Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809

blivandefrularsed
    Jag tänkte skicka våra inbjudningar så att dom kommer fram på alla hjärtans dag. Det var någon som tipsade om den idén och jag tyckte det var en kul grej.
    Jag känner att jag vill få ut dom i god tid så att gästerna inte hinner boka utlandssemestrar, stugor m,m då det är i semestertider. Jag har satt OSA till två månader innan så att vi verkligen har tid med att planera allt kring middagen.

• Virvel

Sitter som vanligt här och kikar. Eftersom jag är mammaledig och nu har skolat in den äldsta på dagis så känns det som semester med bara en liten skrutta hemma.

Tråkigt nu när det inte finns så mycket att göra mer på planeringen. Funderar på om jag ska börja med bordsplaceringen bara för att ha en mall färdig. Då kan man gå in och ändra sedan när man vet vilka som kommer/inte kommer. Det är så himla svårt att veta vilka man ska sätta bredvid varandra. Tex så har jag ingen aning om vem som tykcer det är kul att sitta bredvid m2b farmor på 92 år Eller syrrans pojkar på 10 och 12.
    Hur går det för er?

• Virvel

Nackdelen med att ha trerätters där vi ska ha vår middag är att drickat blir dyrt. Dom har ju redan utskänkningstillstånd så vi får inte köpa med egen dricka för att bjuda gästerna på.
    Ett glas vin kostar 60 kr så vi kommer att bjuda på ett till förrätten, två till huvudrätten och ett till desserten. Plus att det bjuds på avec till kaffet.
    Det blir ca 300 kr per person i bara dricka. Efter middagen får gästerna betala för det som dom vill dricka till billigare priser än vid middagen.
    Helst hade vi velat bjuda på all dricka men det skulle förmodligen bli jättedyrt.

• Virvel

cindell
    Ja, jag funderar redan nu på vad det kan tänkas bli för väder. Vi ska ju också ha vigseln utomhus. Det som egentligen är bland dom viktigaste detaljerna är vädret och det är frustrerande för det är väl det enda vi inte kan styra över. Så spöregnar det på vår dag får vi glatt vigas inomhus och göra det bästa av situationen

Har ni bra lokal att var i om det skulle bli dåligt väder?

• Virvel

cindell
    Jag tänkte också på att hyra tält ett tag tills jag insåg att det blev alldeles för dyrt. Ska man ha ett tält som rymmer ca 50 pers stående plus liten mittgång så måste det vara ett stort tält och dom kostade flera tusen att hyra. Tyckte inte det var värt det för ca 20 minuter.
    Vi har fina utrymmen att vara på inne då det är ett säteri med anor från 1600-talet men helst vill vi vara ute. Så det är bara att hålla tummarna.

På baksidan av säteribyggnaden som är mot trädgården så finns det en trappa som liksom går ned på båda sidor om själva avsatsen man kliver ut på. Hoppas du förstår vad jag menar. Har funderingar på om jag ska gå nedför den och m2b står och tar emot mig nedanför och sen går vi ned till gästerna som då står i gräset så att det blir en mittgång fram till vigselförrättaren. Vet bara inte om jag klarar att gå in den med klänning och finskor utan att behöva kolla ned vart jag sätter fötterna. Trappan är lång så det finns en risk att man halkar innan man är nere. Nervös och darrig som man säkert kommer att vara

Jag tycker det är svårt att veta hur vi ska göra vid utmarschen. Funderar på att bara vända på oss och sedan får toastmadame säga att nu kan ni blåsa bubblor och kramas. Ellerr så går vi och fortsätter runt hörnet på byggnaden och in i säteriet på framsidan. Toastmadame får visa gästerna vägen till framsidan och när dom är samlade så kliver vi ut på trappan och då får dom blåsa bubblor m,m.

Hur ska ni göra med musiken? Tjejen som ska sjunga kan inte spela gitarr så antingen får hon sjunga utan eller så får vi hitta någon som kan kompa henne. Då kostar väl det också.

• Virvel

Vi har bestämt vilka inbjudningskort vi ska ha(tror vi just nu)
    Det blir det med rosa insida och svarskort. Framsidan kommer att bli med band och sigill till vänster och Inbjudan stämplat i silver i högra hörnet. Bandet blir rosa så nu är det dags att shoppa på Panduro igen. Jag är förmodligen deras aktivaste kund just nu.
    Vi tyckte att det var lite skoj med det rosa då det är så mycket vitt och silver i dukningen ändå. Min bukett kommer att gå i någon rosa ton. Finns en i mitt bildgalleri som jag tycker mycket om. Ska sätta mig och klä in fler tändsticksaskar i det rosa pappret. Dom blir så söööta.

• Virvel

Såg en sak nu som jag inte har tänkt på tidigare. Hur ser man mitt galleri? Jag själv kan se det om jag går in på min sida men klickar jag på min bild här i forumet och går vidare till min personliga sida så syns det ingen logga i övre kanten för galleriet. Ingen för bloggen heller.

• Virvel

Tjoho! Jag lyckades fixa det själv

• Virvel

cindell

Jag har valt gerbera till min brudbukett. Tycker att dom är jättefina. Finns i otroligt många färger och finns tillgängliga året om.
    Har du också bestämt dig för gerbera? Vilken färg?

• Virvel

Och ja, den kommer bli i någon nyans av rosa.

Svar på tråden 080809