Nygift 18 augusti 2007
Jag lägger in mitt inlägg från vår gamla tråd. :)
Vår dag var alldeles utmärkt! Vi hade toppenväder, fotograferingen gick bra även om jag lyckades trampa i klänningsfållen så mamma var tvungen att sy upp den igen utanför kyrkan. Allt gick bra i kyrkan och jag grät bara lite när jag skulle läsa mina löften och höll på att inte få fram hans efternamn. Vi fibblade lite med ringarna (han tog fel ring och försökte få på den och sedan satte han fram fel hand när jag skulle sätta på hans). Tjejen som sjöng för oss gjorde det så otroligt vackert och det är nog det enda jag ångrar att vi inte har på video. Middagen blev supertrevlig, vi lyckades verkligen med bordsplaceringen. (vilket jag var så nerövs för innan) och syrran var en toppen toastmaster. Dukningen blev jättefin och maten var super (vi hade inte provsamakt och inte träffat kocken fören dagen innan). Baren var väl tilltagen och festen efteråt blev jättebra. Lagom med gäster så vi hant umgås med i stort sett alla. Och så dagen efter behövde vi inte städa något alls för det gjorde våra underbara familjer. Så jag kan verkligen inte klaga på något alls kring mitt bröllop. Dessutom fick vi masso av pengar till vår bröllopsresa som går till Barca i morgon så den blir lyxig värre.
Och ni som ska gifta er och köper vinet själva, se för guds skull till att det är rätt vin ni får från systemet. För det var lite komiskt när vi sitter där på middagen och ser personalen servera fel rödvin till middagen. Personalen på systemet hade slängt om två siffror i varunumret och vi fick fel vin. Och vi kollade inte på flaskorna alls innan vi såg dem på middagen. Bara ren bondtur att det var ett mycket likvärdigt rött vin som det vi skulle ha, samma druvor och allt.
På ett sätt känns det som dagen gick så fort på men på ett annat känns det som den varade i evigheter. Och jag är så glad att vi bestämde att försöka spendera så mycket som möjligt av dagen ihop, det förstärkte bara vår upplevelse.
Hoppas era dagar var lika underbar som vår!