Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

080809

Virvel

Ja, det är ju roligast om så få som möjligt vet, för man vill ju att dom ska sen en den dagen med håret, maken och hela magiska stämningen!

Ska förvara min klänning hos storasyster eller mamma som båda bor i hus och har lite mer utrymme. Vi har ingen plats här i vår lilla tvåa...och så minskar jag ju risken för att min m2b ska se den (inte för att jag tror att han kommer tjuvkika, men ändå).

• blivandefrularsed

bridesilly

kul att du tycker det!

Vart går resan??? Roligt med ringarna! Väntar med att bestämma ringen tills i vår, vet inte exakt hur jag vill ha det än och behöver nog gå och prova ytterligare några gånger... =) Blir det en ring i morgongåva?

• blivandefrularsed

bridesilly

ja, då får vi se om han fattar galoppen =)

Ja, när man vet vad man vill ha finns det ingen mening med att vänta.

Cypern låter härligt, åker ni strax efter bröllopet?

• blivandefrularsed

tyresöbrud

välkommen!

• blivandefrularsed

Usch, jag får ångest och blir ledsen...av alla kommentarer som "har ni redan bokat det och det" och "har du köpt klänningen, du är ju galen" och "vet du hur inbudningskorten och tårtan ska se ut, du är tidigt ute du" osv....det förtar hela grejen tycker jag. Varför reagerar folk så? Jag börjar ju tvivla på mina beslut, kanske skulle jag hejdat mig med att kolla på klänningen tills i vår...ååå, vad jobbigt, jag påverkar så lätt av mina näras åsikter....

• blivandefrularsed

bridesilly

skön inställning!!, önskar att vänner och familj också kunde tänka så eller iaf åtminstone tycka att det här är kul även fast det är tio månader kvar och inte tre.....kanske är bäst att sluta prata detaljer med folk, och inte komma med några detaljer när dom frågar så slipper jag påverkas av det

• blivandefrularsed

Virvel

ja, där gjorde du ett klipp!

• blivandefrularsed

2008-08-09 - KUL!! Då kan den börja ta form då =)

Tyresöbrud - Verkligen skönt att ni finns här på BT, för här kan man prata om det så mycket man vill utan att nån blir trött på detaljer och tycker att man är alldeles för tidigt ute. Man kan ju inte låta bli att planera när datumet väl är satt och man har en massa idéer i huvudet....Men sen vill jag ju inte heller avsöja för mycket detaljer för gästerna så jag håller nog ändå det mesta för mig själv, lugnast så på alla plan....

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2007-11-02 11:03:56 följande:
    Nu har vi bokat fotograf äntligen. Nu känns det rätt person på rätt plats Medveten om att jag är en smula petig men då är det ju toppen att de förstår att det är en bridezilla dom har att göra med HAHAHAHA
    Kul!! Hur har ni bokat? Hela dagen eller vanlig fotografering? Bad får ni betala??

Funderar mycket på det där....jag är villig att betala en del för att få bra kort under större delen av dagen men min m2b vill inte lägga flera tusentals kronor på det...
  • blivandefrularsed

SlottsBrud2008

Tråkigt... hoppas att du inte är för lessen över det, antar att du hade sett fram emot det. Men hoppas att ni gifter er någon gång fram över istället! Kram

• blivandefrularsed

ElinJonas och Bride in England - VÄLKOMNA!!

Det blir vi två i brudföljet samt marskalken och tärnan. Inbjudan skickas ut till alla hjärtans dag..!

• blivandefrularsed

Änglagård in och All you need is love ut.

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2007-11-19 18:17:53 följande:
    När ska man besöka en sömmerska för att ta in klänningen runt bysten, är för stor. Ska jag vänta till närmare bröllopet eller ska jag ta in den nu och se en månad innan bröllopet om något behövs göras om?
    borde väl räcka om du fixar det när det närmar sig, kanske en månad innan, nu känns det ju lite onödigt om du ändå måste fixa igen sen och en sista övergång av klänningen måste man ju göra precis innan
  • blivandefrularsed

Bride in England skrev 2007-11-19 17:25:18 följande:

Och alla har jobbar heltid? Hjalp! Hur hinner ni med? Min m2b tycker jag overdriver nar jag ar stressad over brollopet nastan 9 manader innan. Vi maste fixa allt sjalva eftersom vi har hyrt en lokal, maste hyra bord, dukar, tallrikar osv osv, dvs ALLT. Har inte haft en sekund over for att tanka pa kladsel-tillbehor och vigselprogram osv. Det AR val 9 Augusti 2008 som vi alla gifter oss!?!?
    Jobbar också heltid, skulle nog inte kunna gifta mig annars med den festen osv som vi vill ha, det kostar pengar....! Och så mycket är det inte så jag känner att man måste ha mer tid än fritiden till att planera. Det är ju långt kvar dessutom

Klart så här långt: Kyrka, festlokal, klänning, vem som ska göra tårtan, kontaktat floristen, börjat kolla på fotograf (som vi nog måste boka asap för det börjar bli uppbokat och sen måste vi ta beslutet om vi ska ha en professionell fotograf, har missat att budgetera fotografen, men den är såå viktig för oss), börjat kolla med frisör (vet vilken frisyr jag vill ha men hade väl inte tänkt att gå till frisör från början, men tärnan vill gärna..., men det kostar ju det med!), köpt materialet till inbjudningskorten mm, ja, bestämt tema, bokat in kökspersonalen.
  • blivandefrularsed

Och justja, resan bokad!

• blivandefrularsed

Bride in England skrev 2007-11-19 18:31:57 följande:

Ojojoj vad ni ar duktiga allihop. Var aker ni alla pa brollopsresa forresten?? Ar ocksa pa gang att boka, till Maldiverna i November, vill inte riskera regn i Augusti!
    MAURITIUS!
  • blivandefrularsed

Bride in England skrev 2007-11-19 18:40:45 följande:

Cypern ar fint!! Och Mauritius, harligt! Nar aker ni till Mauritius? Ar det samma sak dar med regn under sommaren?
    Vi åker 12:e augusti. Vad jag förstår kan det regna, men då kommer det korta störtskurar som drar över fort. Så jag tror det kommer bli bra! Varmt och skönt!!
  • blivandefrularsed

Såg den här beskrivningen på nån sida:

Den varmaste tiden är December - Mars då du kan vänta dig temperaturer ibland över 30° C. Det blåser alltid på Mauritius. Cycloner (tropiska virvelstormar) kan också förekomma under den perioden.

Om du gillar annat än att bara njuta av värmen rekommenderas ett besök under tiden Maj - Augusti när dagstemperaturen är 24-26° C. På natten kan temperaturen gå ned till 16-18° C (rena vintern). Även om vädret är normalt soligt, regnar det också på Mauritius. Oftast är det frågan om kortare skurar på eftermiddagen som friskar upp.

• blivandefrularsed

Bride in England skrev 2007-11-19 18:53:47 följande:

Jamen det later ju perfekt! Rena paradiset ser det ut att vara dar, och aven Maldiverna. Can't wait! Att ligga pa den vita stranden med en drink i handen...
    Precis! En bekant till min (blivande) svärfar var nyss på mauritius och enligt honom var mauritius så nära himmelriket man kunde komma...så det låter helt fantastiskt!!!
Svar på tråden 080809