• AnneiLund

Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

Anja, jag måste logga ut här nu...träffar en massa höjdare i morgon, kommer se ut som ett vrak..

• AnneiLund

ha ha ha....sanslööööst, vi hade nog en del att ta igen!
    Hur mår du idag, hur mår alla andra Lundatjejer idag?

• AnneiLund

Ja även jag fick för mkt av det goda ett tag...så numera jobbar jag på som en gnu...och försöker inte vara här inne så mkt, hinner inte helt enkelt,,,,,men gud vad tiden går fort.
    Felines, när var det ni skulle gifta er?

• AnneiLund

det blir säkert jättebra 2009, tänk så skönt, klar med skolan, lite bättre ekonomi och gift på köpet!! Katolsk vigsel...låter spännande-..är den mkt olik en protestantisk? Heter det så? Protestantisk? Låter som protes.....

• AnneiLund

Åhhhhh

Borde inte alls sitta här och maila...har så sjukt mkt att göra. Kandidater hoppar av, kunderna blir sura, jag panikäter av stressen och måste ha världens dyraste gymkort eftersom jag aldrig hinner gå dit!!!

Riktig korsett...ja det vette tusan....beror på hur kroppen min ser ut..inte snyggt om det väller ut på mig....Så jag får se!!
    Men Anja 13 kilo.....det är ju liksom som om du gått och burit på en 3 åring, bra jobbat

Hjäääälp nu måste jag jobba igen, ser att inkommande lampan på telefonen blinkar argt rött!

• AnneiLund

Hej tjejer

Nu börjar det faktisk bli riktigt jäkla trist här hemma, A har varit borta skitlänge....
    Jag som kan störa mig på hans fisar, på att han ALDRIG ställer bort sitt raklödder, på hans kalsonger som finns överallt....
    Men när han inte är här så är det verkligen skittomt...ingen att reta sig på...ha ha ha, nä riktigt så illa är det inte.
    Var är ni????
    Så ensamt här inne ju....här också...som om det inte räckte med min stoora och ensamma säng!!!
    Anjaaaa
    Ni andraaaa
    Hallåååååå?

Suck
    Pallar inte borsta tänderna...
    Måste antar jag....
    Skittrist

Grannen har fest. Spelar skithögt
    Snart har vi fest...bröllopsfest. Kan ni fatta det?
    Det är så jävla stor att jag nästan kan börja lipa!!

Ja jag vet
    Nu börjar jag bli sentimental men måste bara få skriva av mig..har ju liksom inget annat att göra ikväll.

I juni 2006 flyttade jag från min sunkiga fula lägenhet på Klostergården. I en byrå hade jag samlat bröllopstidningar sedan jag var 23 år (läääänge sedan). Jag hade kryssat för alla fina klänningar jag skulle kunna tänka mig, jag hade prickat för fina dukningar och vackra ringar...ja ni ve, ni förstår va?
    Nå väl...så kom då den där dagen i juni förra sommaren och det var dags att flytta in til stan, så centralt man bara kan bo. Jag var överlycklig. Jag och mina barn skulle få en fin lägenhet mitt i smeten.
    Vet ni......
    Jag slängde alla mina vackra fina tidningar, säkert 70 - 80 st. Jag slängde dom för att jag nog hade kommit till insikt med att jag aldrig skulle komma till att gifta mig, aldrig hitta nån som verkligen ville bli gammal med mig och tvärtom.
    2 månader senare hade jag träffat A och nu är det bara ca 7 månader kvar tills att jag gifter mig.
    Visst är livet bra jäkla oförutsägbart?

FAN att man slände tidningarna

Sköt om er och lyckos alla oss som ska gifta oss!!!
    Kram

• AnneiLund

Hej alla godingar....
    Sitter och är inne i en sjukt jobbig jobbperiod just nu...suck, jobbar dygnet runt, har inte tänkt att försvinna från BT igen, men kommer vara lite begränsad nu ett tag!
    Kommer saknar er.
    Men försöker slita till mig lite tid då och då...annars kommer jag få grym abstinens
    Tusan vad det blåser ute......

Kram

Ps :Anja, jag blev så inspirerad av ditt inlägg, jag gick även en powerwalk den dagen, blev inte skrylle som du men 6 varav i Stadsparken
    Och JA...det var tur jag slängde mina bröllopstidningar....

