Inlägg från: höstbrud 08 fd07 |Visa alla inlägg
  • höstbrud 08 fd07

Södertäljebrudar!

Jag är också Södertälje brud (typ). Bor just nu i Paris men har bott i Södertälje fram tills för tre år sedan.
    Planerar dock att gifta mig i Kungsängen. Kommer nog att fixa ganska mycket inför bröllopet i Södertälje i och med att jag känner till Tälje och att mamma fortfarande bor där. Jag uppskattar alla råd.

• höstbrud 08 fd07

Min m2b fick jobb här nere och jag bestämde mig för att följa med. Nu har vi bott här i två och ett halvt år. Planerar att flytta hem till Sverige om kanske ett och ett halvt då jag vill börja plugga.

• höstbrud 08 fd07

Vi gifter oss i Kungsängen den 18 oktober 2008.
    Vi har nu tagit paus i planeradet. Vi har lokal, mat (ingår i lokalen), vigselförättare, klänning (vald men inte beställd), bestämt hur inbjudan ska se ut, valt fotograf och gästlistan är klar.
    Nu tar vi tag i det igen i februari.

Det är en hel del kvar men de stora posterna är klara.

Jätte skönt. Har fått jätte mycket kommentarer på att jag är ute i så god tid (ofta inte possetiva). Men varför inte. Nu finns det ju gott om tid om vi vill ändra på något och hitta på små roliga saker. Dessutom så bor jag ju inte i stan vilket gör att man får passa på när man är på plats.

• höstbrud 08 fd07

En kopmpis till mig gifter sig nästa sommar i Södertälje, nu är hon på jakt efter en bra catering firma. Är det någon som har några tips????????

• höstbrud 08 fd07

Jag har för mig att man kan kolla med vägverket hur färjan går.
    Jag vet att de numera bara går en gång i timmen och slutar nog att gå ganska tidigt. Kan vara värt att kolla upp. De som hyr ut lokalen borde ju ha koll också.

Svar på tråden Södertäljebrudar!