• C_milla_C

Pojkvännens fantasier

Hej!

Jag har det hur bra som helst med min pojkvän och jag älskar honom över allt annat. För kanske ett halvår sedan gled vi in på att diskutera våra fantasier. Det kom då fram att han brukar fantisera om mig tillsammans med mina ex. Jag hade inte tänkt på det förut men då jag fick höra det så slog det mig att han brukar lyssna om jag berättar om tidigare förhållanden och ställer inte sällan följdfrågor som glider in på sexuella erfarenheter. Jag är en ganska pratglad person som pratar om allt möjligt med mina väninnor och fortsätter babbla om jag inte blir avbruten och har därför inte reagerat på detta tidigare. Vad man tidigare har hör så ska man ju inte prata för mycket om sina tidigare relationer med sin nuvarande för att det skulle skrämma bort dem.

Han nämnde även att han tycker om att se då andra män fäster blicken på mig om vi är på stan eller krogen och att han finner mig extra sexig då jag är berusad eftersom jag lätt blir flörtig och lite fräck när jag är det.

Jag tycker att det känns som lite märkliga fantasier, men han tycker att jag ska ta det som en komplimang eftersom fantasierna iaf handlar om mig. Måste säga att jag känner mig lite smickrad ändå

Frågade om han aldrig blir svartsjuk i sådana situationerna för det skulle jag bli, men han svarade att han vet att det är han jag älskar och att det bara är upphetsande att se min dragningskraft hos andra män. Kan man verkligen vara så säker på någon annans kärlek? Det är iofs sant, men ändå.

Är det någon som känner igen sig i den här situationen? Vill han verkligen att jag ska flörta med andra män eller är det bara fantasier som jag inte ska bry mig om? Jag älskar verkligen min pojkvän och gör vad som helst för honom. Det blev ett långt inlägg och jag uppskattar att ni läser igenom och kommer med era synpunkter och efarenheter.

/Milla

• Svar på tråden Pojkvännens fantasier
  • Fru Cinderella

Jag tror inte det är något du ska oroa dig över eller försöka göra medvetet. Vi alla tänder på olika saker och som sagt, det är ju bara fantasier!

Så länge ingen av er mår dåligt av det så gör det inte till ett problem.

Varför inte bara fortsätta som du är, såsom han älskar?! Och ja han kan nog vara så säker på sin kärlek, varför inte?!

• C_milla_C

Det just om fantasierna bara är fantasier som är frågan. En del fantasier vill man leva ut och andra inte. Att jag ska vara som jag är, är ett bra råd, men jag vet inte om jag är som jag var nu när jag går runt och funderar på vad det är han verkligen vill. Jag är till exempel ganska ogenerad av mig och pratar utan problem om sexuella erfarenheter om min pojkvän frågar. Vi har använt oss av det för att bygga upp stämningen många gånger och det leder alltid till det bästa sexet. Det är snarare så att jag har blivit återhållsammare nu då jag har börjat fundera på att inte säga eller göra för mycket ?bara? för att jag vet att det är hans fantasi.

Hur vet man om man riskerar att gå för långt? Finns det någon annan med samma erfarenheter och hur har ni gjort?

/Milla

• Fru Cinderella

När ni/du går för långt så kommer du må dåligt av det och då säger du stopp! Annars så ser inte jag problemet i det..

• rosesarered

Jag läste i en sexspalt en gång om en tjej som var otroligt svartsjuk på sin pojkväns gamla flickvänner. Ibland när de hade sex fantiserade hon om sin pojkvän i sexuella situationer med hans ex.
    Hon blev själv lite förvirrad av sina fantasier och det var ett sätt för henne att bearbeta svartsjukan när hon fantiserade om det.

Kom att tänka på det när jag läste ditt inlägg. Menar inte att din pojkvän är svartsjuk, kom bara ihåg det jag läste en gång...

• Fröken Figo

Jag kan faktiskt i smyg fantisera lite om att min pojkvän (fästman kanske det heter eller m2b då) har sex och jag tittar på. Fast absolut INTE med ett ex, det är jag för svartsjuk för. Men jag tycker han är sexig och så tycker jag det är sexigt att tänka på att han har sex. Så i mina fantasier är kvinnan ganska ansiktslös eller vad man ska säga... det viktiga är liksom han. För när man själv har sex ser man sin partner fr väldigt nära, det jag tycker är sexigt är att se hela honom och hur hans kropp rör sig osv. Sånt man annars inte riktigt kan överblicka.

Sen tycker jag om när kvinnor tittar på honom på stan... det gör mig ganska stolt över att han är min. Däremot är jag svartsjuk vad gäller HANS uppfattning av andra tjejer... det är lite märkligt kanske. Men om han tycker nån är snygg kan jag haka upp mig på det och bli supersvartsjuk. Eller om han har kontakt med ett ex eller liknande...

• lilltass

Passa dig bara så att hans fantasier inte handlar om något slags bekräftelsebehov från hans sida. Mitt ex hade likadana fantasier som din kille och jag tyckte att det var gulligt tills jag insåg att han behövde se och höra från andra killar att han hade en snygg tjej.

• C milla

Tack för alla de tänkvärda och kloka inäggen.

rosesarered:
    Intressant tanke att fantasiera kan basera sig på svartsjuka, men jag tror faktist inte att han är det. Har haft svartsjuka pojkvänner tidigare och jag kan inte se några tecken på det men svartsjukan kan väl kanske te sig på olika sätt.
    Fröken Figo:
    Jag kan förstå dina fantasier om att se sin älskade in action från lite distans. Det skulle bli som att se erotik med sin favoriskådespelare Håller dock med om att motspelanen helst inte skulle ha något ansikte. Tror faktist att det är kanske lite samma sak för min pojkvän då vi pratar om vad jag har och inte har gjort med mina ex, eftersom han har aldrig sett eller träffat någon av mina dem. Inte heller i andra fantasier som tex på krogen finns någon vi känner utan det är endast okända män.
    lilltass:
    Vi behöver nog alla bekräftelse i någon form. Vad var det som blev jobbigt med hans behov av bekräftelse. Det är såklart inte roligt att endast vara någon annans juvel, men åtminstånde jag blir smickad av att min kille är stolt över mig. Jag tror att komplimangerna och omdömerna från partnerns släkt och vänner avtar vartefter man lär känna varandra. Det är ju alltid något annat när det är nytt.

Som det känns nu så är allting bra men det finns ju alltid en risk att det blir för mycket och då får vi helt enkelt lyssna på Fru Cinderella och säga stopp och prata med varandra.

• lilltass

Hej. Ville bara svara på TS senaste inlägg.

Du säger att alla behöver bekräftelse och det håller jag inte med om men det kanske är så för vissa. Mitt ex var väldigt upptagen av hur andra killar såg på mig. Jag kände mig till slut som en liten docka som han gillade att visa upp. Han ville till och med att jag skulle låta mig bli uppraggad av killar på krogen bara så att han skulle kunna gå emellan och säga att jag var hans tjej.
    Jag tycker, helt ärligt, att ett sånt beteende är märkligt. Det handlar ju enbart om att han ska må bättre med sig själv och känna sig bra. Han bryr sig ju inte alls om vad jag kände inför det hela.
    Jag tyckte att det hela var konstigt då och skulle min nuvarande kille komma och säga att han tände på att se att andra killar ger mig uppmärksamhet skulle jag bli sjukt skeptisk. För mig skulle det inte vara okej. Jag behöver inte se andra tjejer ragga på min kille för att jag ska veta att han är het.

Svar på tråden Pojkvännens fantasier