• AnneiLund

Heeeej!!
    Sitter här bredvid sambon som pysslar med sitt. Han har precis fixat middag till mig. Precis va jag behövde. Haft en sju jäkla dålig dag på jobbet. Jag HATAR när kandidater hoppar av processen...fan skiiiit liksom, då får jag börja om från början igen och det suger och tar så mkt energi. Just den här processen har jag verkligen jobbat länge med...suck! Så nu har jag i ren frustrationklämt en stoooor skål med pasta och en massa gojs....smart!

Jag vill åka på tårtsmakarresa....kan ni läsa ordet?
    tårt smakar resa
    Lät så gott, läst allt som ni skrivit, blir sjukt sugen på tårta nu. Har en stor bit kladdkaka i min kyl...hjäälp, varför har jag kladdkaka i min kyl? INte så slugt. Hade jag varit ensam hemma hade den varit i min mage...men nu ska jag sitta här och vara lite duktig

I lördags var vi och provade ringar...
    GUDvad härligt det var och vet ni??? Vi pratade sama språk, han förstod att det var viktigt för mig med en fin ring...även om den kostar...äntligen!! Det tog ett tag för honom att fatta.

Nåja

Saknar att prata bröllop med er.
    Nu ska jag gå till gymmet

Kram

• AnneiLund

Klart jag ska tjejer..wouldnt miss it for the world!!
    Nyss hemkommen från en timmer powerwal med sambon.
    Skönt...tänk snart kan man sluta säga sambo...pojkvän...och allt de där...då kan man säga MAN istället!!! Eller gubbe ha ha ha
  • AnneiLund

Anders är lite mer ekonomisk om man så säger......
    Ni vet snubben utan lån....
    Ja ni vet ju att vi sparar 10.000 varje månad...och jag som vill ha nya stövlar....fina fina fina vackra läckra kvinniga stöööövlar..... men det kan jag glömma, kan vara glad om det blir ett par flippflopps... *ler*
    Åhhhh
    jag vill shoppa nuuuuuuu

Ps;har fortfarande INTE käkat kladdkakan

• AnneiLund

Hej tjejer

Ett snabbt inlägg, ligger nerbäddad och ska snart sova.
    Har läst alla inlägg.
    Grrrr
    Jag vill oxå vara inloggad när ni andra är det!!
    Du Anja...jag säger som Tiffany Persson, väg dig efter du har varit på dass, kan slå på en fem sex kilo!! HA ha ha ,,,,sjukt roligt juh!!
    Nutella...fatta at det är det bästa jag vet. En stor burk, en lång kaffe Latte sked och bara lassa in....det ni mina tjejer...det är kärlek det!

Tror ni på kärlek vid första ögonkastet?
    Jag gör
    Jag träffade min nya kärlek idag, underbar att ha nära kroppen, kommer vara lika kär nu som om 1 år....en UNDERBAR rosa träningsväska från Nike....med den i mitt liv ska det blir roligare att träna och det blir även lätt att bli trogen då det var längesedan jag såg något så snyggt

Hoppas ni alla har det bra idag!!!
    Själv har jag det utmärkt, måste bara försöka hänga här mer med er bara!!

• AnneiLund

När det gäller dans....först var jag helt inne på dirty Dancinggrejen....men liksom hallå...NÄR ska jag hinna öva in ngt sådant? Jobbar över varje dag, jobbar säkert 50 timmar i veckan, när helgen kommer är jag ganska trött och vill liksom bara vara med de nära och kära (samt en burk Nutella )
    Nåja.....tidsbrist är mitt mellannamn......
    Så vi kommer säkert köra en "vanlig" dans....fast Thrillerdancen är ju bara såååå skön!!!!

Suck

Nåja!!!

Hur är det med alla smarta Lundatjejer idag då?

• AnneiLund

Finaste Anja!!!!

Först av allt, Thriller istället för hasa omkring till ngn vals som inte alls är vi...absolut!! Bad taste...absolut...det är jag det!!!

Nu till din Nutella dag......
    Nutella är knark
    Nutella ska inte finnas i skåpen
    Man kan inte sluta håva in
    Har jag Nutella hemma så kan jag gå upp på natten för att äta, kan ta med burken in på dass och sitta på dasstolen och håva in...
    Knark helt enkelt
    Jag förstår dig
    Men tänk så här......detta hände idag...det behöver inte hända i morgon eller hur? Köp med dig en massa frukt och annat nyttigt tjafs på jobbet, LÄMNA fikarummet om de andra börjar Nutellaknarka...för jag vet det går INTE att sitta där och bara titta på...suck!!!
    Du är jätteduktig, att du gav efter och svullade idag kommer inte synas på din kropp, kanske var det vad din kropp behövde Nya tag i morgon

Det där med vals alltså......suck, varför denna tradition?

