog där i tre timmar, helt suverän service! Jag har varit in i några affärer hemma i Sthlm men där blir det så opersonligt, man är bara en i mängden.

Nej jag ska absolut gynna denna lilla butik och köpa allt mitt material där! De erbjöd sig att beställa hem allt jag ville ha!

Igår gjorde jag som sagt var två st kort. En som går i brunt och lite rosa/grått och det andra går i olivgrönt och cremevitt. Kan skicka bilder till dig senare om du är intresserad?!

Ha en trevlig lördag!

• AoM

Cindell

Jag väntar på pandurokatalogen, känner mig lite dum när jag dagligen går igenom posthögen i jakt på just denna katalog:) Kanske det kommer imorn :)

• AoM

Tessan K och Virvel

Jag har inte glömt bort er, dock har kameran strulat så jag får inte in bilderna på datorn. Sambon försöker lösa det :)

Virvel

Var in på din sida och såg de JÄTTEFINA korten du har gjort! Hur gjorde du monogramet? Såg att du hade förklarat det men fattade ändå inte :) Vad är förresten en kantrivare?

Imorgon ska jag in till city (bor i Sthlm) och besöka diverse pysselbutiker i jakt på inspiration och att göra av med lite pengar på det jag hittar :)

Någon som har tips om butiker jag bör besöka? Matton, panduro?

• AoM

Virvel

Det vore supersnällt om du ville maila det!
    anna@arhammar.nu

Imorgon blir det absolut ett långt besök på Panduro, ska fråga efter kantrivare då också!

Trevlig kväll!

• AoM

Tessan K

Jättefin klänning du har valt!! Jag är också lite sugen på den men har inte varit iväg och provat än så det återstår att se vad jag passar i.

Imorgon ska jag iväg och köpa mer papper så att jag kan göra fler variationer på korten!

• AoM

Tessan K

Önskar också att jag kunde köpa klänning redan nu, men först ska 10 kg magiskt försvinna :) SEN blir det klänningsshoppande!!

• AoM

Virvel

Inga bilder än, dumma dumma kamera (eller kanske kan det bero på bristande teknikkunskap hos fotografen) :) Ikväll ska jag göra nya kort så förhoppningsvis kan jag maila över en hel bunt med bilder när jag väl får in dem på datorn!!

Sambon har lovat att möta mig i stan efter jobbet idag, kunde aldrig tro att han frivilligt skulle gå med på att kolla i pysselaffärer :)

• AoM

Virvel

Hur mycket kostade din kantrivare?
    Nu ikväll har jag varit på panduro och matton, dock med sambon i släptåg så det blev inte mycket handlat. Han gick mest runt och suckade :) Bättre blev det när vi gick in på el-giganten, fast då var det jag som stod för suckandet :)

• AoM

Virvel

en tunn korsett? Lyfter upp fint, mina annars trötta tuttar såg fantastiska ut *ler* Finns även tunna enkla korsetter om man har en tunn klänning som inte tål krusiduller under!

• AoM

Ok
    Här kommer en uppdatering från mig!

Har nu gjort fem olika inbjudningskort, försöker få sambon att komma med åsikter om storlek, färgkombinationer osv. Går lite trögt :)
    Jag har även försökt få honom att ta del av ALLA mina idéer och tankar som jag har nerskrivna i ett A5-block (nästan slut på sidor)

I övrigt har vi sett över gästlistan, några har tillkommit och några har fallit bort.

Till min stora fasa har jag insett att jag ALDRIG kommer att kunna välja brudbukett... Har sparat ner femtioelva bilder på datorn, ALLA buketter är lika fina...

Efter årsskiftet ska vi besöka herrgården (där middag, festligheter och boende är bokat) igen. Prata igenom menyval och all annan planering. Vi vet inte än om vi ska abonnera hela herrgården eller inte. Så mycket att ta ställning till!
    Ska även träffa fotografen efter nyår, det ser jag verkligen fram emot! Dock har jag en fånig dröm om att jag på våra bröllopsbilder kommer se ut som en vacker och bedårande brud, verkligeheten kommer nog vara en annan *skrattar*

Så, allt från mig för ikväll!
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden 080809