Inlägg från: TessoJimmy |Visa alla inlägg
  • TessoJimmy

Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

Oj här händer det saker hela tiden.. jag letar festlokal, det var meningen att vi skulle fixa allt själv men f*n heller vi ska skämmas bort!! (med den lilla budgeten vi har, får se hur långt vi kommer!)
    Vart hittar man ett prisvärt ställe där man får ta med egen sprit/dricka?? annars resturang med fullständiga rättigheter... nån???

• TessoJimmy

Igentligen har vi en budget på 20000, men vi kommer ingen vart med det så vi får ju överstiga den lite.. dra ner på annat.. inte kul men sånt är livet.
    Maten är smidigast om det finns på plats. Vi bor i Malmö men har nära till Lund. Här i Malmö är det ju hopplöst att hitta!
    Det var meningen att vi skulle ha det hemma i lokalen men vi vill ha personal och det kostar sina tusen lappar det med så då kan vi likajärna lägga ut mer pengar och slippa göra extra inköp på dukningen och dekoration hade vi tänkt.

Vi får tårtan av en god vän så den känns som att den måste vi få ta med oss.

• TessoJimmy

Det känns som om jag går på lyckorus just nu.. ihhhh vi nä! jag har bokat Margareta Paviljongen i Pildammarna där vi fått ett cirkus på vad per kuvert kommer att hamna på och det är ca 350-400 per vuxen och ca 250 för barn och där ingår allt!!!!! spriten ska vi ha i baren till själkostnadspris sen blir det nog bara husetsvin till maten. Husetets vin brukar inte vara dåligt det är bara ett billigare alternativ. Sen får vi muosserande vin till skålen alt alkoholfri bål till välkomstdrink, 1 glsa vin till förrätten och 2 stora till varmrätten och 1 mousserande till efterrätten alt tårtan.. sen har de musik och lite dans fram till 03!
    Och natta mat för 22kr självkostnad det med.. Barnen får välja om de vill ha vuxen halvportion eller köttbullar, korv ect. Jag vill att alla äter så lika så möjligt så får det kosta för det ska vara fest för barnen med!!! Sen får vi se vad vi gör för att barnen ska ha kul.. kanske lite lekar???

Nu ska jag bara sälja idén till sambon...

• TessoJimmy

Oj här har vi två vänster fötter och det samma är för mannen´.. haha!!!
    Vi får hitta på något annat men vet inte vad.. Förslag?

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2