En annan sak

Just nu sitter Anders och förhör Linnea på hennes geografikunskaper inför provet i morgon...det är kärlek...jag svämmar liksom över lite....min dotter och min kärlek....hoppas jag någongång kan få säga VÅR dotter/son.....
    Idag tickar min klocka...jisses vad den tickar.....barn...nu? Ja tack!
    Hur mår alla idag?
    Någon annan som skulle kunna tänka sig ett barn typ just nu?

• AnneiLund

Du klarar det hur bra som helst Anja.
    Jag kännrer ju mig själv och vi kan inte ha nutella hemma. Jag har förklarat hur kasst det egentligen är (ja jag vet....det är gudgott, men det kan jag ju inte dra inför ungarna) är börja dagen med en sockerchock, så numera får kidsen ingen nutella. Enbart på sommarlovet får dom käka PLUS att dom efter frukosten måste gömma burken inne på deras rum annars svullar jag i mig allt på kvällen...
    Gud
    Du hör va?

GI-Viktkoll....
    Verkar det bra?
    KAnske ska testa det själv?
    Bra jag inte går ner i vikt och hinner gå upp lagom igen till bröllopet....

Annars då ala ladies, planer inför helgen??????
    Jag vill ut och kolla på ringar....igen....

• AnneiLund

Hej alla fantastiska Lundatjejer

Idag skulle jag färga mitt hår...hade hittat några GRÅA strån som jag ville bli av med...
    Är jag glad för att bröllopet inte är i morgon eller vad???
    Tänk er sångerska i hårdrocksband, med hår ner till rumpan, och färgat i ngn märklig orange/lila ton...Thats me!!!
    Skit också...
    Jag ville ju bara se lite ung ut.....
    NU ser jag ut som en tant..
    Skit...

Nu ska jag ställa mig på löpbandet i en timma, se om jag blir av med lite frustation och på köpet nått hekto!!
    I kväll blir det fest

Välkommen till våra nya tjejer och HEJ till er gamla, ni vet vilka ni är...
    Kram!!!!

• AnneiLund

Hej på er alla

ANJA:Jag kommer att följa dig och peppa dig under din GI tid. Det kommer säkert att gå bra, helöt övertygad!
    Bra som tusan att du gick din långa runda och med dunjacka blev det säkert lite extra effektivt.
    Jag börjar så sakta komma igång med min träning nu, men långt ifrån så ofta som jag hae velat.....jag vill ha ett löpband hemma!!! Vill ha nU...men dom e ju svindyra....typ 10.000 för ett riktigt bra...hmmm....jag har typ 58 kr kvar på mitt konto....
    Vad får man för det?
    Ett HAppy Meal på MackeDonkan?
    Ja inget löpband iallafall.....
    Suck, att spara så mkt till bröllopet varje månad lämnar sina spår i min ekonomi, fan, hade jag haft pengar hade jag gått till frissan och dessutom sluppit sett ut som ett UFO i håret.

Nä..nu ska jag se lite TV och slappa, sköt om er!!

• AnneiLund

Anja, miss U girlie!!!
    Finns alla sköna Lundatjejer kvar?

• AnneiLund

Men ÅHHHHHHHHHHHHHHHHH
    Fasen vad fint!!!!
    Vilka golv!!!
    OJ så snyggt!!!!!!
    Mumma!Asgarvar när jag tänker på hur du sitter hema, och bara har packat ner typ ngn bokhylla eller så.....stressad eller?

Jag måste åkatill jobbet nu
    MIn mammas hund som vi passar när hon är i Thailand i TRE månader ser bedjande på mig, hon verkar sjukt pinkig och om jag inte ska bli anklagad för djurplågeri så får jag nog ta och gå ut med kraken NU.
    Men jag kommer in här till kvällen igen
    Har varit på affärsresa (fånigt ord faktiskt...) nåja, jag har inte varit hema så mkt och inte varit aktivpå BT, tur att du har varit det åt oss båda!
    Grattis till dina GI grej, så duktig!! Avis!!!

Kram

• AnneiLund

GUd ja vad jag älskar när barn får de uttryck för sin konstnärliga sida....stort av dig som mamma att stötta dom i detta och nu VIPS så ger du dom ytterligare en stor och fin yta at måla på!!!

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2