• Pumpkin

Södertäljebrudar!

Häftigt att bo i Paris! Hur kommer det sig?

• Pumpkin

Kul med lite miljöombyte!

höstbrud 08 fd07 skrev 2007-09-10 11:48:27 följande:

Min m2b fick jobb här nere och jag bestämde mig för att följa med. Nu har vi bott här i två och ett halvt år. Planerar att flytta hem till Sverige om kanske ett och ett halvt då jag vill börja plugga.
  • Pumpkin

Ladye: Härligt att åka iväg tillsammans med nära och kära och se nånting nytt

Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Klänningen är köpt, färgtemat är bestämt. Toastmaster, toastmadame, tärna och marskalk är utsedda. Catering är bestämd, buketten lika så. Bröllopsresa är bestämd men inte bokad, gästlistan är i stora drag klar. Vet ungefär hur bordsdekorationer och trycksaker ska se ut. Tja... Det är väl typ det.

hannis83: Jag har också funderat på Torekällberget förut Just nu håller de ju dock på att lägga nytt tak på värdshuset, så det ser för jäkligt ut däruppe!

• Pumpkin

Vi anlitar fotografsussi.se, älskar hennes bilder! Men hon är ju inte direkt gratis, dock tycker jag att det är ett helt OK pris för den kvaliteten och de produkter hon levererar. För porträtt och vigsel betalar vi 8000kr. Då ingår 25 bilder 13x18 och typ 150 bilder på CD.

• Pumpkin

That makes more sense, det såg så mycket ut för att bara vara taket

Vad ska ni ha för färger?

jeeksa080823 skrev 2007-09-10 19:12:35 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-10 15:33:33 följande:Vill inte vara petig men en liten rättelse bara , de lägger inte bara ett nytt tak på Torekällbergets värdshus, de bygger även ut, ska bli hotell bla.
  • Pumpkin

Jag ska ha rosa pioner, limegröna rosor och vita och/eller rosa luktärter i min bukett.

Färgtemat är rosa, lime och champagne.

• Pumpkin

jeeksa: Det gjorde jag för länge sen

• Pumpkin

Hallå tjejer! Är det någon här?

Sitter och funderar på om vi ska hyra till den andra "delen" av IFK's anläggning - Kamratstugan. Det kanske skulle kunna funka att ha middagen i Bäckstugan och dansen i Kamratstugan, eller?

• Pumpkin

jeeksa: Ja, det är den som ligger typ 15-20m från Bäckstugan.
    Tror inte att det blir så förvirrande, vi går ju tillsammans över till Kamratstugan i så fall Det är ju regn i så fall som kan ställa till det, men då får vi väl ha paraplyer och springa emellan Men det SKA INTE regna på vår dag!

Tyvärr verkar det finnas ganska taskigt med lokaler i Södertäljeregionen...

• Pumpkin

jeeksa: Precis. Det blir ju som att vi lämnar Bäckstugan därhän efter middagen och övergår till att bara vara i Kamratstugan i så fall. Tror hursomhelst inte att nån blir förvirrad, det är inte så många gamlingar som kommer Men man skulle ju kunna göra lite festliga skyltar och sätta upp ute?

Ja, regn betyder ju lycka för äktenskapet, men vem fasiken bryr sig om det då?

Svar på tråden Södertäljebrudar!