• citrondoft

Patrik - angående bilder

Jag tycker det är tråkigt att gallerierna är utformade så att bilderna ej går att kopiera. En print screen blir inte så imla snygg. Detta är ju trots allt ett forum där man ska få inspiration till sitt bröllop. Kan inte detta fixas? Annars känns bilderna/gallerierna rätt meningslösa då man inte kan spara dem utan bara komma ihåg allt i huvudet.

• Svar på tråden Patrik - angående bilder
  • Limegrön

Jag förstår hur du tänker. Det är kul att samla bilderna man gillar på ett ställe! Det har jag själv gjort.
    Men sen måste man tänka på den som är med på bilden också, den personen kanske inte vill riskera att hamna på någon annans hemsida. Något som lätt kan hända - t.ex. om man skapar en sida med alla frisyrer man gillar, och sen skickar runt länken till en massa man känner. Det är nog svårt att göra alla nöjda är jag rädd. Folk kan göra så mycket tokigt med andras bilder nu...

• Whirlie

Jag sticker in i debatten och tycker att det är bra att bilderna inte kan sparas, av just den anledningen Limegrön lägger fram.

• Akvavit

Däremot går det ju att spara de som ligger i det allmänna galleriet, jag kan tycka det är ganska bra, då får man välja om man vill att folk ska kunna kopiera dem eller ej.

Svar på tråden Patrik - angående bilder