• AoM

080809

Ett tillägg!

Bröllopstårta... Svårt kapitel, jag vet verkligen hur jag vill ha den (CHOKLAD CHOKLAD CHOKLAD) men inte vem som ska göra den. Var in till chokladfabriken i förra veckan men de levererar inte tårtan 14 mil (hade nog inte förväntat mig det, men iaf hoppats!).
    Får hoppas att herrgården har någon bra lösning, annars måste jag leta vidare. Någon som har tips på bra konditor i Tierpstrakten?

Nu MÅSTE jag slita mig från BT, har uppgifter att rätta. Tror inte att mina elever godtar förklaringen om att jag satt här hela kvällen :)

• AoM

Hej alla blivande brudar!
    Länge sen jag skrev, hade tänkt uppdatera min sida med lite bilder på diverse inbjudningskort jag har gjort men det ska ju finnas tid också :) Minnet är ju inte heller det bästa:)

Idag har jag iaf varit runt i flera butiker i Sthlm, köpt HUR MYCKET PAPPER som helst... Farligt farligt!! På vägen hem sprang jag in på pressbyrån och där slet jag upp plånboken igen då jag såg att senaste numret av bröllopsmagasinet hade kommit! Ca 560 sidor för 49,50!!! Nu har jag något att bläddra i ikväll när jag åker tåg :)

Trevlig helg på er!!

• AoM

Virvel

Du berättade förut om ett lim från Panduro som fungerade på vellum. Vad hette limmet?

• AoM

Virvel

Känner igen mig i det du skriver om att inbjudningskorten redan har blivit dyra och då har man bara gjort olika förslag. Tur att inte sambon har sett alla kvitton *skrattar*

• AoM

Cindell
    Tror att guld kan bli jättefint! Förstår hur du tänker när du skriver att du är rädd att det ska bli för kitschigt, kanske du kan bryta av med en annan färg?

Vi ska iväg och kolla på ringar idag (jag tjuvstartade redan i tisdags). Tror jag är ganska säker på hur jag vill ha ringen. Har även tänkt att göra om min förlovningsring så att den passar ihop till den kommande ringen!

• AoM

Cindell

Låter jättefint!! Testa lite olika färger för att se vilken kombination du tycker blir finast; vitt, creme, gammelrosa, champagne osv.

I lördags var vi och tittade på ringar, lustigt nog hade min sambo större tålamod än jag då vi fick vänta i 58 minuter på hjälp i butiken... Jag KOKADE! Ikväll fick jag med honom igen på ring-tittande. Kul! Har hittat en handfull modeller, blir så svårt att välja.

Vilken dag som helst nu kommer paket från Panduro, material till inbjudningarna. Hoppas bara att jag har valt rätt färger!!

• AoM

Tyresöbrud

Avis på dig, jag önskar också att jag kunde hitta "min" ring. Det är så svårt, har ca fyra modeller jag absolut inte kan välja mellan :)

• AoM

Tyresöbrud!
    Jättefin ring!

Jag satt hos i vår favorit guldbutik idag, 70 minuters provande av ringar. Jag är nu nere i fyra ringar att välja mellan... Helst vill jag ju ha alla fyra :)

• AoM

Jarvelid

Vi har också diskuterat samma ämne :)

Är väl nästan överens om att skicka ut i februari/mars. Man vill ju inte skicka för sent så att gästerna har hunnit göra andra planer, samtidigt vill man inte vara alldeles för tidig heller.

Jag sitter just nu och gör ett prov-kort, tar lite tid innan man får det som man vill ha det :)

• AoM

bridesilly

tack för tipset, tål att funderas över!

• AoM

Vi funderade ett tag på save the date-kort. Sambon ratade hela tanken fram tills dess att han själv kom med den udda idén att man inte skriver vem det är från.

Typ:

Vi gifter oss
    9/ 2008.

Mer info kommer senare.

Vad tycker ni om det?

• AoM

Elinjonas

Välkommen in i tråden!

Som det såg ut när vi började planera skulle det ha varit jag och min blivande man samt två tärnor och två marskalkar. Idag är läget annorulunda, just nu är det en tärna och ev två marskalkar. Jag ändrade mig på tärn-punkten, hade frågat två men pratade sen med den ena och sa att det inte kändes rätt längre och tack och lov så tog hon det jättebra och stöttade mig i beslutet. Skönt.

Fråga igen om några månader så får vi se hur fördelningen ser ut då *skrattar

• AoM

blivandefrularsed

vi hade också (ja eller jag hade iaf tänkt det) tänkt skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag.
    Men efter att ha pratat med en tjejkompis som jag bollar de flesta bröllopsidéer med börjar jag vackla.
    Hon är singel och sa att många singlar kanske skulle ta illa upp, eller iaf bli lite ledsna. Just att man är ensam på alla hjärtans dag och sen dimper det ner en bröllopsinbjudan.

Så nu funderar jag på om vi ska skicka ut inbjudan till par på alla hjärtans dag och vänta med singlarnas några dagar.

Vet inte alls.

Vi hade tänkt göra alla papperssaker själv (inbjudan, festprogram, vigselprogram etc). Min sambo var helt säker på att det skulle bli billiare. Nu har jag gjort första inbjudningskortet, ett provkort. Räknat på vad det skulle kosta och då blir det hela 3 kronor dyrare att göra själv jämfört med att köpa ett hos typ calligrafen. Fst samtidigt är det roligt att pyssla, och att få ett handgjort kort. Eller?

• AoM

Då blir det alla hjärtans dag för oss också!

• AoM

Virvel

Mina blivande svärföräldrar har varit i Kroatien två eller tre gånger, de är jättenöjda!!

• AoM

Vilken nöt jag är!

För några dagar sen skrev jag här i tråden att jag hade räknat på kostnaden för att göra egna inbjudningskort kontra att beställa. Kom fram till att mina egna skulle bli dyrare.

*skrattar*

Hade helt glömt bort tryck, kuvert och allt annat som tillkommer när man beställer färdiga inbjudningar. Så nu blir det ABSOLUT egendesignade!

Hade tänkt lägga upp några i galleriet men vet inte hur jag aktiverar. Ngn som vill upplysa mig?

Svar på tråden 080809