• felines

Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

Hihi, ja det heter så. Jag vet inte riktigt vad de stora skillnaderna är. I Polen har jag varit på en vigsel som var del av en hel brudmässa men jag tror inte man har en hel brudmässa om man inte har en hel katolsk församling på plats (vi tänkte ha vigseln i en protestantisk kyrka med katolsk präst). Det får nog bli någon kortare variant utan mässa. Jag tror den största skillnaden är att jag bara får gifta mig en gång kyrkligt och kan i princip inte skilja mig (kyrkligt). Sedan är det väl någon fras i vigseln som jag såg någon annan blev upprörd över här på BT om att man lovar att skaffa barn eller nåt sådant.

• felines

Anja, WOW hur gör du? Jag väger snart 90 och vill verkligen väga under 80 men viktkurvan ligger still eller pekar uppåt i omgångar. Jag tycker jag är nyttig, använder inte socker eller smör, tränar inte så mycket, okej (nästan aldrig) men ändå. Mindre protioner och träning, jag vet men ynk - HUR gör man? Man kankse börjar med att inse att man är lat :)

• felines

Förresten Anja, är det inte "din klänning" som finns till salu på BTs köp och sälj? (stl 44 från örebro).

• felines

Åh, jag måste också palla mig till gerda... ska bara skriva klart exjobbet, känns som en dygnet runt sysselsättning. Shit, jag hade nog inte pallat nutrilett sådär - du är ju grymt duktig. Jag behöver nog lära mig mer om måltidssammansättning, viktklubb kanske är en idé. Problemet är att jag inte känner att jag har tid att fixa så mycket med maten. Förr var jag duktig och gjorde storkok med lagom portioner uppdelade för hela veckan men jag har slutat med det. Det här med mellanmål är nog en grej, jag äter nog bara två gånger om dagen, tre om jag blir hungrig på kvällen. Menar du att man kan få upp ämnesomsättningen igen om man äter oftare eller är det kört när kroppen väl har ställt in sig på svält? Egentligen brukar jag gå ner utan att göra något bara jag tränar men nu har ju inte det blivit av... ajaj... bröllopet kanske inte är tillräckligt nära helt enkelt. Jag får ta nya tag efter nyår.

• felines

Jag har också precis avverkat en gåsamiddag, huuu så mycket fett!
    Inte ätit frukost idag :)

Anja, jag var inne i en butik som kunde beställa måttanpassade korsetter av alla de slag. Om man går från stationen upp mot triangeln i malmö passerar man Schock på vänstersidan (strax innan triangeln), någonstans där i höjd med Schock finns en gränd på högersidan. Jag har ingen aning om vad butiken heter men om man passerar den lila innergården så är den på högersidan innan man kommer ut till nästa gata. Jag vet inte hur mycket de har inne men bläddra i deras katalog, där kan man inspireras.

• felines

Nä, jag vet ju inte det. Men vi Lundabrudar kankse skulle kunna ta en fika nån lördag och passa på att göra Malmö :)

• felines

Åh, vad kul!, jag har sjukt mycket att göra fram till jul och jag antar att alla har full rulle fram till efter nyårsskiftet men sen i mitten av januari kanske. Vad säger ni om det? Förresten vad ska ni ha för tårta? Jag har hittat riktigt prisvärd tårta på Hollandia i malmö. Sååå mymsig, okej ingen "riktig" brud tårta men 20kr biten är jättebilligt för något så gott, har sätt skräck exempel på 40 kr biten.

• felines

Jag har ändå ingen tårtställning så jag tänkte köra på likadana stora tårtor. Det blir deras passionsfruktstårta, så lätt! Vi ska ha buffe innan så jag tror folk kommer vara jättemätta. Jag har också varit på södra... jättebra bemötande. Jag hittade en favoritklänning i deras katalog, de ska ta in den, fast inte i min storlek, vågar inte köpa klänning än. Ska ju inte gifta mig förrän 2009. Jag har precis upptäckt Sottero... hon har så fina korsettryggar! Men jag har hört att maggie klänningar ska vara jättedyra. Den jag har sett hos södra är en romantica för ca 5k och där går nog min smärtgräns. Tror nästan det är billigare att sy upp i polen annars.

• felines

Ris om priserna? En femtonbitars tårta blir ju 22kr biten (okej jag avrundade ner) men det är inte så farligt. Det bästa med Hollandia är ju att man kan gå dit och prova en bit av tårtan eller flera, takeaway blir inte så dyrt.

• felines

Åh vad kul, jag är också från Warszawa! Klart man kan sy upp där! Alla tjänster är billigare än i sverige. Jag brukar alltid passa på att göra naglar, hår och ansiktsbehandlingar när jag är där. Plocka ögonbryn och färga ögonfransar kostar typ 50 spänn (fast det är lite mer ute på landet i en stad stor som Lund :)).

Jag ska absolut undersöka dethär med att sy upp och skulle rekomendera alla att göra det som har möjlighet. Det kan vara klurigt med språket och förklara vad man menar men har man bilder på vad man gillar och en liten kompistolk kanske man kan komma överrens.

Åh 75 kg ja, det var länge sedan jag vägde det. Lite microångest, det är faktiskt min målvikt med men jag nöjer mig med 80 for now för att inte ha ett orealistiskt mål. Hur lång är du Anja?

Jag har kollat här hollandia.se/smallkontakt.htm
    Jag trodde inte hollandia gjorde bröllopstårtor, jag trodde bara de gjorde sina egna standard tårtor. Får nog fråga lite mer detaljer kring det där.

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2