• jocelyn

ok ni som fattat det här, HJÄLP !!!

Ok, då var det "nya" BT igång då, inte utan problem får jag säga.

Var hittar vi knappen "dölj min onlinestatus"???

Någon som hittat den eller kan meddela hur jag ställer in detta?

• Svar på tråden ok ni som fattat det här, HJÄLP !!!
  • jocelyn

Och då lägger jag till;

Finns det ingen sekretess alls på denna sida???

Om det inte går att ställa in "gästboken", "min sida" eller dölja onlinestatus kommer ni inte ha många medlemmar kvar snart.

Om någon vänlig själv vet hur man ställer in sekretess; snälla snara!!!

• jocelyn

Kollade....det går tydligen enbart att ställa in om man ansluter sig till någon PLUS tjänst (vad nu det är).

Jaha, så nu är jag hänvisad till att se en drös med människor som glor på gud-vet-vad som ligger uppe på mina sidor...? Det går ju inte att få tillbaka sina gamla "brudpar och verktyg"-sidor eller ställa in sekretessen någonstans.

Nu börjar jag fasiken grina.

URUSELT BT. URUSELT.

• jocelyn

Har uppgraderat, kan inte ändra detta ändå!

Kan kreti och pleti glo på mina privata uppgifter nu eller?

*mår illa av ångest*

• jocelyn

Jag kommer inte ens åt min egen sida....den man hade under "brudpar och verktyg".

Däremot kan jag se en fin liten logg med vilka som "besökt" mig och när....det här känns ju bara för mycket... Om jag klickar på nån antar jag att jag hamnar i deras logg? Alla ni som klickar på mig; jag ser er... är det såhär det ska vara?

Vill ha tillbaka det gamla forumet nu. Kommer inte kunna eller våga använda forumet om det ska se ut såhär.

Tack för era svar, snällt att ni försöker hjälpa.
    *kram*

• jocelyn

Jag kan ju bara säga att jag inte kommer åt min bröllopssida. eller min planering. eller min budget....allt det vi hade sparat på gamla BT är numera väck!

HUR får jag tbx det???

Som hjälp kan jag säga att det INTE går att klicka på "verktyg" och sedan hitta min gamla sida. Jag kan inte göra några inställningar heller.

Jag blev tvingad att ange en ort (varför???) och kan nu inte längre vara online utan att det lyser en stor grön lampa vid mitt nick.

Mängder med folk man aldrig hört talas om "besöker" mig...

Hur kan jag slippa detta?

Fördelarna med gamla BT var ju enorma!!!

*Anonym - inga besök på profilen
    *Dold onlinestatus - ingen kan råka se att just jag är online
    *Inget tvång att ange ort -hemort eller hopljugen sådan...

Det här känns bara såååå inte bra.
    Vi bad om svar på frågorna innan uppdateringen men fick inget veta. Sedan plötsligt står vi gamla BT-are utan vår sparade info, våra uppgifter osv.
    Har svårt att se en enda fördel här.

antar att "PLUS" är något i stil med aftonbladets plus? Att man ska BETALA för att slippa visa att man är online?
    Vad är poängen? Om någon vet om att jag planerar bröllop och ser mig online, hur osmarta tror ni de är då? Ni tror inte de kan dra slutsatser? När man tvingas uppge ort, tror ni inte att det kan råka bli så att man säger mer än man vill?

Det känns inte tryggt eller trevligt alls nu.

Partik jag har läst ditt inlägg men du verkar ha missat mina frågor. Kan ni inte göra en lättfattlig GUIDE till oss gamla BT-are??? Snälla, vi vill kunna använda forumet som förr.
    TACK.

• jocelyn

Hur ska jag kunna veta om jag har gjort det? Jag tog för givet att uppgraderingen (som jag följde enligt anvisning) skulle föra över ALLT mitt material.

Jag har bara kvar 1 sida favoriter (av typ 13 sidor!)

Jag kan inte komma åt mitt "brudpar och verktyg" nånstans!

Det lyser fortfarande en grön lampa när jag är inloggad!

Jag vill ha tiullbaka den information som gått förlorad... Vänligen, Patrik om det är du som håller i det här, ge oss tillbaka HELA kontot.
    TACK.

• jocelyn

Ja nu har jag lyckats (hoppas jag) fixa det. Hjälp vad mycket tårar och panik det blev innan dock... *puh*

Efterlyser nu möjligheten "dölj min onlinestatus"... Hoppas att det går att införa!

Tack för all hjälp jag fått här!

• jocelyn

För att jag inte vill att det ska synas såklart!

• jocelyn

För att det är privat. Privatliv, integritet, anonymitet. Sånt värdesätter jag.

Patrik; snälla kan ni införa funktionen? Det är fler än jag som värnar om sitt privatliv - i synnerhet när man planerar bröllop och INTE vill skylta med det på hela internet. Tack!

• jocelyn

Ok då vet jag. Jag förstår att ni har säkerhetstänkande bakom sidan (såklart).

Jag skulle dock gärna vilja kunna dölja när jag är online och inte, för att "fel" personer inte ska kunna koppla signatur till mig IRL. Att admins o dyl kan se IP och andra uppgifter säkrar ju konton mot missbruk etc, så det gör ju ingen skillnad, det skulle bara göra skillnad för mig privat. Andra forum har den här funktionen och jag tycker det är väldigt praktiskt, än mer så när det handlar om ett känsligt ämne.

Men det är som sagt min åsikt och mitt önskemål. Går det inte att införa så går det inte.

Svar på tråden ok ni som fattat det här, HJÄLP !!!